کد ثنا، کدی است که با استناد بر آن می‌توانید به سامانه‌های خدمات قضایی ورود کرده و از طریق آن پیگیری‌های قضایی موردنیاز خود را انجام داده یا برای استفاده از برخی خدمات آن را ارائه دهید. از سال ۱۳۹۵ در سامانه ثنا امکان اخذ کد ثنا به صورت آنلاین علاوه‌بر مراجعه‌ی حضوری فراهم شد تا مشتریان و کسب‌وکارها بتوانند راحت‌تر و سریع‌تر آن را دریافت کنند.

درحال‌حاضر برخی کسب‌وکارها برای ارائه خدمات خود از مشتریان خود کد ثنا دریافت می‌کنند. در ازکی‌وام نیز برای دریافت برخی طرح‌های اعتباری نیاز به ارائه کد ثنا است. همانطور که گفتیم این کد را می‌توانید به دو روش حضوری و آنلاین تهیه کنید. در این مقاله نحوه‌ی دریافت کد ثنا را آموزش می‌دهیم.

کد ثنا چیست؟

وقتی که در سامانه‌ی ثنا ثبت‌نام می‌کنید و مراحل احراز هویت را انجام می‌دهید، این سایت به شما کدی می‌دهد. با استفاده از این کد می‌توانید به سامانه‌ی ثنا وصل شوید، پرونده‌های قضایی را پیگیری کنید و از بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری وام بگیرید. دریافت کد ثنا به دو روش حضوری و آنلاین انجام می‌شود.

دریافت کد ثنا به‌صورت حضوری

اگر می‌خواهید برای دریافت کد ثنا به‌صورت حضوری اقدام کنید، باید به شعبه‌های دفتر خدمات قضایی در شهر خودتان بروید. قبل از مراجعه، مدرک‌های لازم برای ثبت‌نام کد ثنا را حاضر کنید. این مدرک‌ها شامل مدرک‌های شناسایی، یکی از قبض‌های آب، برق و گاز، اطلاعات تماس و نسخه‌ی اسکن‌شده یک قطعه عکس هستند. کارشناس‌ها مدرک‌های شما را بررسی کرده و بعد از اطمینان از معتبربودن آن‌ها ثبت‌نام و احراز هویت را نهایی می‌کنند. در نهایت، یک نام کاربری و شماره ثنا به شما تعلق می‌گیرد.

دریافت کد ثنا به‌صورت آنلاین

در این روش به سایت ثنا مراجعه می‌کنید و تمام مراحل ثبت‌نام، احراز هویت و دریافت کد را به‌‌صورت آنلاین انجام می‌دهید. در این بخش، مراحل دریافت آنلاین کد ثنا را توضیح می‌دهیم.

در مرحله‌ی اول، به سایت sana.adliran.ir مراجعه کنید و گزینه‌ی برخط را انتخاب کنید. اگر قصد دارید به عنوان نماینده‌ی شرکت یا موسسه ثبت‌نام کنید، گزینه‌ی ثبت‌نام شخص حقوقی برای شماست. فراموش نکنید که قبل از کلیک، فیلترشکن خودتان را خاموش کنید.

مرحل اول دریافت کد ثنا

مرحله‌ی بعدی، وارد کردن اطلاعات هویتی شامل شماره‌ ملی، تاریخ تولد، شماره سریال شناسنامه و کد امنیتی است. طبق تصویر، شماره‌ها را وارد کرده و روی دکمه‌ی ادامه کلیک کنید.

مرحله دوم ثبت نام کدثنا

در صفحه‌ی بعد، روی دکمه‌ی شروع احراز هویت غیرحضوری کلیک کنید. در مرحله‌ی باید احراز هویت ویدیویی انجام دهید. برای این کار به مدرک شناسایی خاصی احتیاج ندارید و کافی است یک ویدیوی سلفی از خودتان بگیرید. سعی کنید در زاویه‌ی مناسبی فیلم بگیرید تا ویدیوی شما تایید شود. بعد از مطالعه‌ی سوال‌های متداول روی دکمه‌ی شروع فرایند احراز هویت کلیک کنید.

حالا نوبت ثبت‌ امضا روی صفحه‌ی گوشی یا کامپیوتر است.

در مرحله‌ی بعد باید از خودتان فیلم بگیرید، موارد زیر را در فیلم رعایت کنید.  

در نهایت، کد ثنا به شماره‌ی موبایل شما ارسال می‌شود. با این کد می‌توانید پرونده‌های قضایی را پیگیری کنید، گواهی عدم سوءپیشینه کیفری بگیرید یا متناسب با شرایط خود با انتخاب طرح اعتباری در ازکی‌وام، خرید اعتباری انجام دهید.

چگونه کد ثنا را بازیابی کنید؟

اگر کد ثنای خودتان را فراموش کردید، می‌توانید با مراجعه به صفحه‌ی بازیابی کد ثنا، رمز عبور موقت بگیرید و طبق مراحل زیر کد ثنا را بازیابی کنید:

اول از همه وارد سامانه احراز هویت ثنا شوید و روی گزینه‌ی فراموشی رمز عبور کلیک کنید. در این مرحله، اطلاعات هویتی و پست الکترونیک را از شما می‌خواهند. بعد از ورود اطلاعات، روی دکمه‌ی ارسال کد فعال‌سازی کلیک کنید و وارد مرحله‌ی بعد شوید. در نهایت، یک رمز شخصی موقت برای شما فرستاده می‌شود. می‌توانید با این رمز وارد حساب ثنا شوید.

 

با داشتن کد ثنا، با اعتبار ازکی‌وام قسطی خرید کنید

اگر در سایت ازکی‌ وام ثبت‌نام نکرده‌اید، اطلاعاتتان را در سایت وارد کرده و فرم‌های هویتی را تکمیل کنید. در مرحله‌ی بعد، سابقه‌ی فعالیت بانکی شما بررسی می‌شود. موسسه‌ی مشاور رتبه‌بندی ایران با دریافت ۱۰ هزار تومان این کار را انجام می‌دهد. درصورتی‌که چک برگشتی و قسط عقب‌مانده نداشته باشید، می‌توانید تصویر کارت ملی، شناسنامه و یک برگه چک را بارگذاری کنید. چک سفید برای ضمانت است و لازم نیست روی آن مبلغی بنویسید. بعد از بررسی مدارک، کارشناس‌ ازکی‌وام به آدرس شما مراجعه می‌کند و چک نوشته شده و مدارک لازم را از شما دریافت می‌کند. بعد از تایید مدارک و اضافه‌شدن اعتبار به حساب ازکی‌وام می‌توانید از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام هر‌ آنچه را که نیاز دارید اعم از کالاهای دیجیتال، لوازم خانگی، لوازم ورزشی و غیره بخرید.  

کد ثنا و ازکی وام