اگر تابستان امسال قصد خرید ایکس باکس دارید، در این مقاله انواع مدل‌های ایکس باکس را معرفی می‌کنیم و درباره‌ی خرید اقساطی ایکس باکس توضیح می‌دهیم. با خرید اقساطی کنسول بازی می‌توانید انواع بازی‌ها و وسایل جانبی کنسول بازی هم بخرید و تابستان امسال را هیجان‌انگیز شروع کنید.

انواع مدل‌های ایکس باکس

به‌طور کلی، ۹ مدل ایکس باکس و چهار نسل مختلف کنسول ایکس باکس در بازار وجود دارند. نسل‌های اول و دوم جزو دستگاه‌های قدیمی هستند و در سال‌های بین ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ تولید می‌شدند. جدیدترین انواع مدل ایکس باکس، سری ایکس، سری اس و سری وان هستند. در این بخش، مشخصات جدیدترین دستگاه‌ها را توضیح می‌دهیم بهترین راه خرید اقساطی ایکس باکس را معرفی میکنیم.

ایکس باکس سری ایکس (Xbox series X)

ایکس باکس سری ایکس در نوامبر ۲۰ وارد بازار شد و گرافیک 4k دارد. طبق نظر متخصصین، این دستگاه قدرت بالایی دارد و داخل آن یک پردازنده‌ی گرافیکی ۷ نانومتری ۱۲ ترافلاپس کار گذاشته شده است. نرخ فریم بر ثانیه کنسول سری ایکس ۱۲۰ فریم بر ثانیه است و قدرت آن دو برابر بیشتر از ایکس باکس وان ایکس است. 

پردازنده‌ی مرکزی کنسول ۸ هسته‌ای و ۳.۸ گیگاهرتز است، به همین دلیل قیمت بالایی دارد. ۱۶ گیگابایت رم، SSD فوق سریع ان‌وی‌ام اکسپرس و حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی GDDR6 از دیگر ویژگی‌های این دستگاه قدرتمند هستند. 

ایکس باکس سری ایکس

قدرت پاسخ‌گویی دستگاه بسیار بالا است، به‌طوری‌که می‌توانید بازی‌های متعدد در حالت تعلیق نگه‌ دارید. همچنین، امکان جابه‌جایی سریع بین بازی‌های مختلف هم وجود دارد. کنسول ایکس باکس سری ایکس با قیمت ۳۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد، با امکان خرید اقساطی کنسول بازی، می‌توانید با سرمایه‌ی معقولی این دستگاه و لوازم جانبی آن را تهیه کنید.  

ایکس باکس سری اس (Xbox series S)

این کنسول جزو کنسول‌های نسل چهارم مایکروسافت است و با رزولوشن 1440p و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه کار می‌کند. پردازنده‌ی این کنسول مشابه ایکس باکس سری ایکس است، ولی پردازنده‌ی گرافیکی آن از قدرت کمتری برخوردار است و با ۱۰ گیگابایت GDDR6 کار می‌کند. اگر می‌خواهید کنسول باکس سری اس را تهیه کنید، بهتر است بدانید که این دستگاه درایو دیسک ندارد و فضای ذخیره‌سازی‌اش نصف ایکس باکس سری ایکس است. 

البته، مایکروسافت برای حل این مشکل ایکس باکس، کلود گیمینگ را پیشنهاد داده است. همچنین، می‌توانید فضای ذخیره‌سازی کنسول را افزایش بدهید. از دیگر ویژگی‌های Xbox series S می‌توان به پردازنده‌ی شخصی‌سازی‌شده Zen 2 و کارت‌های توسعه‌ی ۱ ترابایتی و Dolby Vision اشاره کرد. قیمت ایکس باکس سری اس حدود ۱۴ میلیون تومان است. اگر این دستگاه را به صورت قسطی بخرید، می‌توانید هزینه‌ی آن‌ را در اقساط بلندمدت پرداخت کنید.

بهتر است بدانید که

اگر کنسول بازی و لوازم جانبی آن را از پلت‌فرم ازکی‌وام به صورت قسطی خریداری کنید، می‌توانید انواع بازی‌های متنوع، روکش‌های فانتزی دسته‌ها و کیف ایکس باکس هم بخرید.  کافی است  در بخش محصولات، کنسول بازی را تایپ کنید و محصولات متنوع و ویژگی‌های آن‌ها را ببینید.

