انتخاب بهترین لپ‌تاپ میان برندهای گوناگونی که در بازار وجود دارد کار آسانی نیست. آن هم با قیمت‌هایی که گاه و بی‌گاه تحت‌تاثیر شرایطی مانند بالا رفتن دلار قرار می‌گیرد. به احتمال زیاد در این وضعیت شما هم به فکر خرید بهترین لپ‌تاپ، متناسب با شرایط خودتان هستید. برای یافتن بهترین گزینه، ممکن است از دوستان و آشنایان خود پرس‌وجو کنید یا از تجربه‌ی خرید کاربران در سایت‌های فروش اینترنتی بهره ببرید. برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید، در این مطلب بهترین لپ‌تاپ‌هایی را که می‌توانید در این بازه‌ی زمانی (اردیبهشت‌ ۱۴۰۱) تا ۳۰ میلیون تومان خریداری کنید به شما معرفی می‌کنیم.
سعی ما بر این است که تا حد ممکن تمام سلیقه‌ها و نیازها را درنظر بگیریم و این معرفی، شامل انواع لپ‌تاپ در دسته‌های دانشجویی، گرافیکی، معماری، گیمینگ و غیره باشد، پس به نیاز خود توجه کنید و با توجه به انتظاری که از لپ‌تاپ موردنظر دارید آگاهانه دست به انتخاب بزنید.

لنوو مدل ThinkBook 15 AB / مناسب برای برنامه‌نویسی و مهندسی

محدوده‌ی قیمت ۲۰ میلیون تومان

سی‌پی‌یو اینتل Core i5
رم 8GB
حافظه‌ی داخلی 1TB HDD
پردازنده‌ی گرافیکی GeForce MX450

اگر می‌خواهید یک لپ‌تاپ میان‌رده از برند لنوو انتخاب کنید، لپ‌تاپ ThinkBook ۱۵ می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شما باشد. دلیل مناسب بودن این لپ‌تاپ این است که تلفیقی از دو سری ThinkPad و IdeaPad است. یعنی در عین حفظ ظرافت و زیبایی از سری IdeaPad، استحکام سری ThinkPad را هم در خود دارد. این لپ‌تاپ را می‌توان یکی از بهترین لپ‌تاپ‌های سبک و قابل‌حمل با قیمت اقتصادی درنظر گرفت.زاویه‌ی دید صفحه‌ی نمایش این لپ‌تاپ ۱۷۸ درجه و دقت رنگ‌ها در آن مناسب است. به همین دلیل اگر دانشجوی گرافیک هستید یا کارهای سبک در طراحی انجام می‌دهید، این لپ‌تاپ مناسب شماست. به‌علاوه در این لپ‌تاپ از یک پردازنده‌ی نیمه حرفه‌ای، حافظه‌ی رم 8GB و کارت گرافیک متوسط استفاده شده که نشان می‌دهد می‌تواند برای برنامه‌نویسان، مهندسان و کاربران امور تحیلی هم مناسب باشد. 

ایسوس VivoBook Pro 15 OLED K3500PH / لپ‌تاپی برای مدیران و دانشجویان

محدوده‌ی قیمت ۲۵ میلیون تومان

سی‌پی‌یو اینتل Core i5
رم 8GB
حافظه‌ی داخلی 512GB SSD
پردازنده‌ی گرافیکی GTX1650 GDDR5

پیش از اینکه به سراغ مشخصات فنی این لپ‌تاپ برویم، باید بگوییم که در کنار قیمت مقرون به‌صرفه، توانایی ارائه‌ی عملکرد قابل‌قبولی دارد. از مشخصات این لپ‌تاپ، صفحه‌‌ی نمایش ۱۵.۶ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ است. صفحه‌‌ی نمایشی که توانایی ارائه‌ی نرخ به‌روزرسانی ۶۰ هرتز را دارد. در بخش مشخصات سخت‌افزاری هم مشخصات مناسب و قابل‌قبولی برای این لپ‌تاپ میان‌رده در‌نظر گرفته شده است. پردازنده‌ی مدل ۱۱۳۰۰H سری Core i۵ شرکت اینتل این لپ‌تاپ باعث شده که توانایی ارائه‌ی حداکثر فرکانس کاری 4.4 گیگاهرتز را داشته باشد. پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX1650 MAX-Q Desin هم این لپ‌تاپ میان‌رده را همراهی می‌کند. درمجموع با اینکه این محصول را نمی‌توان جزو لپ‌تاپ‌های میان‌رده دانست، اما به‌دلیل اینکه عملکرد مناسبی در میان دیگر لپ‌تاپ‌ها با همین محدوده‌ی قیمت دارد، گزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ای محسوب می‌شود. 

