همه موافق هستیم که لوازم‌جانبی که در اختیار داریم به ما برای بهتر بازی‌کردن کمک می‌کنند. در واقع نمی‌توان انکار کرد که ماوس، کیبورد و هدست نقشی اساسی در نحوه‌ی بازی‌کردن‌مان ایفا می‌کنند، اما از نظر نباید دور داشت که میز و صندلی گیمینگ هم چنین وضعیتی دارند.

اگر حین بازی‌کردن راحت نباشیم، نمی‌توانیم تمامی تمرکز و هنرمان را در بازی داشته باشیم. در این بین، هم میز و هم صندلی گیمینگ می‌توانند به ما برای راحتی بیشتر حین بازی کمک کنند. اما هر میز و هر صندلی‌ چنین کاربردی ندارند، بلکه صرفاً یک سری از میزها و صندلی‌ها با ویژگی مشخص می‌توانند به ما برای راحتی بیشتر کمک کنند.

ما در این مطلب ویژگی‌های میز و صندلی گیمینگ حرفه‌ای را بررسی خواهیم کرد. پس از آن خواهیم دید که با این ویژگی‌ها، چه نمونه‌هایی از صندلی‌ها و میزهای گیمینگ گزینه‌هایی مناسب برای خرید میز و صندلی گیمینگ هستند. همچنین باتوجه به شرایط خود می‌توانید این وسایل را به‌صورت اقساطی نیز تهیه کنید که در فروشگاه «دراگون شاپ» با همکاری ازکی‌وام امکان‌پذیر است.

ویژگی‌های شاخص میز و صندلی گیمینگ

۱-امکان تنظیم زاویه‌ی تکیه‌گاه صندلی گیمینگ

تکیه‌گاه در صندلی گیمینگ عضوی اساسی است. هنگامی که روی صندلی گیمینگ می‌نشینیم، ستون فقرات‌مان را به تکیه‌گاه تکیه می‌دهیم. مهم است که تکیه‌گاه صندلی گیمینگ امکان تنظیم زاویه داشته باشد تا بتوانیم در مواقع مختلف، با توجه به نیاز بدن‌مان، زاویه‌ی تکیه‌گاه را تنظیم کنیم. اما نکته‌ی مهم این‌جاست که تنظیم زاویه‌ی تکیه‌گاه در صندلی‌های مختلف با هم متفاوت است.

برخی صندلی‌ها زاویه‌ی تکیه‌گاه‌شان بین ۹۰ تا ۱۱۰ درجه تغییر می‌کند که چندان بازه‌ی گسترده‌ای نیست، در عوض برخی دیگر زاویه‌ی تکیه‌گاه‌شان بین ۹۰ تا ۱۵۰ و برخی دیگر تا ۱۸۰ درجه قابل تنظیم است و به این ترتیب روی آن‌ها می‌توان دراز کشید و خوابید. بهتر است هنگام انتخاب صندلی گیمینگ به این مسئله بسیار دقت کنید.

۲- امکان تنظیم ارتفاع در میز گیمینگ

صندلی‌های گیمینگ معمولاً امکان تنظیم ارتفاع دارند، اما اگر میز گیمینگ امکان تنظیم ارتفاع نداشته باشد، ممکن است پس از بالابردن ارتفاع صندلی، بسیار بالاتر از میز گیمینگ قرار بگیرید و به این ترتیب مجبور شوید ارتفاع صندلی را به حالت قبل بازگردانید. این در حالی است که اگر میز گیمینگ دارای قابلیت تنظیم ارتفاع باشد، امکان بالا آوردنش و هماهنگ‌کردنِ آن با ارتفاع صندلی گیمینگ فراهم خواهد بود و به این ترتیب می‌توانید در وضعیتی راحت‌تر روی صندلی و پشت میز بنشینید.

۳-روکش تنفس‌پذیر در صندلی گیمینگ

یکی دیگر از ویژگی‌های صندلی گیمینگ حرفه‌ای این است که روکش آن از نوع تنفس‌پذیر باشد. روکش تنفس‌پذیر، روکشی‌ست که هوا در آن گردش پیدا می‌کند و این یعنی گیمر پس از چند ساعت نشستن روی صندلی، دچار تعریق شدید در قسمت پشت نمی‌شود.

