بانک مهر ایران بانکی قرض‌الحسنه است و تسهیلات اعتباری متنوعی دارد. این بانک از افراد مختلف جامعه حمایت می‌کند و در تلاش است که با اعطای وام کیفیت زندگی مردم را بالا ببرد. در این مقاله درباره‌ی انواع وام‌های بانکی ارائه شده توسط بانک مهر ایران صحبت می‌کنیم و شرایط دریافت آن را توضیح می‌دهیم.

انواع وام‌های بانک مهر ایران

مهم‌ترین هدف بانک قرض‌الحسنه‌ی مهر ایران اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه و وام است. بنابراین، اگر مشتری این بانک باشید یا حساب جاری و پس‌انداز داشته باشید، می‌توانید از وام بانک مهر ایران استفاده کنید. در این بخش، انواع وام در این بانک را توضیح می‌دهیم. اطلاعات و شرایط وام‌ بانک مهر با توجه به آخرین اطلاعات در سال ۱۴۰۲ است.

طرح ۳ در ۱ بانک مهر ایران

با استفاده از این طرح، با یک بار افتتاح حساب می‌توانید از ۳ نمونه از تسهیلات بانکی استفاده کنید و ۳ بار وام بگیرید. مبلغ وام اول معادل مبلغ واریزی شما به بانک است و ۱ درصد کارمزد دارد. مبلغ دوم به اندازه‌ی ۵۰ درصد از مبلغ واریزی به حساب شما واریز می‌شود و حداکثر ۵۰ میلیون تومان است. 

مبلغ وام سوم با توجه به امتیازهای شما از قسط‌های وام اول و سقف مجاز بانک پرداخت می‌شود و کارمزدش ۴ درصد است. مثلا، اگر ۱۰۰ میلیون تومان به سپرده‌ی ویژه‌ی بانک مهر ایران واریز کنید، بعد از تشکیل پرونده می‌توانید ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرید. وام دوم همزمان با وام اول و تا سقف ۵۰ میلیون تومان به شما داده می‌شود. همچنین، می‌توانید امتیاز هر دو وام را به یکی از بستگان خودتان هم واگذار کنید. بعد از اینکه وام اول و دوم را تسویه کردید، می‌توانید وام سوم را بگیرید.

وام های بانک مهر ایران

طرح پیوند مهر ایران

این طرح برای کسانی است که به تازگی ازدواج کرده‌اند و می‌خواهند نیازهای زندگی خودشان را تامین کنند. با طرح پیوند می‌توانید وسایل موردنیاز شروع زندگی را تهیه کنید. در تسهیلات پیوند مهر، مبلغ ۴۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد به شما داده می‌شود. برای دریافت این وام باید سپرده را به مدت یک سال در بانک بگذارید و ضامن رسمی داشته باشید. همچنین، حداکثر ۳۶ ماه برای بازپرداخت این تسهیلات وقت دارید.

وام خرید کالا

وام خرید کالای مهر ایران یا کالا کارت با هدف خرید مایحتاج خانه و کالاهای ضروری زندگی داده می‌شود. سقف تسهیلات قرض‌الحسنه خرید کالا ۱۵۰ میلیون تومان و سود آن ۴ درصد است. با دریافت کالا کارت می‌توانید وسایل موردنیازتان را از فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک خریداری کنید. این فروشگاه‌ها با نام گلدیران در شهرهای تهران، شیراز، اهواز، نور، اصفهان، تبریز، ساری و رشت فعالیت می‌کنند. حداکثر زمان بازپرداخت وام خرید کالا ۲۴ ماه است و برای گرفتن آن به یک ضامن رسمی احتیاج دارید.

 

نحوه‌ی دریافت وام خرید کالا از بانک مهر ایران

برای دریافت کالا کارت مهر ایران لازم نیست سرمایه‌ی خودتان را به مدت طولانی در بانک نگه دارید، کافی است برای خرید کالا وام قرض‌الحسنه بگیرید. همه‌ی اقشار جامعه می‌توانند از کالا کارت مهر ایران استفاده کنند، به شرط اینکه چک برگشتی یا بدهی نداشته باشند. 

اولین مرحله افتتاح حساب در این بانک است. می‌توانید به یکی از شعبه‌های بانک مراجعه کنید یا از طریق سایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران اقدام کنید. بعد از افتتاح حساب، نوبت انتخاب کالا و پذیرنده‌ی موردنظر است. پذیرندگان فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک هستند. 

لیست کامل این فروشگاه‌ها در نرم‌افزار همراه بانک مهر ایران و شعبه‌های این بانک موجود است. قبل از دریافت کالا کارت با فروشگاه‌ها تماس بگیرید و درباره‌ی شرایط خرید از طریق کالا کارت، قیمت و شرایط تحویل محصول سوال کنید. 

