خرید اسپیکر و اولویت آن در زندگی روزمره‌ی شما بستگی به شخصیت و نیازهایتان دارد. شاید تعجب کنید اما حتی اگر اسپیکر جزو ضروری‌ترین وسایل شما هم محسوب نشود یک اسپیکر خوب می‌تواند کیفیت زندگی شما را بالا ببرد. حالا اگر به‌دنبال خرید یک اسپیکر باکیفیت در بازه‌ی قیمتی متناسب با شرایط خود هستید، این مقاله را دنبال کنید تا نکات مهمی برای خرید آن در اختیار شما قرار دهیم. البته در کنار مواردی که لازم است برای خرید این وسیله درنظر بگیرید بودجه هم فاکتور دیگری است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. گاهی مجبور می‌شوید داشتن وسیله‌ی دلخواهتان را به تعویق بیاندازید تا زمانی که پس‌انداز کافی داشته باشید. در این مطلب علاوه‌بر مطالعه‌ی راهنمای خرید با یکی از بهترین راه‌ها برای خرید قسطی اسپیکر هم آشنا می‌شوید.

آشنایی با انواع اسپیکر

اسپیکرها به دو دسته‌ی کلی «اسپیکر خانگی» و «اسپیکر بلوتوثی قابل‌ حمل» دسته‌بندی می‌شود که با توجه به هدفی که از خرید اسپیکر دارید، می‌توانید دست به انتخاب مناسب بزنید؛ آیا به‌دنبال یک اسپیکر برای سینمای خانگی‌تان هستید یا یک اسپیکر قابل‌حمل می‌خواهید تا بتوانید از آن در کمپینگ و بیرون از خانه استفاده کنید؟ یا تنها یک اسپیکر معمولی برای استفاده در اتاقتان می‌خواهید تا با آن موسیقی گوش دهید؟ یا به دنبال یک اسپیکر گیمینگ برای لذت بردن از بازی هستید؟ پس لازم است اول ببینید که یک اسپیکر خوب برای شما چه ویژگی‌هایی دارد یا به عبارت دیگر شما به دنبال خرید چه نوع اسپیکری هستید.

راهنمای خرید بهترین اسپیکر خانگی

همانطور که گفتیم یک سیستم صوتی خوب کیفیت زندگی‌تان را بالا می‌برد. با سیستم صوتی باکیفیت، از فیلم دیدن، بازی کردن یا گوش دادن به موسیقی لذت بیشتری خواهید برد و می‌توانید مهمانی‌های بهتری هم برگزار کنید. پس خالی از لطف نیست که در خرید آن دقت کافی را به خرج دهید.

با انواع اسپیکرهای خانگی آشنا شوید

  • اسپیکرهای ایستاده: ممکن است در برخی از منازل یا سالن‌های مختلف اسپیکرهای بزرگی را ببینید که روی زمین قرار گرفته‌اند. این نوع اسپیکرها، اسپیکرهای ایستاده هستند که به‌واسطه‌ی اندازه و سایز بزرگ‌شان حجم صدای بیشتری هم تولید می‌کنند. اگر می‌خواهید یک فضای بزرگ را با صدای بلند موزیک پوشش دهید، به یک اسپیکر بزرگ خانگی یا اسپیکر بلند ایستاده نیاز دارید.
  • ساندبار: ساندبار معمولا برای فضاهای کوچک مانند اتاق نشیمن، اتاق کار و غیره مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای این که بتوانید از ساندبار در منزل خود استفاده کنید، تنها به یک کابل و یک پریز نیاز دارید. یکی از ویژگی‌های مثبت این اسپیکر تنوع بالای آن است. تکنولوژی صدای دالبی اتموس یکی از جدیدترین تکنولوژی‌هایی است که روی اسپیکر ساندبار پیاده شده است. همچنین ممکن است که مجهز به ووفر هم باشد.
  • بلندگوی رومیزی: اندازه‌ی کوچک اسپیکر رومیزی این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید داخل کتابخانه‌ها و شلف‌ها از آن استفاده کنید؛ یا این که آن را روی میز تلویزیون و یا جای دیگری مانند اتاق خواب بگذارید. این‌ مدل از اسپیکرها اصولا فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند و در عین حال کیفیت خوبی هم دارند.
  • اسپیکر هوشمند: اگر میزبان یک مهمانی مهم باشید تنظیم صدا و موسیقی‌های در حال پخش توسط خود اسپیکر کار سختی خواهد بود. اسپیکرهای هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که به واسطه‌ی اپلیکیشن‌های روی گوشی یا دستورات صوتی بتوانید موسیقی یا میزان صدای آن را کنترل کنید.
  • سیستم پکیج سراوند یا فراگیر: هرچقدر فضای مورد استفاده شما بزرگتر باشد، لازم است کیفیت صدای پخش‌شده از اسپیکر نیز بهتر باشد. سیستمپکیج سراوند یا فراگیر یک سیستم کامل برای این است که بتوانید فضای موردنظر خود را به یک سینمای خانگی تبدیل کنید. سیستمپکیج سراوند یا فراگیر چند اسپیکر دارد و این مسئله باعث می‌شود که بتوانید صدای پخش‌شده را با دقت بالاتری بشنوید و حتی به صدای چند بعدی دسترسی داشته باشید.