۴- بالشتک‌های کمر و گردن در صندلی گیمینگ

اغلب صندلی‌های گیمینگ حرفه‌ای دارای بالشتک‌های کمر و گردن در قسمت تکیه‌گاه هستند، اما مهم است که این بالشتک‌ها کاملا طبی باشند تا به‌خوبی از پسِ وظیفه‌ی اصلی‌شان یعنی جلوگیری از درد کمر و گردن برآیند. همچنین برخی صندلی‌ها بالشتک‌های‌شان قابل جدا شدن اند و این هم مزیتی مهم محسوب می‌شود.

۵- فوم متراکم در صندلی گیمینگ

ویژگی مهم دیگری که یک صندلی گیمینگ حرفه‌ای دارد این است که در آن از فوم متراکم استفاده می‌شود. فوم متراکم باعث می‌شود که کفی صندلی در کوتاه‌مدت نخوابد و همچنین گیمر هنگام نشستن‌های طولانی‌مدت کاملا راحت باشد.

۶- عریض‌بودن میز گیمینگ

اما یکی دیگر از ویژگی‌های میز گیمینگ رده‌بالا این است که عرضی مناسب دارد. میزهای گیمینگی که چندان عریض نیستند، آن‌چنان‌که باید راحتی را برای گیمر به همراه ندارند، اما میزهای گیمینگ عریض به‌خوبی مانیتور را روی خود جای می‌دهند و همزمان فضا روی آن‌ها برای قرار دادن کیبورد و موس فراهم است. در این میزها، ماوس فضای مناسبی دارد و به‌خوبی می‌توان آن را بدون نگرانی از بابت برخوردش با کیبورد حرکت داد.  همچنین معمولا رویه‌ی این میزها فیبرکربنی است تا وسایلی که روی آن‌ها قرار می‌گیرد دچار لغزش نشوند.

چند نمونه از بهترین میزها و صندلی‌های گیمینگ

۱- صندلی‌های گیمینگ ریزر سری Iskur

صندلی‌های گیمینگ ریزر سری Iskur

کم نیستند کارشناسانی که صندلی گیمینگ ریزر Iskur را بهترین صندلی گیمینگ جهان می‌دانند. این صندلی گیمینگ کاملا ارگونومیک است. جذاب‌ترین قسمت این صندلی به تکیه‌گاه آن برمی‌گردد.

در بالا اشاره کردیم که صندلی‌های گیمینگ حرفه‌ای دارای بالشتک کمر هستند، اما این صندلی به‌جای بالشتک از یک برآمدگیِ طبیِ قابل تنظیم برخوردار است که کاملا گودی کمر را پر می‌کند. چندین ساعت متوالی هم که روی صندلی بنشینید، کوچک‌ترین خستگی و دردی در قسمت کمر احساس نخواهید کرد. دسته‌های این صندلی چهار جهته‌اند و همچنین زاویه‌ی تکیه‌گاه‌اش تا ۱۴۰ درجه قابلیت تنظیم دارد.

خوشبختانه این صندلی گیمینگ در چند رنگ و در چند سایز عرضه شده و بنابراین با هر سلیقه‌ای و با هر قد و قامتی امکان استفاده از آن را دارید.

۲- صندلی‌های گیمینگ DXRacer سری Air

 صندلی‌های گیمینگ DXRacer سری Air

دی‌ایکس‌ریسر برندی نام‌آشنا در دنیای صندلی‌های گیمینگ است. این برند چندین سری ‌صندلی به بازار عرضه کرده که هر یک ویژگی‌هایی خاص و ویژه دارند، اما یکی از محبوب‌ترین سری‌های این برند سری AIR است. خوشبختانه این سری air بسیار متنوع است، یعنی صندلی‌هایی با رنگ‌های مختلف در این خانواده وجود دارند و هر گیمری می‌تواند بهترین رنگ را با توجه به سلیقه‌اش انتخاب کند.

ویژگی شاخص صندلی‌های گیمینگ سری air این است که از روکش توری پریمیوم برای آن‌ها استفاده شده‌است. این روکش باعث می‌شود که هوا به‌خوبی جریان پیدا کند. همچنین از سیستم‌تعلیق اختصاصی برای این صندلی‌ها استفاده شده، سیستم‌تعلیقی که مشابه با سیستم ‌تعلیق خودروهای درجه‌یک است. روی این صندلی گیمینگ قطعا راحتی را به‌صورت محسوس تجربه خواهید کرد. این صندلی همچنین دارای بالشتک‌هایی برای جلوگیری از درد گردن و کمر است.

