چند سالی است که این وسیله را دست خیلی از افراد، در آشناها و دوستان و حتی افراد بزرگ‌تر فامیل می‌بینیم. وسیله‎ای که هم یک گجت هوشمند است و هم یک اکسسوری زیبا که با هر لباسی عالی به نظر می‌رسد. ساعت‌های هوشمند با برندهای مختلفی در بازار ایران موجود هستند، و با هر بودجه‎ای می‌توانید یک ساعت کامل و کاربردی برای گوشی خودتان داشته باشید. حتی زیر ۳ میلیون تومان!

اگر قصد خرید ساعت هوشمند قسطی را دارید و می‎خواهید بدانید که کدام برند ساعت هوشمند بهتر است، باید ابتدا از خودتان بپرسید که استفاده شما از این ساعت چیست. آیا می‌خواهید ورزش‌های روزمره خودتان را ثبت کنید؟ می‎خواهید همیشه نوتیفیکشن‌ها و تماس‌هایتان را تحت نظر داشته باشید؟ یا قصد دارید که کاربرد تلفن همراهتان را با داشتن یک ساعت با برند یکسان، تکمیل کنید؟

 در راهنمای خرید ساعت هوشمند، با هم چند برند از ساعت‌های مختلف را بررسی می‌کنیم، یاد می‎گیریم که کدام ساعت هوشمند قابلیت مکالمه را دارد و قابلیت‌های کدامشان برای استفاده شخص شما بهتر است.

چرا باید ساعت هوشمند بخریم

این روزها خیلی‌ها از ساعت هوشمند به عنوان یک اکسسوری تکمیل‌کننده و هوشمند استفاده می‌کنند. البته که کاربردهای این وسیله خیلی زیاد هستند.

مهمترین کاربردهای ساعت هوشمند:

  • در دسترس بودن اطلاعات موبایل؛ با داشتن یک ساعت هوشمند، می‎توانید پیامک‌ها، نوتیفیکیشن برنامه‌های مختلف، ساعت، تماس‌ها، رد کردن موسیقی و… را همه روی مچ دستتان داشته باشید. در واقع بدون این که گوشی تلفنتان را به دست بگیرید، بیشتر امکانات آن را استفاده خواهید کرد. اگر روزانه با برنامه‌های زیادی کار می‎کنید و نیاز دارید در کمترین زمان ممکن نوتیفیکیشن آن‌ها را ببینید، ساعت هوشمند مناسب شماست.
  • Track کردن فعالیت‌های ورزشی؛ یکی از امکاناتی که تقریبا همه ساعت‌های هوشمند دارند، ردگیری و ثبت فعالیت‎های ورزشی است. شمردن کالری، نشان دادن ضربان قلب، ثبت فرایندهای زمانی ورزش و کاهش وزن در طول زمان، یادآوری ورزش روزانه و… از جمله این امکانات هستند.
  • اکسسوری و زیبایی؛ ساعت هوشمند می‎تواند تکمیل‌کننده استایل شما باشد. با بندهایی که طرح و رنگ‌های گوناگون دارند و با اکسسوری‎ها و حتی بندهای طلا و نقره می‎توانید آن‎ها را تکمیل کرده و به عنوان یه اکسسوری زیبا در استایل خودتان استفاده کنید.
  • بررسی خواب و ردیابی سلامت؛ بسیاری از ساعت‎های هوشمند امکاناتی برای حفظ سلامت شما دارند. مثلا فشار خونتان را اندازه می‌گیرند، کیفیت خوابتان را تحت نظر می‎گیرند، ضربان قلب را کنترل می‎کنند. در راهنمای خرید اسمارت واچ، حتما به این نکته هم توجه کنید که این وسیله کوچک می‎تواند سلامت عمومی بدن شما را ارتقا بدهد.

معرفی راه های مناسب برای خرید ساعت هوشمند

راهنمای خرید ساعت هوشمند بر اساس برند

بعضی از افراد برند را اولین و مهم‎ترین معیار خود در خرید ساعت هوشمند می‌دانند. چه از آن دسته افرادی باشید که اعتقاد دارند اپل بهترین ساعت هوشمند موجود در بازار ایران است و چه طرفدار برندهای دیگری مثل شیائومی و هوآوی باشید، بد نیست که این قسمت را بخوانید و یک دیدگاه کلی نسبت به برندهای موجود در بازار ایران برای خرید اقساطی این کالا داشته باشید.

  • ساعت هوشمند هوآوی، کاربردی و خوش‌قیمت؛

یکی از برندهایی که در چند سال اخیر حسابی با کیفیت گوشی و ساعت‎هایش بازار ایران را تصرف کرده، هوآوی است. هوآوی گوشی‌هایی با سخت‌افزار و دوربین‌های عالی به بازار عرضه کرده که البته قیمتشان کمی از سامسونگ کمتر است. هوآوی واچ فیت و واچ بادز از جمله مدل‎های معروف این برند هستند.

  • سامسونگ، مناسب برندبازها؛

 اگر از آن دسته افرادی هستید که به سامسونگ وفادارند و همیشه با آمدن پرچم‌دارهای این برند، در اسرع وقت محصول جدید را می‌خرید، سامسونگ واچ حسابی برایتان جذاب خواهد بود. در  راهنمای خرید ساعت اسمارت واچ، این نکته هم برایتان جالب خواهد بود که سامسونگ تنها برندی است (البته بین برندهای برتر) که صفحه‌های مستطیل و مربع را کار نکرده، و عمدتا دایره‌ای شکل است.