ایکس باکس ۳۶۰ اس

این دستگاه طراحی باریک و ظریفی دارد و به دلیل وزن کم محبوبیت زیادی هم کسب کرده است. پردازنده‌ی ایکس باکس ۳۶۰ اس ۳ هسته‌ای از نوع IBM PowerPC است و با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز کار می‌کند. 

پردازنده‌ی گرافیکی دستگاه ATI Xenos است و ۵۱۲ مگابایت رم GDDR3 دارد. مادربرد و پردازنده‌ی دستگاه قوی هستند و لازم نیست نگران خرابی‌های سخت‌افزاری و مشکلات حرارتی دستگاه باشید. از دیگر ویژگی‌های Xbox S 360  می‌توان به سیستم لمسی دکمه‌ها، دو پورت USB، اتصال WiFi و اترنت اشاره کرد.  

تصویر دسته ایکس باکس

ایکس باکس وان

این دستگاه سال ۲۰۱۳ منتشر شد و دو ماژول هسته‌ای ۱.۷۵ گیگاهرتزی دارد و به معماری x86 شناخته می‌شود. پردازشگر سریع، Jaguar MD، کارت گرافیک AMD Radeon HD 7000، وضوح 4K، صدای فراگیر ۷.۱ از ویژگی‌های این کنسول هستند. همچنین، ایکس باکس خنک‌کننده و کنترل‌کننده‌ی دمای داخلی دارد. با خرید این دستگاه می‌توانید بازی‌هایی مثل Dead Rising 3, Titanfall و Forza Motorsport را بازی کنید.

ایکس باکس وان اس

کنسول بازی Xbox One S سال ۲۰۱۶ وارد بازار شد و نسبت به مدل‌های قبلی کوچک‌تر است. این دستگاه مجهز به HDR است و می‌تواند بازی‌ها را در تلویزیون پخش کند. یک درایو Blu-ray 4K، پردازنده‌ی ۹۱۴ هرتز و هارد دیسک ۱ و ۲ ترابایت از ویژگی‌های مثبت ایکس باکس وان اس هستند.

ایکس باکس وان ایکس

با این کنسول می‌توانید بازی‌های 4k را با کیفیت بالا اجرا کنید. ظاهر دستگاه مینیمال و براق و به رنگ مشکی خالص است. بعضی‌ها کنسول Xbox one X را از نظر ظاهری شبیه Xbox one می‌دانند، ولی ایکس باکس وان ایکس کوچک‌تر است. این کنسول بازی مجهز به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای، حافظه‌ی ۱۲ گیگابایت GDDR5، کارت گرافیک AMD’s Radeon با معماری پولاریس و سرعت ۱۱۷۲ مگاهرتز است.

حتما بخوانید

با خرید اقساطی ایکس باکس می‌توانید، لوازم جانبی گیمینگ هم بخرید. در مقاله‌ی میز و صندلی گیمینگ، درباره‌ی ویژگی‌های این وسایل توضیح دادیم.

 

با خرید اقساطی ایکس باکس می‌توانید، لوازم جانبی گیمینگ هم بخرید. در مقاله‌ی میز و صندلی گیمینگ، درباره‌ی ویژگی‌های این وسایل توضیح دادیم.

نحوه‌ی خرید اقساطی انواع مدل‌های ایکس باکس

برای خرید قسطی، اگر در سایت ازکی‌وام حساب ندارید، اول با شماره موبایلتان برا در سایت ثبت‌نام کنید. بعد باید اطلاعات فردی مثل نام و نام خانوادگی و آدرس ایمیل را وارد کنید. میزان اعتبار و تعداد اقساط هم در این مرحله مشخص می‌شوند. در مرحله‌ی بعد، باید تصویر مدارکتان مثل تصویر کارت ملی و شناسنامه را بارگذاری کنید. 

در نهایت، کارشناس‌های ما اطلاعات و مدارک شما بررسی کرده و حساب شما را تایید می‌کنند. بعد از اینکه اعتبار به حساب شما اضافه شد، می‌توانید به بخش فروشگاه بروید و انواع مدل‌‌های ایکس باکس را مقایسه کنید. بعد از بررسی مشخصات کنسول‌های بازی، می‌توانید بهترین مدل ایکس باکس را تهیه کنید.