اگر در بانک دی حساب دارید، می‌توانید به صورت حضوری و غیرحضوری برای دریافت تسهیلات بانک دی اقدام کنید. این وام‌ها در گروه‌های مختلفی دسته‌بندی می‌شوند و برای گروه‌های متنوع جامعه هستند. در این مقاله، انواع وام‌های بانک دی را توضیح می‌دهیم و شرایط آن‌ها را بیان می‌کنیم.

انواع وام‌های بانک دی

بانک دی برای افزایش رفاه اقتصادی مردم و پاسخ به نیازهای مالی جامعه، وام‌های متنوعی را ارائه می‌کند. وام قرض‌الحسنه، وام خرید کالا و تسهیلات فوری از جمله وام‌های بانک دی هستند. در ادامه، شرایط و مدارک لازم برای دریافت این وام‌ها را بیان می‌کنیم. 

تسهیلات فرزانه بانک دی

تسهیلات فرزانه یکی از وام‌های بانک دی برای سپرده‌گذارهای این بانک است. با ثبت نام در این طرح، شما می‌توانید نرخ سود، مدت اقساط و مبلغ تسهیلات را انتخاب کنید. برای دریافت وام فرزانه به ۳ ماه گردش حساب احتیاج دارید. 

نرخ سود این وام بین ۴ تا ۱۸ درصد و مدت اقساط آن بین ۶ تا ۶۰ ماه است. اگر میانگین حساب فرزانه شما در یک دوره ۳ ماهه، ۱۰۰ میلیون تومان باشد، می‌توانید با نرخ سود ۱۴ درصد و اقساط ۲۴ ماهه، معادل ۳۴ درصد میانگین حساب یعنی ۳۴۰ میلیون تومان وام بگیرید.

وام طرح ۲۴ بانک دی

یکی از وام‌های بانک دی، طرح ۲۴ ارزش‌آفرین است. این طرح برای تامین نیازهای مالی مشتریان حقیقی و حقوقی بانک دی است و دوره زمانی محدودی ندارد. با دریافت تسهیلات ۲۴ می‌توانید معادل نسبتی از موجودی خودتان را از بانک وام بگیرید.

 وام ۲۴ بانک دی جزو وام‌های فوری است و نیازی به چک و ضمانت ندارد. در واقع، سپرده شما به عنوان وثیقه در نظر گرفته می‌شود. همه مشتریان بانک دی می‌توانند برای دریافت تسهیلات ۲۴ بانک دی اقدام کنند و حداکثر تا ۸۵ درصد از مبلغ سپرده‌‌شان وام بگیرند. مدت زمان بازپرداخت این وام ۶۰ ماه و نرخ سود آن بین ۲ تا ۴ درصد است.

شعب بانک دی

وام فرهنگیان بانک دی

اگر معلم رسمی آموزش و پرورش هستید یا در این سازمان کار می‌کنید، می‌توانید در بانک دی حساب قرض‌الحسنه باز کنید و تا ۲۰ میلیون تومان وام بگیرید. سقف وام فرهنگیان برای زوج‌ها ۴۰ میلیون تومان و سود آن ۱۴ درصد است. یکی دیگر از وام‌های بانک دی برای فرهنگیان، وام ۵۰ میلیون تومانی است. در صورتی‌که جزو کارکنان اداری، معلم‌های آموزش و پرورش و نیروهای خدماتی مدارس هستید و حقوق شما به بانک دی واریز می‌شود، می‌توانید وام ۵۰ میلیون تومانی بگیرید.

وام طرح بانوان

بانوان شاغل و غیرشاغل می‌توانند با افتتاح حساب قرض‌الحسنه جاری از بانک دی وام بگیرند. برای دریافت تسهیلات بانک دی، حداقل به ۲ میلیون تومان سپرده احتیاج دارید. بعد از ثبت‌نام وام طرح بانوان، یک کارت اعتباری با حداکثر مبلغ ۵۰ میلیون تومان دریافت می‌کنید. 

نرخ سود این وام ۱۸ درصد است و ۳۶ ماه فرصت دارید که مبلغ آن را پرداخت کنید. یکی از مزیت‌های وام بانوان بانک دی، امکان واگذاری امتیاز آن به همسر یا فرزندان است. یعنی شما می‌توانید امتیاز وام‌ را همسر یا فرزندان خودتان منتقل کنید.

وام جانبازان بانک دی

جانبازان با دریافت تسهیلات بانک دی می‌توانند خانه بخرند یا از مبلغ وام برای ساخت مسکن استفاده کنند. این وام برای جانبازان بالای ۲۵ درصد است. به‌علاوه، مبلغ این وام به جمعیت شهر محل سکونت وام‌گیرنده و هدف وام بستگی دارد. به‌طور کلی با ثبت‌نام وام جانبازان، می‌توانید بین ۲۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان وام بگیرید.

وام بانک دی برای کشاورزها و باغداران

وام مزارعه یکی از وام‌های بانک دی است. کشاورزان و باغداران می‌توانند با دریافت تسهیلات بانک دی، تجهیزات بخرند و لوازم مورد نیاز برای کشت محصولات را تهیه کنند. مبلغ وام مزارعه به نیاز کشاورز و قوانین بانک دی بستگی دارد. اگر کشاورز یا باغدار هستید، می‌توانید وام مزارعه را با به صورت اقساطی یا یک‌جا دریافت کنید.