  • اپل، یک ساعت هوشمند کامل؛

اپل هم که گل سرسبد گجت‌های هوشمند را تولید می‌کند. اپل‌واچ کاملا با گوشی‌های آیفون هماهنگ است و هر سال هم مدل‌های تازه و جالبی ارائه می‌دهد، تا بتوانید ساعت خودتان را به روز کنید. اپل که به نظر خیلی از کاربرها، بهترین برند ساعت هوشمند در دنیا است، قیمت‎های متنوعی دارد. از ۱۰ تا ۱۷ میلیون تا حدود ۴۰ میلیون‌تومان. 

  • شیائومی با تنوع خیلی بالا؛ 

یکی از در دسترس‎ترین و اقتصادی‎ترین گزینه‌های موجود برای دوست‌داران ساعت هوشمند، شیائومی است. این ساعت‌ها بیشتر امکانات یک ساعت کامل را دارند، اما قیمت‌ و کیفیتشان است که کاربران از طیف‌های مختلف بتوانند این ساعت‌ها را خریداری کنند. قیمت ساعت‌های شیائومی از حدود ۲ میلیون تومان شروع می‌شود.

گزینه‌های اقتصادی: کدام ساعت هوشمند قیمت به‌صرفه‌ای دارد؟

اگر برای شما هم بهترین ساعت هوشمند بازار، همانی است که به بودجه‌تان می‌خورد، این قسمت از راهنمای خرید ساعت هوشمند برای شما است. در ادامه می‎خواهیم چند مدل از ساعت‎‏های اقتصادی موجود در بازار ایران را با هم بشناسیم:

  • ساعت هوشمند شیائومی مدل Poco watch

طراحی زیبای این ساعت یادآور طراحی‌های اپل است و البته امکانات آن هم کم نیستند. این ساعت توانایی نمایش نوتیفیکیشن، پایش ضربان قلب، ردگیری ورزش، تایمر و آلارم دارد.

  • ساعت هوشمند سامسونگ مدل Galaxy Watch 6 44mm

اگر می‌خواهید ساعت هوشمند سامسونگ داشته باشید اما بالای ۱۰ میلیون‌تومان هم هزینه نکنید، این گزینه برای شما است. بدنه آلومینیومی آن، وزنش را خیلی سبک کرده و باتری آن حدود ۲ روز کامل دوام دارد.

  • ساعت هوشمند هوآوی مدل WATCH FIT 2 Active Edition

به دنبال ساعتی هستید که تقریبا تمام کاربردهای ممکن را داشته باشد، و قیمتش هم قابل پرداخت باشد؟ WATCH FIT 2 Active Edition با اتصال بلوتوث به گوشی و بهره بردن از میکروفون، به‌ صورت مستقل امکان برقراری تماس‌های صوتی را برایتان فراهم می‎کند. باطری ۱۰ روزه، امکانات کامل ورزشی و قابلیت سنجش اکسیژن خون از جمله دیگر امکانات این ساعت هستند.

راه ها خرید ساعت هوشمند

خرید بهترین ساعت هوشمند بازار با اعتبار ازکی‌وام

اگر شما هم به قابلیت‌های یک ساعت هوشمند نیاز دارید، اما امکان پرداخت یک‌جای مبلغ آن را ندارید، ازکی‌وام امکان خرید ساعت هوشمند به صورت اقساطی را برایتان فراهم کرده است. در ازکی‌وام، شما این امکان را دارید که با یک ثبت نام ساده و تنها با یک برگ چک صیادی، مدارک خودتان را بارگذاری کرده و اعتبارسنجی شوید. بعد از اعتبارسنجی و تایید مدارک از ۱۰ تا ۷۵ میلیون‌تومان اعتبار برای خرید کالا می‎گیرید که از آن می‌توانید برای خرید از فروشگاه‌های ازکی‌وام استفاده کنید و ساعت هوشمند دلخواه خود را قسطی تهیه کنید.

تنها ضمانت خرید شما در این فرایند، یک برگ چک صیادی است. اقساط خرید شما می‎تواند با توجه به شرایط حقوقتان، از ۱۰ تا ۱۸ ماه تنظیم شود.

سوالات متداول

  • آیا می‎توانم خریدم را با چک صیادی فرد دیگری انجام بدهم؟

خیر؛ چک صیادی باید حتما به نام شما (خود خریدار) باشد. این چک ثابت‌کننده خوش‌حسابی شما در سیستم بانکی کشور و نداشتن اقساط معوقه است، بنابراین نمی‌تواند متعلق به فرد دیگری باشد.

  • کدام برندها را می‌توانم با اعتبار ازکی‌وام بخرم؟

شما می‌توانید هرکدام از برندهای موجود در فروشگاه‌های ازکی‌وام را با اعتبار خودتان بخرید؛ از اپل و سامسونگ تا شیائومی و دیگر برندها.

  • آیا برند ساعت هوشمند من می‌تواند با موبایلم متفاوت باشد؟

بله، برندهای مختلف با یکدیگر سازگار هستند و می‌توان از برندهای مختلف ساعت هوشمند و موبایل به صورت همزمان استفاده کرد. با این حال، استفاده از یک برند برای ساعت و موبایل می‌تواند عملکرد بسیار بهتری داشته‌باشد.