فراموش نکنید که فروشگاه‌ها نباید کالا را بیشتر از قیمت نقدی عرضه کنند. کالا کارت به‌صورت حضوری به شما تحویل داده می‌شود. بعد از افتتاح حساب و تشکیل پرونده‌ی تسهیلاتی کالا کارت می‌توانید کارتتان را از شعبه‌های بانک بگیرید. افتتاح حساب آنلاین در بانک مهر ایران با داشتن شماره همراه و کد ملی انجام می‌شود. یک ماه بعد از واریز تسهیلات، باید قسط‌ها را پرداخت کنید. 

بانگ مهر ایران

وام خرید خودرو بانک مهر ایران

وام خرید خودرو بانک مهر ایران یکی از وام‌های قرض الحسنه این بانک است که تا سقف ۲۰۰ میلیون‌تومان و با سود ۴ درصد اعطا می‌شود. بازپرداخت این وام ۶ ماهه است و باید میانگین حساب شما ۳ تا ۱۲ ماهه باشد. مهمترین شرط دریافت این وام نداشتن چک برگشتی است.

وام فوری ۱۰ روزه طرح حمایتی بانک مهر ایران

یکی از انواع وام بانک مهر وام فوری ۱۰ روزه طرح حمایتی بانک مهر ایران است. این وام که بیشتر مشابه یک طرح حمایتی است، به این صورت است که بخشی از مبلغ وام به صورت سپرده در بانک قرارداده می‌شود و مابقی مبلغ وام از محل صندوق اجتماعی بانک پرداخت می‌شود. نحوه دریافت این وام به صورت است که در ابتدا به تشخیص بانک بخشی از مبلغ سپرده گذاری شده و مابقی مبلغ توسط بانک پرداخت می‌شود. 

در نهایت، بهتر است بدانید که بانک قرض‌الحسنه‌ی مهر ایران در قبال قیمت کالا ، موجودی انبار فروشنده‌ها و خدمات ارائه‌شده در فروشگاه‌ها مسئولیتی ندارد. بنابراین، قبل از دریافت وام کالا کارت با فروشنده‌ها صحبت کنید. اگر قسط‌های قبلی را به طور مرتب و سر وقت پرداخت کنید، باز هم می‌توانید کالا کارت بگیرید. برای دریافت کالا کارت دوم نیازی به تشکیل پرونده‌ی جداگانه و ضامن جدید ندارید.

تسهیلات امتیازی مهر ایران

یکی از وام‌های بانک مهر ایران، تسهیلات قرض‌الحسنه است که با ۴ درصد کارمزد و سقف ۳۰۰ میلیون تومان ارائه می‌شود. در صورتی‌که میانگین حساب شما ۳ تا ۱۲ ماه باشد، می‌توانید تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام بگیرید. سود این وام ۴ درصد است و به ضمانت رسمی احتیاج دارد. حداکثر زمان بازپرداخت وام امتیازی بانک مهر ایران ۶۰ ماه و مدت زمان خواب سپرده هم ۳ ماه است. برای دریافت این وام باید پرونده تشکیل دهید و مراحل اعتبارسنجی را انجام دهید.

شرایط وام های بانک مهر ایران

به‌طور کلی، مهمترین شرایط برای دریافت وام مهر ایران نباید به این بانک بدهکار باشید یا چک برگشتی داشته باشید. افتتاح حساب و ارائه‌ی ضامن رسمی هم از دیگر شرایط وام های بانک مهر ایران است. اگر میانگین حساب بالایی دارید، می‌توانید در فاصله‌ی زمانی کوتاه‌تر مثل ۳ تا ۶ ماه تسهیلات را دریافت کنید. کسانی‌که میانگین حساب کمتری دارند، در فاصله‌ی زمانی ۷ تا ۱۲ ماه می‌توانند درخواست وام بانک مهر ایران را ثبت کنند.

سوال‌های متداول

قسط ماهانه طرح کالا کارت بانک مهر ایران چقدر است؟

سقف این وام ۱۵۰ میلیون تومان است و هر ماه باید ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.

مدارک موردنیاز برای دریافت تسهیلات بانک مهر ایران چیست؟

برای دریافت تسهیلات بانک مهر ایران به شناسنامه، کارت ملی، کپی از صفحه‌های شناسنامه و کارت ملی، کپی مدارک شناسایی ضامن، فیش حقوقی و برگه‌ی افتتاح حساب احتیاج دارید.

حداکثر تسهیلات بانک مهر ایران چقدر است؟

این بانک به افراد حقیقی حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان و به افراد حقوقی ۵۰۰ میلیون تومان وام می‌دهد. مقدار وام به سپرده و زمان خواب آن بستگی دارد.

آیا امکان افتتاح حساب و درخواست وام از بانک مهر ایران به صورت اینترنتی وجود دارد؟

شما می‌توانید به صورت اینترنتی در این بانک حساب باز کنید، اما برای درخواست وام باید به بانک مراجعه کنید.