بانک سرمایه ششمین بانک خصوصی کشور است و فعالیت خودش را از سال ۱۳۸۴ شروع کرده است. بانک سرمایه همواره تلاش کرده است که بهترین خدمات و تسهیلات بانکی را به سپرده‌گذارها ارائه کند. اگر در این بانک حساب دارید، می‌توانید برای دریافت انواع وام‌ های بانک سرمایه اقدام کنید. در این مقاله شرایط وام‌های بانک سرمایه و نحوه دریافت تسهیلات آن را توضیح می‌دهیم.

انواع وام‌های بانک سرمایه

انواع وام‌های بانک سرمایه شامل تسهیلات فروش اقساطی، مرابحه، مشارکت مدنی، وام خرید دین و مضاربه است. با افتتاح حساب سپرده بلند‌مدت در این بانک می‌توانید برای دریافت تسهیلات بانک سرمایه اقدام کنید. در ادامه شرایط هر کدام از وام‌ها را توضیح می‌دهیم.

وام با سپرده بلندمدت

اصلی‌ترین وام بانک سرمایه، تسهیلات سپرده بلندمدت است که با سرمایه‌گذاری در حساب سپرده به متقاضیان وام ارائه می‌شود. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری در این بانک به ارزش ۷۵ تا ۸۰ درصد سپرده خودتان وام بگیرید. 

سقف این وام ۱۰۰ میلیون تومان و نرخ سود آن ۱۸ درصد است. در نهایت، ۳۶ ماه فرصت دارید تا مبلغ وام را تسویه کنید. وام ۱۰۰ میلیونی بانک سرمایه به ضامن احتیاج ندارد و مسدودی سپرده برای ضمانت کافی است. نکته مهم اینکه بانک سپرده شما را تا زمان تسویه کامل، مسدود می‌کند.

تسهیلات بانک سرمایه

تسهیلات فروش اقساطی

برای دریافت تسهیلات بانک سرمایه در زمینه فروش اقساطی باید با بانک قرارداد ببندید و کالای خودتان را به قیمت مشخصی به دیگران بفروشید. به موجب این قرارداد، بخشی از مبلغ کالا به قسط‌های مساوی یا غیر مساوی در سررسیدهای مشخص تقسیم می‌شود. 

اگر در زمینه تولید ماشین‌آلات، وسایل حمل‌ونقل، تولید کالاهای مصرفی و بادوام فعالیت می‌کنید، می‌توانید از وام‌های بانک سرمایه استفاده کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این تسهیلات بهتر است به یکی از شعبه‌های بانک سرمایه مراجعه کنید. 

تسهیلات مرابحه

یکی از وام‌های بانک سرمایه، تسهیلات مرابحه یا وام خرید کالا است. با دریافت این وام می‌توانید لوازم خانگی و کالاهای بادوام را خریداری کنید و هزینه آن را به صورت قسطی پرداخت کنید. مبلغ وام خرید کالا بانک سرمایه ۳۰۰ میلیون تومان است و به سپرده قرض‌الحسنه احتیاج دارد. 

برای دریافت این تسهیلات باید سرمایه خودتان را حداقل ۳ ماه در بانک نگه دارید. بانک سرمایه به پشتوانه اعتبار شغلی و ضامن رسمی به شما وام می‌دهد. سود این وام ۴ درصد است و برای اعتبارسنجی و تشکیل پرونده هم ۱۰۰ هزار تومان باید به بانک پرداخت کنید.

تسهیلات مضاربه

از جمله وام‌های بانک سرمایه، تسهیلات مضاربه است. تاجران و افراد فعال در حوزه‌های بازرگانی می‌توانند از وام مضاربه استفاده کنند. بعد از اینکه مهلت قرارداد تسهیلات تمام شود، سود حاصل از فعالیت تجاری بین شما و بانک تقسیم می‌شود. در صورتی‌که صاحب کسب‌وکار هستید یا در زمینه بازرگانی فعالیت می‌کنید، می‌توانید با ارائه طرح فعالیت تجاری از تسهیلات مضاربه استفاده کنید. 

وام خرید دین

منظور از تسهیلات خرید دین، وام اسناد و اوراق تجاری است. اگر قصد خرید اسناد تجاری را دارید، می‌توانید برای دریافت یکی از وام‌های بانک سرمایه اقدام کنید. به موجب این تسهیلات، شخص سوم، اوراق مدت‌دار بدهکار را با مبلغی کمتر از مبلغ اسمی خریداری می‌کند. 