تسهیلات بانک دی برای صنایع خدماتی و تولیدی

واحدهای تولید و خدماتی با دریافت تسهیلات بانک دی می‌توانند تجهیزات، مواد اولیه و وسایل لازم برای شروع کارشان را تهیه کنند. این وام به وام استصناع معروف است و به تضمین‌نامه بانکی یا سپرده نقدی به عنوان ضمانت احتیاج دارد. پزشک‌هایی که در مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها فعالیت میکنند و به تجهیزات و ابزارآلات نیاز دارند، می‌توانند با دریافت تسهیلات بانک دی، این وسایل را تهیه کنند. همچنین، بانک دی به واحدهای خدماتی مثل دفترهای خدمات الکترونیک شهر، دفترهای ازدواج و طلاق و دفترهای خدمات مهندسی کارت اعتباری هم می‌دهد.

وام ۱۰۰ میلیون تومانی بانک دی

یکی از وام‌های بانک دی، وام ۱۰۰ میلیون تومانی است که به ضامن احتیاج ندارد. اگر در بانک دی حساب دارید و ار رتبه اعتباری خوبی هم برخوردار هستید، می‌توانید تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرید. برای دریافت این وام به گواهی کسر از حقوق و چک احتیاج دارید. 

کارمندان شاغل، مستمری‌بگیران و بازشسته‌های سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی، کارمندان نهادهای عمومی غیردولتی و شرکت‌های خصوصی، به شرطی‌که حقوقشان را این بانک دریافت کنند می‌توانند از بانک دی، وام بدون ضامن بگیرند. همچنین، خانواده‌های شهدا، ایثارگران و پرسنل بنیاد شهید هم با ارائه معرفی‌نامه و گواهی کسر از حقوق می‌توانند وام ۱۰۰ میلیون تومانی بگیرند.

وام خرید کالا بانک دی

با استفاده وام خرید کالا بانک دی می‌توانید انواع محصولات شرکت اسنوا را تهیه کنید. این وام به همه خانواده‌های ایرانی داده می‌شود و به سپرده‌گذاری و ارائه میانگین حساب احتیاج ندارد، اما برای دریافت تسهیلات خرید کالا به ضامن معتبر نیاز دارید. به‌علاوه، کارشناس‌های بانک هم اعتبار بانکی شما را بررسی می‌کنند.

شرایط وام‌های بانک دی

شرایط وام‌های بانک دی با توجه به نوع تسهیلات متفاوت است. بعضی از این وام‌ها به ضامن احتیاج دارند و گروهی دیگر بدون ضامن هستند. مهم‌ترین شرط دریافت تسهیلات از بانک دی داشتن حساب بانکی است. اگر می‌خواهید از تسهیلات مالی و اعتباری بانک دی استفاده کنید، باید در این بانک حساب فعال داشته باشید و به سیستم بانکی کشور بدهکار نباشید. 

به‌علاوه، کارشناس‌های بانک هم سابقه و اعتبار بانکی شما را بررسی می‌کنند و با توجه به آن به شما وام می‌دهند. اگر اعتبار بانکی بالایی داشته باشید، می‌توانید برای تعمیرات مسکن بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان وام بگیرید.

تسهیلات بانک دی

مدارک لازم برای دریافت تسهیلات بانک دی

برای دریافت وام‌های بانک دی به استعلام سوابق بانکی و مدارک ضمانت احتیاج دارید. بانک دی سوابق بانکی شما را بررسی می‌کند، بنابراین باید تاریخچه حساب‌های بانکی خودتان را ارائه کنید و اطلاعاتی مثل نام بانک، نوع حساب، تاریخ افتتاح حساب، تاریخ بسته شدن حساب، میزان موجودی و تراکنش‌ها را در اختیار بانک دی بگذارید. مدارک مربوط به ضمانت هم با توجه به نوع وام متفاوت هستند. مثلاً، برای دریافت وام تعمیرات مسکن به سند مالکیت ملک احتیاج دارید.

نحوه ثبت‌نام وام‌های بانک دی

برای دریافت تسهیلات بانک دی می‌توانید از سایت این بانک استفاده کنید. در ابتدا وارد سایت بانک دی شوید و در قسمت بانکداری الکترونیک روی دی نت کلیک کنید. در صورتی‌که قبلا در سامانه مجازی بانک دی ثبت‌نام کرده‌اید، می‌توانید با رمز عبور و نام کاربری وارد پنل کاربری شوید و مراحل ثبت‌نام تسهیلات بانک دی را انجام دهید. البته امکان ثبت‌نام غیرحضوری برای همه وام‌های بانک دی وجود ندارد. اگر می‌خواهید وام قرض‌الحسنه بگیرید، باید به یکی از شعبه‌های بانک دی مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه کنید.

جمع‌‌بندی

در این مقاله، انواع تسهیلات بانک دی و شرایط دریافت وام از این بانک را توضیح دادیم. شما می‌توانید با توجه به شرایط خودتان از این بانک وام بگیرید. در صورتی‌که به اطلاعات وام‌های سایر بانک‌ها احتیاج دارید، ما در بلاگ ازکی‌وام انواع وام‌های بانکی و شرایط دریافت آن‌ها را توضیح دادیم. 

سوالات متداول

حداقل مبلغ تسهیلات فرزانه بانک دی چقدر است؟

حداقل مبلغ این وام ۱ میلیون تومان است.

آیا بانک دی وام فرزندآوری دارد؟

بله، یکی از وام‌های بانک دی، وام فرزندآوری است که مبلغ آن با توجه به تعداد فرزندان و سال تولد آن‌ها متفاوت است.

سقف وام ازدواج بانک دی چقدر است؟

سقف این وام صد و هشتاد میلیون تومان است و به زوج‌ها تعلق می‌گیرد.

شرایط وام‌های بانک دی چیست؟

برای دریافت وام‌ بانک دی باید در این بانک حساب داشته باشید و رتبه اعتباری خوبی داشته باشید.