اگر برای خرید تردمیل خانگی شک دارید، بهتر است بدانید که با خرید این دستگاه ورزشی و تکمیل‌کردن لوازم ورزشی‌تان‌ می‌توانید در خانه به راحتی ورزش کنید. به‌علاوه، تمرین‌کردن با تردمیل تاثیر زیادی روی شدت و کیفیت تمرین ورزشی می‌گذارد. در این مقاله دربار‌ه‌ی فاکتورهای مهم خرید تردمیل خانگی صحبت می‌کنیم. درصورتی‌که قیمت دستگاه گران است، می‌توانید از امکان خرید قسطی تردمیل خانگی در سایت ازکی‌وام استفاده کنید.

انواع تردمیل خانگی

تردمیل خانگی

تردمیل‌های خانگی جزو تردمیل‌های موتوری هستند و در ساختار آن‌ها یک تسمه‌ی متحرک وجود دارد. این تسمه با یک موتور الکتریکی پر قدرت حرکت می‌کند. تردمیل‌ها براساس امکانات و ویژگی‌های ظاهری‌شان به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند. در این قسمت انواع تردمیل خانگی را معرفی می‌کنیم.

تردمیل تاشو و اقتصادی

تردمیل تاشو

این تردمیل‌ها کفی کوتاهی دارند. اگر به پیاده‌روی با تردمیل علاقه‌مند هستید، می‌توانید تردمیل تاشو بخرید. این تردمیل‌ها به نمایشگر سرعت مجهز هستند و مسافت، زمان و کالری سوزانده‌شده را هم نشان می‌دهند. کنترل ضربان قلب و برنامه‌های مدیریت ضربان قلب از دیگر امکانات تردمیل‌های تاشو و خانگی هستند. علاوه‌بر این‌ها، می‌توانید بطری آبتان را در هولدر کنار تردمیل بگذارید. درصورتی‌که می‌خواهید از تردمیل برای دویدن استفاده کنید، تردمیل تاشو برای شما مناسب نیست. به‌علاوه، تردمیل‌های تاشو و اقتصادی از مواد سبک ساخته‌شده‌اند و ممکن است ثبات کمتری داشته باشند.

تردمیل غیر تاشو

کفی و ساختار محکم ویژگی‌های اصلی تردمیل غیر تاشو هستند. اگر دونده‌ی حرفه‌ای هستید، تردمیل غیر تاشو برای شما مناسب است. این تردمیل‌ها برای فعالیت طولانی و دویدن‌های روزانه طراحی شده‌اند و مجهز به یک کمربند هستند. مواد سازنده‌ی این تردمیل‌ها سنگین و مستحکم هستند؛ بنابراین با تردمیلی با ثبات کافی روبه‌رو هستید. با خرید تردمیل غیر تاشو می‌توانید از برنامه‌های کنترل ضربان قلب استفاده کرده و حداکثر سرعت و شیب را هم تنظیم کنید. همچنین درصورتی‌که اضافه وزن دارید، حتما تردمیل غیر تاشو بخرید. در نهایت، هنگام خرید تردمیل غیر تاشو برنامه‌های داخلی آن بررسی کنید و فضای نگهداری آن را درنظر بگیرید.

در خرید تردمیل خانگی به چه فاکتورهایی دقت کنید؟

تردمیل‌ها انواع مختلفی دارند و با اهداف گوناگونی هم خریداری می‌شوند. مثلا بعضی‌ها از تردمیل برای افزایش تحرک و فعالیت روزانه استفاده می‌کنند. گروهی هم هدفشان از خرید تردمیل خانگی انجام درمان‌های توانبخشی است. بنابراین اولین نکته برای خرید تردمیل خانگی، انتظار شما از این دستگاه است. در مرحله‌ی بعد باید کیفیت دستگاه را بررسی کنید. تردمیل‌های خانگی باکیفیت قیمت بالایی دارند. شما می‌توانید با استفاده از امکان خرید قسطی ازکی‌وام، بدون توجه به قیمت بهترین تردمیل خانگی را تهیه کنید. در نهایت، هنگام خرید قسطی تردمیل خانگی موارد زیر را درنظر بگیرید:

تست دقیق تردمیل

هنگام خرید تردمیل باید کف تردمیل، نمایشگر و رابط کاربری آن را بررسی کنید. کف تردمیل باید قابلیت جذب ارتعاشات ناشی از دویدن را داشته باشد. رابط کاربری آسان، خوانایی نمایشگر و راحتی هنگام دویدن از ویژگی‌های دستگاه تردمیل خانگی با کیفیت هستند.

اندازه‌ی تردمیل

تردمیل

بیشتر تردمیل‌ها اندازه‌ی کفی یکسانی دارند. اندازه‌ی متوسط کفی ۷۷ اینچ طول و ۳۵ اینچ عرض است. اگر مدل‌های تاشوی تردمیل را خریداری کنید، طول تردمیل هنگام تا شدن به نصف می‌رسد. بنابراین هنگام خرید تردمیل فضای نگهداری آن را بررسی کرده و تردمیل مناسب بخرید.

