برای خرید هارد باید نیازهای خودتان از هارد را درنظر بگیرید و با توجه به ویژگی‌ هاردهای موجود در بازار محصول مناسب را خریداری کنید. در این مقاله انواع هارد و کاربردهای ‌آن‌ها را معرفی می‌کنیم و درباره‌ی خرید اقساطی هارد لپ‌تاپ توضیح می‌دهیم.

انواع هارد و کاربردهای آن‌ها

هاردهای لپ‌تاپ به دو دسته‌ی اینترنال و اکسترنال تقسیم می‌شوند. در این بخش ویژگی‌های هر کدام را بیان می‌کنیم.

هارد اینترنال
هارد اینترنال

هارد اینترنال

هارد اینترال از اجزای داخلی لپ‌تاپ است و فایل‌های شخصی و نرم‌افزارها را ذخیره می‌کند. تصویرها، اطلاعات لپ‌تاپ، فیلم‌ها، موسیقی و بازی در هارد اینترنال قرار می‌گیرند. این هاردها در اندازه‌های ۲.۵ اینچی تولید می‌شوند و با استفاده از کابل SATA اطلاعات را منتقل می‌کنند. بعضی از هاردهای اینترنال ۳.۵ اینچی هستند و برای پی‌سی طراحی شده‌اند. متداول‌ترین هارد اینترنال برای کاربری‌های عمومی، هاردهای برند سیگیت، توشیبا و وسترن دیجیتال هستند. مدل ۱ ترابایتی وسترن بلو ۷۲۰۰ دور در دقیقه سرعت دارد و نسبت به هاردهای ۵۴۰۰ سریع‌تر است.

خرید هارد اینترنال برای لپ‌تاپ

هنگام خرید هارد اینترنال برای لپ‌تاپ به ابعاد، ظرفیت و سرعت آن توجه کنید. ابعاد هاردهای اینترنال ۲.۵ و ۳.۵ اینچی هستند و با ظرفیت بالای ۱ ترابایت به فروش می‌رسند. ظرفیت هارد مهم‌ترین نکته‌ای که باید درنظر بگیرید. اگر فیلم و ویدیوی زیادی ندارید، می‌توانید هارد ۱ ترابایت بخرید. درصورتی‌که می‌خواهید فیلم‌هایتان را آرشیو کنید یا دوست دارید بازی‌های مختلف را در لپ‌تاپ نگهداری کنید، بهتر است هاردهای ۲ ترابایتی یا بالاتر بخرید.

عامل بعدی در خرید هارد اینترنال برای لپ‌تاپ سرعت آن است. هرچقدر سرعت هارد بیشتر باشد، در مدت‌زمان کمتری به اطلاعات خودتان دسترسی پیدا می‌کنید. اگر بخواهیم با توجه به سرعت، هارد مناسب به شما پیشنهاد دهیم، هارد SSD بهترین انتخاب است. حافظه‌ی SSD سرعت بالاتری دارد و برای لود بازی‌ها مناسب است. در نهایت اینکه، هنگام خرید هارد اینترنال به حافظه کش و سرعت چرخش موتور دقت کنید. هاردهایی که حافظه کش بیشتر و سرعت چرخش موتور بالاتری دارند، بهتر عمل می‌کنند.

هارد اینترنال برای گیمینگ

هاردهای گیمینگ سرعت موتور بالایی دارند و هیبریدی هستند. در حال حاضر، هاردهای شرکت سیگیت و توشیبا برای گیمینگ مناسب هستند. اگر می‌خواهید از برند سیگیت خریداری کنید، هارد دیسک سری Ironwolf پیشنهاد می‌شود. هاردهای ایکس ۳۰۰ هم برای شرکت توشیبا هستند. بهترین هاردهای گیمینگ را شرکت وسترن دیجیتال تولید کرده است. این هاردها در بازار لوازم دیجیتال به سختی پیدا می‌شود و به اندازه‌ی 10k سرعت دارند.

هارد اکسترنال
هارد اکسترنال

هارد اکسترنال

هارد اکسترنال قابل حمل است و یک محافظ بدنه‌ی اتصال خودکار دارد. برای استفاده از هاردهای اکسترنال نیازی به روشن و خاموش‌کردن سیستم ندارید. این هاردها در برابر ضربه، شوک و آب مقام هستند. اگر می‌خواهید یک هارد باکیفیت و مقاوم بخرید، به ویژگی‌ ضدضربه‌بودن آن توجه کنید.

هاردهای ضد ضربه از پلاستیک ساخته شدند. با استفاده از این هاردها، اطلاعات شما از بین نمی‌روند. بعضی از هاردهای اکسترنال از رمزنگاری داده‌ها پشتیبانی می‌کنند. کسانی‌که به ذخیره‌ی اطلاعات اهمیت زیادی می‌دهند، باید از این نوع هاردها تهیه کنند.

خرید هارد اکسترنال برای لپ‌تاپ

برای خرید هارد اکسترنال به ظرفیت و نیاز خودتان توجه کنید. اگر عکاس هستید و می‌خواهید عکس‌هایتان را در یک هارد اکسترنال ذخیره کنید، هارد ۱ ترابایتی مناسب شما است. کسانی که فیلم‌باز هستند و فیلم‌ و سریال‌ زیادی را دانلود می‌کنند، باید حداقل هارد ۲ ترابایتی بخرند. هنگام خرید هارد اکسترنال به سرعت انتقال اطلاعات هم توجه کنید. در نهایت اینکه، هاردهای اکسترنال از نظر داشتن آداپتور به دو گروه تقسیم می‌شوند. اگر می‌خواهید در هارد، فیلم و عکس و سریال ذخیره کنید، هارد آداپتوری تهیه کنید. هاردهای بدون آداپتور برای جابه‌جایی راحت‌تر هستند.

برندهای هارد اکسترنال

هاردهای اکسترنال موجود در بازار لوازم دیجیتال از سه برند سیگیت، وسترن دیجیتال و توشیبا هستند و از نظر کیفیت تفاوتی با هم ندارند. جالب است بدانید که نام برند در قیمت نهایی هارد اکسترنال تاثیری ندارد و بهتر است هنگام خرید به نام برند توجهی نکنید و گارانتی آن مدنظر قرار دهید.

خرید اقساطی هارد با ازکی‌وام

هاردهای اینترنال و اکسترنال با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. قیمت هاردهای اینترنال از ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۱۶ میلیون تومان هم می‌رسد. هرچقدر ظرفیت هارد بیشتر باشد، قیمت آن هم بیشتر است. با استفاده از امکان خرید قسطی هارد در ازکی‌وام می‌توانید بهترین هارد را برای خودتان تهیه کنید و به قیمت محصولات توجه نکنید.

برای خرید اقساطی با ازکی‌وام به ضامن احتیاجی ندارید؛ فقط کافی است در سایت ثبت‌نام کنید و بعد از ارائه‌ی مدارک شناسایی و چک ضمانت کارشناسان ما به شما جهت تکمیل ثبت‌نام به شما پیامک ارسال خواهند کرد. بعد از تایید مدرک‌ها، اعتبار به حساب شما اضافه می‌شود و می‌توانید از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام هارد موردنظرتان را بخرید.