بانک سینا یکی از بانک‌هایی است که شرایط خوبی برای دریافت وام دارد و به کسب‌وکارها، افراد حقیقی و حقوقی وام‌های متنوعی می‌دهد. در این مقاله، انواع وام‌های بانک سینا را معرفی می‌کنیم و شرایط آن‌ها را توضیح می‌دهیم. همچنین، در نهایت، اطلاعات لازم برای دریافت گردش حساب بانک سینا را در اختیار شما می‌گذاریم.  

وام‌های بانک سینا

وام‌های بانک سینا در چند گروه مختلف با توجه به هدف وام دسته‌بندی می‌شوند. بعضی از وام‌های بانک سینا برای اشخاص و کسب‌وکارهای کوچک هستند و گروهی هم به شرکت‌ها اختصاص دارند. تسهیلات بانکداری تجاری و بانکداری اجتماعی از دیگر انواع تسهیلات بانک سینا هستند. در این بخش، هر کدام از تسهیلات را توضیح می‌دهیم.

تسهیلات طرح آذین مخصوص بانوان

وام طرح آذین از جمله تسهیلات ارزان قیمت است و با نرخ سود ۵ درصد به خانم‌ها داده می‌شود. اگر در بانک سینا سپرده دارید، می‌توانید تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان وام بگیرید. البته کارشناس‌های بانک حساب شما را بررسی می‌کنند و در صورتی‌که امتیاز خوبی کسب کنید، می‌توانید ۲۵۰ میلیون تومان وام بگیرید. همچنین، ۳۶ ماه هم فرصت دارید که مبلغ وام را پرداخت کنید. 

برای دریافت تسهیلات طرح آذین به سپرده بلندمدت احتیاج دارید و سپرده شما هم به عنوان ضمانت مسدود می‌شود. یکی از مزیت‌های مهم طرح آذین این است که به ضامن، چک و سند ملک احتیاج ندارد و شما می‌توانید بدون ارائه ضامن و گواهی کسر از حقوق از بانک سینا وام بگیرید.

تسهیلات طرح خوشه بانک سینا

یکی از وام‌های بانک سینا، تسهیلات طرح خوشه با سقف ۵۰ میلیون تومان و سود ۱۰ درصد است. در صورتی‌که نسبت وام به سپرده ۲ برابر باشد، سود وام ۱۰ درصد است و اگر نسبت وام به سپرده ۳ برابر باشد، با سود ۱۷ درصد وام می‌گیرید. برای دریافت تسهیلات طرح خوشه باید حساب سپرده کوتاه‌مدت با سود ۴ درصدی داشته باشید. ۳۶ ماه هم برای بازپرداخت وام فرصت دارید.

تسهیلات بانک سینا

تسهیلات طرح یاس برای بانوان خانه‌دار و شاغل

در بین وام‌های بانک سینا، تسهیلات طرح یاس به سپرده‌گذاری و میانگین گردش حساب بانک سینا احتیاج ندارد و در قالب کارت اعتباری به شما داده می‌شود. اگر جزو بانوان خانه‌دار یا شاغل هستید، می‌توانید تا سقف ۲۰ میلیون تومان از بانک سینا وام بگیرید. مبلغ وام طرح یاس برای خانم‌های خانه‌دار ۱۰ میلیون تومان و برای خانم‌های شاغل ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان است. 

برای دریافت تسهیلات طرح یاس به ضامن و گواهی کسر از حقوق احتیاج دارید. تعداد ضامن‌ها با توجه به مبلغ وام متغیر است. طبق شرایط دریافت تسهیلات بانک سینا، به ازای هر ۱۰ میلیون تومان، به یک ضامن نیاز دارید. نکته مهم اینکه میزان حقوق دریافتی تسهیلات طرح یاس برای بانوان شاغل در مبلغ وام تاثیرگذار است. 

در نهایت، نرخ سود طرح یاس ۱۸ درصد است و برای پرداخت اقساط وام ۳۶ ماه فرصت دارید. یکی از مزیت‌های مهم طرح یاس، محدودیت نداشتن آن است. یعنی شما کارت اعتباری طرح یاس را دریافت می‌کنید و با آن از فروشگاه‌ها و مراکز خرید طرف قرارداد با بانک، خرید می‌کنید.

