ماشین ظرفشویی در شکل‌ها و انواع متنوعی در بازار وجود دارد که هر کدام با توجه به کارایی و ویژگی‌هایش قیمت متفاوتی هم دارد. مثل هر وسیله‌ی دیگری لازم است با درنظر گرفتن نیازتان یکی از این مدل‌ها را برای آشپزخانه‌ی خانه‌ی خود انتخاب کنید. درحال‌حاضر دو مدل ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی در بازار وجود دارند که هر کدام برای نوع خاصی از آشپزخانه مناسب است. اما کدام یک از این مدل‌ها مناسب‌ترند؟

انواع مختلف ماشین ظرفشویی

وقتی برای خرید ماشین ظرفشویی اقدام کنید، می‌بینید دو مدل اصلی از این وسیله در بازار وجود دارد؛ ماشین ظرفشویی ایستاده و ماشین ظرفشویی رومیزی. ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی هرکدام دارای قابلیت و توانایی‌های خاصی هستند و بعضی از ویژگی‌هایشان هم با هم مشترک است.

ماشین ظرفشویی ایستاده

ماشین ظرفشویی رومیزی بهتر است یا ایستاده؟

برای انتخاب بهترین نوع ماشین ظرفشویی برای آشپزخانه‌تان نکاتی هستند که باید به آن‌ها توجه کنید. توجه به نکاتی مثل تعداد اعضای خانواده، اندازه ماشین، طریقه‌ی راه‌اندازی، زمان شستشو و تعداد ظروف در هنگام خرید ماشین ظرفشویی اهمیت زیادی دارد. از دیگر نکاتی که باید به آن‌ها توجه کنید می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

۱. محل نصب ماشین ظرفشویی

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در زمان خرید اقساطی لوازم خانگی باید به آن توجه کنید، محل نصب آن در آشپزخانه است. هر ماشین ظرفشویی به یک شیر آب و یک پریز برق نیاز دارد و باید آن را در جایی نصب کنید که به این دو نزدیک باشد. ماشین ظرفشویی رومیزی در هر جایی نصب می‌شود و می‌توانید آن را جاهایی مثل کابینت و هر سطح صافی نصب کنید. اما ماشین لباسشویی ایستاده باید در یک فضای باز نصب شود و قبل از نصب آن باید ابعادش را اندازه‌گیری کنید تا مطمئن شوید فضای کافی برای نصب آن وجود دارد.

۲. تعداد اعضای خانواده

از مهم‌ترین نکات دیگری که در زمان خرید ماشین ظرفشویی باید به آن توجه کنید، تعداد اعضای خانواده‌تان است. ماشین ظرفشویی ایستاده چون گنجایش زیادی در مخزن و قفسه‌هایش دارد، برای خانواده‌های پرجمعیت، یعنی بیشتر از چهار نفر مناسب است. اما ماشین ظرفشویی رومیزی بیشتر برای خانواده‌های کم جمعیت که کمتر از چهار نفر هستند مناسب است.

۳. مهمانی‌های بزرگ

افرادی که اهل مهمانی دادن‌های بزرگ و زیاد هستند، باید ماشین ظرفشویی ایستاده تهیه کنند؛ چون این نوع از ماشین ظرفشویی در کمترین زمان می‌تواند بیشترین ظرف‌ها را تمیز کند.

۴. قابلیت‌ها و امکانات ماشین ظرفشویی

هر یک از دو مدل ماشین ظرفشویی ایستاده و رومیزی حجم و ظرفیت خاص خود را دارند. به‌طور مثال ماشین ظرفشویی رومیزی آب و انرژی کمتری استفاده می‌کند و در اکثر موارد قابلیت خشک کردن ظروف را هم ندارد. اما ماشین ظرفشویی ایستاده موتورهای قوی‌تری دارند و همچنین امکان شست‌وشوی ظروف با بخار هم در آن وجود دارد.

۵. مدت زمان شستشو

ماشین ظرفشویی ایستاده چون مخزن بزرگ‌تری دارد، مدت زمان بیشتری طول می‌کشد تا شستشو را انجام دهد. اما ماشین ظرفشویی رومیزی به‌دلیل حجم کم می تواند سریع‌تر ظرف ها را تمیز کند و برای کسانی که وقت کمی دارند مناسب‌تر است.

۶. گنجایش ماشین ظرفشویی

شاید بتوان گفت اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکته در زمان انتخاب ماشین ظرفشویی، توجه به ظرفیت و گنجایش آن است. این موضوع هم به تعداد اعضای خانواده بستگی دارد. یعنی اگر خانواده کم‌جمعیتی دارید و از ظروف کمتری استفاده می‌کنید، بهتر است ماشین ظرفشویی رومیزی را انتخاب کنید. اما اگر پرجمعیت هستید و مدام مهمانی می‌دهید، نیاز به ماشین ظرفشویی با حجم بیشتری دارید، نوع ایستاده آن در مدل‌های ۱۲ نفره و ۱۴ نفره برای شما می‌تواند مناسب باشد.

۷. میزان مصرف انرژی

بدیهی است که هرچقدر فضای داخلی ماشین ظرفشویی بزرگ‌تر باشد، برق و آب بیشتری مصرف می‌کند. به همین دلیل می‌توان گفت ماشین ظرفشویی ایستاده میزان انرژی مصرفی بیشتری نسبت به نوع رومیزی آن دارد.

۸. مدت زمان شست‌وشوی ظروف

هر یک از مدل‌های ماشین ظرفشویی قابلیت تنظیم مدت زمان شستشو را دارد. اما به طور کلی می‌توان گفت ماشین ظرفشویی ایستاده چون حجم بیشتری دارد و امکانات متنوع‌تری هم دارد، زمان طولانی‌تری را برای شستن ظروف مصرف می‌کند. اما ماشین ظرفشویی رومیزی به دلیل حجم کم مدت زمان کمتری برای شستشوی ظروف نیاز دارد.

نحوه خرید قسطی ماشین ظرفشویی با ازکی‌وام

در ازکی‌وام می‌توانید ماشین ظرفشویی موردنظرتان را با دریافت اعتبار، بدون ضامن و به‌صورت کاملا آنلاین خرید اقساطی کنید و هزینه‌ی آن را در اقساط طولانی‌مدت بپردازید. کافی است به سایت ازکی‌وام مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را انجام دهید. پس از طی کردن مراحل اعتبارسنجی، کارشناسان ازکی‌وام با شما برای بارگذاری برخی مدارک تماس خواهند گرفت. در نهایت لازم است شما نسخه‌های فیزیکی مدارک را به دست ازکی‌وام برسانید. اکنون اعتبار شما در سریع‌ترین زمان ممکن به حسابتان اضافه می‌شود. بعد از دریافت اعتبار می‌توانید ساده و سریع از میان فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام، ماشین ظرفشویی موردنظر خود را به‌صورت قسطی بخرید.