مبلغ اسمی همان مبلغی است که در متن اسناد و اوراق تجاری نوشته شده است. به‌علاوه، میزان دین یا ارزش اوراق هم روی سند ذکر شده است. این اسناد، اوراقی هستند که طلب حقیقی متقاضی وام را نشان می‌دهند. 

بنابراین، در وام خرید دین، بانک شخص ثالث است و اسناد و اوراق تجاری افراد حقوقی و حقیقی را خریداری می‌‌کند. پیشنهاد ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دریافت تسهیلات بانک سرمایه برای خرید اسناد به شعبه‌های بانک سرمایه مراجعه کنید. 

وام نقدی بانک سرمایه

یکی از جدیدترین وام‌های بانک سرمایه، وام نقدی است. مبلغ این وام بین ۱ میلیون تا ۱۰۰ میلیون تومان است و با سود ۲۳ درصد ارائه می‌شود. برای دریافت این تسهیلات به حساب قرض‌الحسنه، ضامن و چک احتیاج دارید. شرایط و مدارک ضمانت با توجه به مبلغ وام متغیر است. 

اگر تا سقف ۲۰ میلیون تومان وام بگیرید، به یک ضامن کسر از حقوق احتیاج دارید. برای دریافت وام تا سقف ۵۰ میلیون تومان به ۲ ضامن کسر از حقوق نیاز دارید. در صورتی‌که جزو مشاغل آزاد باشید و وام ۱۰۰ میلیون تومانی بخواهید، باید ۳ ضامن کسر از حقوق به بانک ارائه کنید.

وام های بانک سرمایه

شرایط وام‌های بانک سرمایه

به‌طور کلی، برای دریافت تسهیلات بانک سرمایه نباید چک برگشتی و قسط عقب‌مانده داشته باشید. به‌علاوه، یکی از مهم‌ترین شرایط وام‌های بانک سرمایه این است که اعتبار شغلی خوبی داشته باشید و به بانک ثابت کنید که توانایی پرداخت قسط‌ها را دارید.  

البته، شرایط وام‌های بانک سرمایه برای تسهیلات تخصصی مثل وام مضاربه و فروش اقساطی متفاوت است و برای کسب اطلاعات بیشتر باید به یکی از شعبه‌های بانک سرمایه مراجعه کنید. اما برای دریافت تسهیلات سپرده بلند‌مدت فقط به شناسنامه، کارت ملی و مدارک اعتبار شغلی نیاز دارید.

جمع‌بندی

بانک سرمایه از جمله بانک‌های خصوصی کشور است و بیشتر تسهیلات آن برای تاجرها و فروشنده‌های کالاهای صنعتی است. با این حال، این بانک به سپرده‌گذارهای حساب‌های قرض‌الحسنه و سپرده‌های بلندمدت تسهیلات متنوعی ارائه می‌کند. در این مقاله از وبلاگ ازکی‌وام درباره انواع وام‌های بانک سرمایه آن صحبت کردیم و شرایط وام‌های بانک سرمایه را توضیح دادیم. در صورتی‌که شرایط دریافت تسهیلات بانک سرمایه را ندارید، می‌توانید اطلاعات سایر وام‌های بانکی را در وبلاگ ازکی‌وام مطالعه کنید.

سوالات متداول

 آیا بانک سرمایه وام بدون ضامن دارد؟

بله، یکی از وام‌های بانک سرمایه، تسهیلات بدون ضامن است. در این وام، سپرده شما به عنوان ضمانت در بانک مسدود می‌شود.

وام خرید کالا بانک سرمایه چقدر است؟

از جمله وام‌های بانک سرمایه، تسهیلات خرید کالا با مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان است.

مدارک لازم برای دریافت تسهیلات بانک سرمایه چیست؟

مدارک شناسایی، مدارک شغلی و گردش حساب بانک سرمایه از جمله مدارک لازم برای دریافت وام‌های بانک سرمایه هستند.

شرایط وام‌های بانک سرمایه چیست؟

شرایط دریافت تسهیلات بانک سرمایه با توجه به نوع وام متفاوت است. ارائه گواهی کسر از حقوق، چک، مدارک معتبر شغلی و نداشتن چک برگشتی از جمله شرایط وام‌های بانک سرمایه هستند.