وام خرید کالا بانک سینا

بین وام‌های بانک سینا، وام خرید کالا متقاضی‌های زیادی دارد. سود این وام ۱۸ درصد است و به ضامن رسمی احتیاج دارد. در صورتی‌که حداقل ۱۸ سال داشته باشید، می‌توانید برای دریافت تسهیلات بانک سینا ثبت‌نام کنید و ۱۰۰ میلیون تومان وام خرید کالا بگیرید. 

برای دریافت این وام نباید چک برگشتی یا قسط عقب‌مانده داشته باشید. نکته مهم اینکه وام خرید کالا فقط برای خرید محصولات و تولیدات داخلی است و نمی‌توانید از آن برای خرید کالاهای خارجی استفاده کنید. در نهایت، تا ۳ سال فرصت دارید که اقساط را پرداخت کنید. 

وام ارغوان بانک سینا

این وام برای مشتری‌های حقیقی و صاحبان کسب‌وکارهای کوچک است و مبلغ آن با توجه به میانگین موجودی حساب و مدت‌زمان سپرده‌گذاری مشخص می‌شود. سقف وام ارغوان ۳۰۰ میلیون تومان است. در صورتی‌که سرمایه شما ۲ تا ۶ ماه در بانک سینا بماند، می‌توانید ۱ تا ۱.۵ برابر مبلغ سپرده را از بانک وام بگیرید. 

تسهیلات اعتباری بانک سینا برای شرکت‌ها

این گروه‌ از وام‌های بانک سینا به شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ تعلق می‌گیرد و با توجه به شرایط سازمان‌ها تعریف می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به این وام‌‌ها باید به شعبه‌های بانک سینا مراجعه کنید.

تسهیلات بانکداری تجاری

گروه هدف این تسهیلات شرکت‌های فعال در صنعت انرژی، شیمیایی، صنایع معدنی و کانی‌های فلزی، ماشین‌آلات و تجهیزات برقی، خدمات اطلاعاتی و ارتباطی، خدمات عمران، مسکن و شهرسازی، صنایع غذایی، صنایع دارویی، خدمات سلامت و گروه خدمات آموزشی هستند. اگر در هر کدام از صنایع فعالیت می‌کنید، می‌توانید برای دریافت تسهیلات بانک سینا به یکی از شعبه‌ها مراجعه کنید. 

وام‌های بانک سینا در گروه بانکداری تجاری شامل طرح نارون، افرا و سپیدار است. مبلغ هر کدام از این طرح‌ها متفاوت است. توصیه ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط وام‌های بانک سینا در گروه بانکداری تجاری به شعبه‌های بانک سینا مراجعه کنید.  

تسهیلات بانکداری اجتماعی

این تسهیلات به افراد حقیقی، کارگرها، روحانیون، مددجویان، دام‌پروران، راننده‌ها، عشایر، اهل سنت و حوزه مساجد تعلق می‌گیرد و در ۲ طرح آفتاب و چشمه تعریف می‌شود.

وام تعمیر ساختمان

یکی از وام‌های بانک سینا، وام تعمیر ساختمان است و در قالب مشارکت مدنی به سپرده‌گذارها داده می‌شود. مبلغ وام به نوع تعمیرات بستگی دارد. اگر تعمیرات ساختمان زیاد باشد، مبلغ بیشتری می‌توانید وام بگیرید. 

برای اینکه بتوانید ساختمان را به طور کل تعمیر کنید، باید سند ۶ دانگ ثبتی به نام خودتان، همسرتان یا افراد تحت تکفل داشته باشید. همچنین، کارشناس‌های بانک توانایی بازپرداخت وام را بررسی می‌کنند؛ بنابراین باید مدارک لازم و مستند برای پرداخت وام را به بانک ارائه کنید.

وام خرید تجهیزات و بهره‌برداری از دفتر کار

اگر قصد راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان را دارید، می‌توانید بعد از بررسی شرایط وام‌های بانک سینا، از تسهیلات مخصوص بانک سینا برای تجهیز دفتر کار استفاده کنید. این وام در قالب عقد مشارکت مدنی است و بعد از اعتبارسنجی، تایید توان مالی و کارشناسی ملک به وام‌گیرنده داده می‌شود. 