ایسوس  TUF Gaming A15 FX506LI i5 / مناسب برای گیمینگ

محدوده‌ی قیمت ۲۵ میلیون تومان

سی‌پی‌یو اینتل Core i5
حافظه‌یRAM 8GB
حافظه‌ی داخلی 256GB SSD
پردازنده‌ی گرافیکی GeForce GTX 1650۰

اگر به‌دنبال لپ‌تاپ‌های گیمینک اقتصادی هستید، این مدل لپ‌تاپ انتخاب مناسبی برای شماست. لپ‌تاپ‌های سری TUF ایسوس در مدل‌های مختلفی عرضه می‌شود. لپ‌تاپ TUF FX506LI ایسوس دارای نمایشگر ۱۵.۶ اینچی IPS با رزولوشن FHD و روشنایی ۲۵۰ نیت است.با توجه به اینکه این لپ‌تاپ دارای پردازنده‌ی Core i5-10300H اینتل و گرافیک GeForce GTX1650 انویدیا با 4 گیگابایت حافظه گرافیکی است، به‌راحتی می‌تواند از پسِ نرم‌افزارهای گرافیکی و همچنین بازی‌های نسبتا جدید برآید.از مزیت‌های این لپ‌تاپ می‌توان به باتری 3 سلولی با ظرفیت 48 وات ساعت، بلندگوهای داخلی SonicMaster و پورت‌های USB-C و HDMI اشاره کرد.

ایسر Nitro 5 / به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ برای معماری

محدوده‌ی قیمت ۲۶ میلیون تومان

سی‌پی‌یو اینتل Core i5
رم 8GB
حافظه‌ی داخلی 256 گیگابایت SSD
پردازنده‌ی گرافیکی GeForce RTX 3050

هرچند لپ‌تاپ ایسر Nitro 5 از بهترین‌ها در گیمینگ است، اما با وجود قیمت مناسبی که دارد می‌تواند یک گزینه‌ی مناسب برای معماران هم باشد. شرکت ایسر برای این لپ‌تاپ درگاه‌های ارتباطی مناسبی را در نظر گرفته است. علاوه‌بر این وجود پردازنده‌ی مناسب و نسبتا قوی با یک پردازنده‌ی گرافیکی مطلوب می‌تواند خیال شما را از انجام برنامه‌های نسبتا سنگین راحت کند.لازم است نکته‌ای را درخصوص رمِ این لپ‌تاپ درنظر داشته باشید؛ اگر دانشجوی معماری هستید ۸ گیگابایت رم برای شما کافی است، اما اگر در ابعاد بزرگ‌تر یا در پروژه‌های گروهی بزرگ کار می‌کنید، قطعا به ۱۶ گیگابایت رم نیاز خواهید داشت. از مزایای این لپ‌تاپ هم می‌توان به این اشاره کرد که بدون نیاز به باز کردن کامل آن به‌راحتی می‌توانید رمِ آن را ارتقا دهید.

بهترین راه برای خرید اقساطی لپ‌تاپ

خرید قسطی لپ‌تاپ راهی است که می‌تواند به شما کمک کند تا زودتر به آنچه می‌خواهید برسید. در بازاری که باتوجه به شرایط اقتصادی هر روز قیمت‌ها دچار نوسان هستند، شاید پس‌انداز کردن گزینه‌ی مناسبی در طولانی‌مدت نباشد. به همین دلیل اگر لپ‌تاپ خود را انتخاب کرده‌اید به شما خرید اقساطی یا درواقع همان خرید اعتباری را پیشنهاد می‌دهیم.در ازکی‌وام شما می‌توانید از بین طرح‌های اعتباری مختلف انتخاب کنید، تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعتبار بگیرید و لپ‌تاپ موردنظر خود را به‌صورت اقساطی تهیه کنید. به این صورت قدرت خرید شما افزایش می‌یابد و می‌توانید به سراغ گزینه‌ی مناسب‌تری بروید. دقت کنید که دریافت این اعتبار نیازی به ضامن یا مراجعه‌ی حضوری هم ندارد.برای دریافت اطلاعات بیشتر درخصوص خرید اعتباری و آشنایی با فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام به اینجا مراجعه کنید.