طراحی و ساختار دستگاه

درصورتی‌که دونده‌ی حرفه‌ای هستید، تردمیل شما باید کفی بزرگی داشته باشد. دویدن و راه‌رفتن روی این تردمیل‌ها راحت‌تر است. اندازه‌ی کف تردمیل از ۱۲۷ سانتی‌متر تا ۱۵۲ سانتی‌متر متغیر است. اولی برای راه‌رفتن مناسب است و دومی هم برای دویدن استفاده می‌شود.

اتصالات روی تردمیل

یک تردمیل خانگی استاندارد فضای مشخصی برای اتصال گوشی‌های هوشمند و درگاه‌های USB دارد و می‌تواند به اینترنت بدون سیم متصل شود.

قابلیت تنظیم تردمیل

بیشتر تردمیل‌ها قابلیت تنظیم سرعت دارند. شما می‌توانید سرعت تردمیل خانگی را بین ۱۰ تا ۱۲ مایل در ساعت تنظیم کنید. مدل‌های سریع‌تر تردمیل خانگی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد قابلیت افزایش سرعت سرعت دارند. در بعضی از تردمیل‌ها امکان تنظیم شیب هم وجود دارد. اگر می‌خواهید حین ورزش با تردمیل، کالری بیشتری بسوزانید می‌توانید از این مدل‌ها تهیه کنید.

برنامه‌های تردمیل

بعضی از تردمیل‌ها برنامه‌های ورزشی متنوعی به ورزشکار ارائه می‌دهند. در بعضی از تردمیل‌ها هم امکان تغییر سرعت و شیب وجود دارد. درصورتی‌که برنامه‌های ورزشی مختلفی در تردمیل تعبیه شده باشد، هنگام استفاده از آن حوصله‌تان سر نمی‌رود.

سیستم نظارت بر ضربان قلب

اگر می‌خواهید میزان فشار و شدت وارده بر بدنتان را هنگام ورزش کنترل کنید، تردمیلی بخرید که سیستم نظارت بر ضربان قلب داشته باشد. گروهی از تردمیل‌ها بندک‌های نظارت بر ضربان قلب دارند. این بندک‌ها به قفسه‌ی سینه می‌چسبند. با استفاده از این بندک‌ها می‌توانید ضربان قلب را دقیق‌تر بخوانید.

کنسول تردمیل

یک تردمیل باکیفیت و خوب دکمه‌های کنترلی واضحی دارد و می‌توانید سرعت و شیب را با یک لمس سریع تنظیم کنید. نمایشگرهای بزرگ و خوانا از دیگری ویژگی‌های یک تردمیل مناسب هستند. روی نمایشگرها عملکرد ورزشکار، زمان، سرعت، ضربان قلب و شیب نشان داده می‌شود.

بند ایمنی تردمیل

همه‌ی مدل‌های تردمیل مجهز به یک بند ایمنی هستند. این بند به کلید تردمیل و لباس شما وصل می‌شود. کلید و بند از شما در مقابل لیزخوردن و افتادن محافظت می‌کنند. اگر پای شما هنگام دویدن لیز بخورد، بند ایمنی کلید را از کنسول تردمیل بیرون می‌شود و تسمه‌ی تردمیل متوقف می‌شود. بنابراین، هنگام خرید تردمیل خانگی، وجود بند ایمنی را بررسی کنید.

دسترسی به اینترنت

اگر دوست دارید هنگام دویدن یا پیاده‌روی روی تردمیل آهنگ گوش کنید، دستگاهی بخرید که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد. بعضی از تردمیل‌ها هم از اپلیکیشن‌های تلفن همراه پشتیبانی می‌کنند. درصورتی‌که تردمیل را به اپلیکیشن‌های تلفن همراه وصل کنید، می‌توانید تاریخچه‌ی تمرین‌ها را بررسی کنید.

خرید قسطی تردمیل خانگی با ازکی‌وام

با اعتبار ازکی‌وام می‌توانید تردمیل خانگی و ابزارهای ورزشی موردنیازتان را قسطی بخرید. بنابراین هنگام خرید تردمیل خانگی به قیمت آن فکر نکنید و روی بهترین دستگاه دست بگذارید. همه‌ی مراحل خرید تردمیل و پرداخت اقساط به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و لازم نیست به فروشگاه‌ یا بانک مراجعه کنید. بعد از خرید قسطی تردمیل خانگی می‌توانید اقساط آن را در بازه‌های زمانی بلندمدت پرداخت کنید. همچنین، خرید قسطی تردمیل خانگی با ازکی‌وام به ضامن احتیاج ندارد و برای ضمانت یک چک صیادی لازم دارید.