برای دریافت تسهیلات خرید تجهیزات، باید سند ملک را به بانک معرفی کنید. بانک هم سند ملک را به عنوان رهن نگه می‌دارد. به‌علاوه، در صورتی‌که ملک تجاری باشد، باید سرقفلی و ملک را با هم بخرید. در نهایت، می‌توانید قسط وام خرید تجهیزات را در ۶۰ مرحله پرداخت کنید.

مشارکت مدنی چیست؟

بعضی از وام‌های بانک سینا در قالب عقد مشارکت مدنی تعریف می‌شوند. در حقیقت، اگر کار شما به تولید و فروش محصول، واردات ماشین آلات، صادرات کالا، واردات کالا برای فروش و بازرگانی داخلی ربط داشته باشد، می‌توانید با بانک سینا قرارداد مشارکت مدنی ببندید و وام بگیرید. 

برای دریافت تسهیلات بانک سینا در قالب مشارکت مدنی، باید موضوع معامله، سرمایه لازم برای مشارکت، هزینه‌های تقریبی و نسبت سهم سود بانک و متقاضی وام را مشخص کنید. به‌علاوه، مدارک لازم برای دریافت این تسهیلات، شناسنامه برای افراد حقیقی، اساسنامه، آگهی روزنامه رسمی، پیش‌فاکتور سفارش کالا برای مشارکت وارداتی و مدارک مربوط به انجام معامله هستند.

شرایط دریافت وام های بانک سینا

نحوه دریافت گردش حساب بانک سینا

برای دریافت گردش حساب بانک سینا می‌توانید از اپلیکیشن، سایت بانک سینا و کدهای دستوری استفاده کنید. اگر به اینترنت دسترسی ندارید، می‌توانید با شماره‌گیری #۷۲۷* اطلاعاتی مثل موجودی سپرده در تاریخ مشخص، گردش سپرده در تاریخ مشخص، وضعیت چک و چند گردش آخر سپرده را ببینید. 

همچنین، برای دریافت گردش حساب بانک سینا می‌توانید سراغ همراه بانک سینا بروید. در ابتدا، به بانک مراجعه کنید و نام کاربری و رمز عبور بگیرید. سپس اپلیکیشن را دانلود کنید و شماره همراه خودتان را وارد کنید. 

در این مرحله، کد تایید برای شما ارسال می‌شود و می‌توانید نام کاربری و رمز عبور دریافتی از بانک سینا را وارد کنید. بعد از ورود به اپلیکیشن، گزینه موجودی و گردش را انتخاب کنید. با این کار می‌توانید گردش حساب بانک سینا را در مدت زمان مشخص مشاهده کنید.  

جمع‌بندی

اگر در بانک سینا حساب دارید، مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند که بتوانید اطلاعات خودتان را درباره انواع وام‌های بانکی ارائه شده توسط بانک سینا افزایش دهید و شرایط وام‌های بانک سینا را بشناسید. توصیه ما این است که بعد از مطالعه این مقاله، مطالب انواع وام‌های بانکی را مطالعه کنید تا بتوانید با شناخت بیشتری نسبت به وام‌ها تصمیم بگیرید. 

سوالات متداول

آیا بانک سینا وام بدون ضامن می‌دهد؟

بله، طرح آذین بانک سینا بدون ضامن است و به بانوان تعلق می‌گیرد.

 مشارکت مدنی چیست؟

بعضی از وام‌های بانک سینا از نوع مشارکت مدنی هستند. این تسهیلات با هدف توسعه فعالیت‌های تولیدی، بازرگانی و خدماتی ارائه می‌شوند.

آیا بانک سینا برای پرداخت هزینه‌های بیمارستان وام می‌دهد؟

خیر، طبق آخرین اخبار مربوط به شرایط وام‌های بانک سینا، صندوق قرض‌الحسنه‌ای برای پرداخت هزینه‌های بیمارستانی وجود ندارد. 

وام طرح ارغوان بانک سینا چقدر است؟

با توجه به آخرین شرایط وام‌های بانک سینا، مبلغ این وام در سال ۱۴۰۲، ۳۰۰ میلیون تومان است.