۳- صندلی‌های گیمینگ DxRacer سری Master

 صندلی‌های گیمینگ DxRacer سری Master

اجازه دهید یکی دیگر از سری‌های دی‌ایکس‌ریسر را هم در زمره‌ی بهترین صندلی‌های جهان قرار دهیم. صندلی‌های DxRacer Master Series مزیت ویژه‌ای که دارند این است که هم برای گیمینگ و هم به‌عنوان صندلی اداری قابل استفاده هستند.

این صندلی‌ها همچنین در قسمت تکیه‌گاه به‌صورتی طراحی شده‌اند که قسمت کمر گیمر کاملا به تکیه‌گاه نچسبد و هوا جریان داشته باشد. این قسمت تکیه‌گاه همچنین – به‌مانند صندلی‌های ریزر سری Iskur – دارای برآمدگی‌ طبی برای پر کردن گودی کمر و سر و شکل دادن اصولی به ستون فقرات است. همچنین یک بالشتک طبی در بالای تکیه‌گاه برای گردن طراحی شده‌است. دسته‌های این صندلی گیمینگ از نوع 4D بوده و زاویه‌ی تکیه‌گاه تا ۱۵۵ درجه قابل تنظیم است. همچون سایر صندلی‌های دی‌ایکس‌ریسر، این سری هم در رنگ‌های مختلف و متنوع در دسترس است.

۴- میز گیمینگ Twisted Minds T Shaped با تنظيم ارتفاع برقى

میز گیمینگ Twisted Minds T Shaped با تنظيم ارتفاع برقى

اما در میان میزهای گیمینگ، یکی از بهترین میزها همین میز گیمینگ برند Twisted Minds است. این میز گیمینگ T شکل است و در دو مدل راست‌دست و چپ‌دست عرضه شده‌است. چنان‌که در عنوان آن پیداست، امکان تنظیم ارتفاع‌اش را به‌صورت برقی در اختیار دارید. همچنین دارای نگهدارنده‌ی لیوان و نگهدارنده‌ی هدست است. رویه‌ی آن وسیع است و از یک ماوس‌پد بزرگ برای قرار دادن ماوس و کیبورد برخوردار است.

۵- میز کامپیوتر دی ایکس ریسر Computer Desk Dxracer NEX

میز کامپیوتر دی ایکس ریسر Computer Desk Dxracer NEX

پیشنهاد دیگر ما برای خرید میز گیمینگ محصولی از برند دی‌ایکس‌ریسر است. این میز گیمینگ هم رویه‌ای وسیع دارد و خوشبختانه بدنه‌اش کاملا از فولاد کربن است. رویه‌ی آن هم – به‌مانند میز قبلی – فیبرکربنی است و بنابراین اجسام از روی آن سُر نمی‌خورند. این میز گیمینگ همچنین دارای هولدرهای هدست و لیوان است. از دیگر مزایای این محصول برند دی‌ایکس‌ریسر می‌توان به پشتیبانی‌اش از RGB و همچنین دارابودنِ موس‌پد بزرگ اشاره کرد.

خرید اقساطی میز و صندلی گیمینگ

اگر یک گیمر باشید، قطعا راحتی هنگام بازی برای شما اهمیت زیادی دارد. اما ممکن است خرید صندلی گیمینگ در اولویت لیست خرید شما نباشد. بنابراین می‌توانید با خرید اقساطی، زودتر این صندلی و میزها را تهیه کنید. یکی از راهکارها برای خرید اقساطی استفاده از اعتبارتان در ازکی‌وام است. شما در ازکی‌وام می‌توانید متناسب با شرایط خود، اعتبار خرید دریافت کنید و از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام به‌صورت اقساطی خرید کنید. یکی از فروشگاه‌هایی که میز و صندلی گیمینگ ارائه می‌دهد «دراگون شاپ» است. این فروشگاه انواع میز و صندلی‌های گیمینگ را ارائه داده که می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید.

پس از اینکه کالای موردنظر خود را انتخاب کردید، می‌توانید به سایت ازکی‌وام مراجعه کنید و درخواست خود را مبنی بر دریافت اعتبار ثبت کنید. تمام مراحل دریافت اعتبار در ازکی‌وام آنلاین و بدون مراجعه حضوری است. همچنین در ازکی‌وام برای دریافت اعتبار نیازی به ضامن ندارید و فقط چک صیادی ارائه می‌دهید. همین حالا می‌توانید برای دریافت اعتبار و خرید اقساطی در ازکی‌وام اقدام کنید.