اسپیکرهای قابل‌حمل و بلوتوثی

برای این که بتوانید موسیقی را همیشه و همه‌جا همراه خود داشته باشید، به یک اسپیکر قابل‌حمل نیاز دارید. این اسپیکرها معمولا ابعاد کوچکی دارند و در جیب شما جا می‌شوند. اسپیکرهای قابل‌حمل از سر کلاس تا پیک‌نیک حتی داخل حمام هم در کنار شما هستند و ترتیبی می‌دهند که موسیقی را با کیفیت خوب همه‌جا همراهتان داشته باشید. این اسپیکرها به‌خاطر اندازه‌ی کوچکی که دارند، معمولا ارزان‌تر هم هستند. بیشتر اسپیکرهای قابل‌حمل به‌واسطه‌ی بلوتوث به گوشی هوشمند یا تبلت شما متصل می‌شوند و در بیشتر وسایل کاربرد دارند. برای اتصال این اسپیکرها نیازی به اینترنت و اپلیکیشن خاصی ندارید و تنها به وسیله‌ی ‌بلوتوث به پخش کننده‌ی موسیقی وصل می‌شوید. در خرید این اسپیکرها به اندازه و وزن، ظرفیت و طول عمر باتری، ورژن بلوتوث، نحوه‌ی اتصال، میکروفن، طریقه‌ی شارژ و ضدآب بودن توجه کنید.

بهترین برندهای اسپیکر موجود در بازار ایران کدام است؟

برای خرید بهترین اسپیکر در ایران می‌توانید به سراغ برندهایی مثل جی‌بی‌ال، بوز، سونی، یاماها، پایونیر، سنهایزر، کلیپش، شیائومی و ال‌جی بروید. این برندها کیفیت بالایی دارند و در ایران هم در دسترس هستند. شما می‌توانید با دریافت اعتبار ازکی‌وام خرید اقساطی اسپیکر خانگی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تجربه کنید.

خرید اقساطی اسپیکر، یک خرید اقتصادی

ممکن است شما قصد خرید اسپیکر داشته باشید اما با هر دلیلی نخواهید هزینه‌ی آن را نقدی پرداخت کنید. به‌طور مثال می‌خواهید بودجه‌ی خود را صرف خرید دیگری بکنید یا به‌دنبال مدل بهتری هستید که در همین لحظه امکان خرید آن را ندارید. در این صورت خرید اقساطی با ازکی‌وام می‌تواند از بهترین راهکارهای موجود باشد. چون ما در ازکی‌وام شرایطی را ایجاد کرده‌ایم که شما بتوانید انواع کالای دیجیتال قسطی از جمله اسپیکرها را بخرید.

با این روش شما تا سقف ۵۰ میلیون تومان اعتبار دریافت می‌کنید و پس از خرید کالای موردنظر خود هزینه را در اقساط طولانی‌مدت می‌پردازید. ازکی‌وام به شما اعتماد دارد و نیازی به معرفی ضامن نیست، تنها ضمانتی که ارائه می‌کنید یک برگ چک صیادی است. البته ما در تلاشیم تا به‌زودی شرایطی را فراهم کنیم که شما فقط با سفته آنلاین بتوانید خرید خود را انجام دهید.

برای دریافت اعتبار و داشتن کالای دلخواه خود اینجا کلیک کنید.