با فراهم شدن پرداخت خودکار اقساط در ازکی‌وام، اقساط افراد به‌صورت ماهانه و خودکار از حسابشان کم خواهد شد.

به‌گزارش روابط عمومی ازکی‌وام، سرویس پرداخت خودکار ازکی‌وام با همکاری وندار از ابتدای مهرماه سال جاری راه‌اندازی شد. این سرویس به پرداخت‌های دوره‌ای کاربران ازکی‌وام بدون دخالت آنها کمک می‌کند. در این روش با کمک یک API، هماهنگی لازم برای برای برداشت از حساب مشتری و صدور تراکنش (مطابق با شرایط مورد توافق) انجام می‌شود.

محمود میرزایی مدیر ارشد محصول ازکی‌وام، از اولین دلایل راه‌اندازی سرویس پرداخت خودکار اقساط در ازکی‌وام را بهبود تجربه کاربران بعد از استفاده از اعتبار و پرداخت اقساط دانست. جلوگیری از فراموش شدن تاریخ سررسید اقساط کاربران و مشمول نشدن آنها برای دیرکرد پرداخت اقساط نیز از اهداف مهم راه‌اندازی این سرویس در ازکی‌وام بوده که میرزایی بر آنها تاکید داشت.

محمود میرزایی
محمود میرزایی مدیر ارشد محصول ازکی‌وام

به‌گفته مدیر ارشد محصول ازکی‌وام، از مزایای سرویس پرداخت خودکار برای کاربران، صرفه‌جویی در زمان و جلوگیری از بدحساب شدن کاربران در سامانه‌های اعتبارسنجی بانکی است.

او درباره فرایند فعال‌سازی این سرویس توضیح داد: «کاربرانی که دفترچه اقساط فعال در ازکی‌وام دارند، گزینه «پرداخت خودکار اقساط» به آنها در پنل کاربری‌شان نمایش داده می‌شود. آنها در صورت تمایل می‌توانند از این امکان استفاده کنند. فرایند فعال‌سازی نیز راحت و سریع قابل انجام است. کاربران همچنین هر زمان که تمایل داشته باشند می‌توانند این گزینه را غیرفعال کنند.»

سهولت در پرداخت برای مشتریان

میلاد میرزایی، مدیر محصول وندار نیز درخصوص اهداف راه‌اندازی این سرویس در ازکی‌وام گفت: «بطور کلی سرویس پرداخت خودکار وندار هم به کسب‌وکارها و هم به پرداخت‌کننده کمک می‌کند. مزیتی که برای کسب‌وکارها خواهد داشت این است که با استفاده از این سرویس دریافت هزینه‌ها بهینه‌تر می‌شود و جریان درآمد و دریافتی‌ها قابل پیش‌بینی خواهد شد. همچنین نرخ نکول سمت کسب‌وکارها کمتر می‌شود.»

میلاد میرزایی، مدیر محصول وندار
میلاد میرزایی، مدیر محصول وندار

او مزیت استفاده از این سرویس برای کسب‌وکارهای آبونمانی را چسبندگی بیشتر کاربر به کسب‌وکار مطرح کرد. به عقیده مدیر محصول وندار، سهولت در پرداخت نیز بزرگ‌ترین مزیت سرویس پرداخت خودکار برای مشتریان کسب‌وکارها محسوب می‌شود.

ازکی‌وام، از کسب‌وکارهای حوزه فین‌تک و لندتک است که تاکنون توانسته ارتباط موثری بین شرکت‌ها، سرمایه‌گذاران و مردم ایجاد کند. در مسیر تسهیل فرایند اعتباردهی برای کاربران این شرکت تاکنون توانسته در سه حوزه اعتباردهی خرد، اعتباردهی کالاهای بادوام و اعتباردهی در حوزه خرید بیمه فعالیت کند و در این راستا اکنون با شش بانک و لیزینگ و ۱۶۰ فروشگاه در دسته‌بندی‌های مختلف همکاری دارد. همکاری ازکی‌وام با وندار در ارائه سرویس پرداخت خودکار نیز در این خصوص برای راحتی کاربران در استفاده از خدمات اعتباری شکل گرفت تا افراد بتوانند تجربه بهتری را در پرداخت اقساط خود داشته باشند.