لوازم جانبی کامپیوتر در دسته‌های مختلفی قرار می‌گیرند، بعضی از آن‌ها مثل ماوس و کیبورد ضروری هستند و شما برای کارکردن با کامپیوتر به آن‌ها احتیاج دارید. بخشی از لوازم جانبی هم در دسته‌ی لوازم تخصصی قرار می‌گیرند و برای همه‌ی کاربرها مناسب نیستند. در این مقاله می‌خواهیم درباره‌ی انواع لوازم جانبی کامپیوتر صحبت کنیم و با خرید قسطی کالا دیجیتال آشنا شویم.

معرفی انواع لوازم جانبی کامپیوتر

لوازم جانبی کامپیوتر قسطی را براساس کاربردشان به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌کنیم. لوازم جانبی صوتی و تصویری، دستگاه‌های دخیره‌سازی، لوازم گیمینگ، کابل‌ها و مبدل‌ها، لوازم جانبی اینترنت، لوازم خنک‌کننده و وسایل مربوط به برق در این دسته‌ها قرار می‌گیرند. در بخش بعدی لوازم جانبی ضروری را توضیح می‌دهیم.

کیبورد اقساطی

کیبورد

هر کامپیوتری به کیبورد احتیاج دارد. کیبوردها در انواع مختلفی به فروش می‌رسند. بعضی از کیبوردها مخصوص تایپ هستند و بعضی از آن‌ها برای بازی طراحی شده‌اند. هنگام خرید کیبورد به نوع آن، قیمت، اندازه و برند کیبورد توجه کنید.

موس قسطی

ماوس  و ماوس پد

ماوس یا موس جزو لوازم جانبی ضروری کامپیوتر است و در انواع مختلفی تولید می‌شود. ماوس مخصوص کارهای گرافیکی و طراحی، ماوس گیم و ماوس برای تولید محتوای ویدیویی از جمله انواع این محصول هستند. موس‌های بی‌سیم و بلوتوثی هم در فروشگاه‌های لوازم دیجیتال به فروش می‌رسند. برای اینکه ماوس به خوبی حرکت کند، به ماوس پد احتیاج دارید. بعضی از ماوس پدها تخصصی هستند و برای گیمرها طراحی شده‌اند. ماوس پدهای گیمینگ بزرگتر از ماوس پدهای معمولی هستند.

هدست، هدفون، هندزفری و ایرفون

این گروه از لوازم دیجیتال در گروه تجهیزات خروجی صدا قرار می‌گیرند. هدفون ورزشی، هدست و هدفون بی‌‌سیم و هدفون مکالمه از انواع لوازم جانبی صوتی هستند.

سیستم سوتی اقساطی

اسپیکر

اگر گوش‌دادن به موسیقی و فیلم‌دیدن با کامپیوتر اهمیت زیادی برای شما دارد به اسپیکر یا بلندگوی کامپیوتر احتیاج دارید. اسپیکرها اندازه‌های مختلفی دارند. هنگام خرید اسپیکر به اندازه، تعداد بلندگو و توان صوتی آن‌ها دقت کنید.

وب کم

وب کم برای برقراری تماس تصویری، ویدیو کنفرانس، کلاس آنلاین و ضبط فیلم استفاده می‌شود. اگر کلاس‌های آنلاین برگزار می‌کنید یا جزو گیمرهای یوتوبر هستید و می‌خواهید از صفحه‌ی کامپیوتر فیلم بگیرید، به یک وب کم باکیفیت احتیاج دارید.

هاب

هاب یواس‌بی

هاب یو اس بی به شما اجازه می‌دهد که یواس‌بی‌های مختلفی را به کامپیوتر وصل کنید. این دستگاه از USB2.0, USB 3.0 و USB 3.1 پشتیبانی می‌کند و پورت‌های زیادی دارد. هنگام خرید USB HUB به تعداد پورت‌ها، پشتیبانی از پورت شارژر، برند، ماده‌ی سازنده و خروجی پورت تایپ سی دقت کنید. اگر به تعداد پورت‌های زیادی احتیاج دارید، USB HUB صنعتی مناسب شماست.

زیرکیسی چرخ‌دار

اگر می‌خواهید کیس کامپیوتر را به راحتی جابه‌جا کنید، به زیرکیسی چرخ‌دار احتیاج دارید. زیرکیسی امکان چرخش هوا اطراف کیس را فراهم کرده و به خنک‌سازی آن کمک می‌کند.

رم ریدر

رم ریدر کاربردهای زیادی دارد و جزو لوازم ذخیره‌سازی کامپیوتر است. با استفاده از رم ریدر می‌توانید مموری کارت‌ها را به کامپیوتر وصل کنید و داده‌های کارت حافظه را به کامپیوتر منتقل کنید. رم ریدرها ابعاد و استانداردهای مختلفی دارند. پرفروش‌ترین رم ریدرها، رم ریدرهای چندکاره هستند که از انواع کارت‌های حافظه موجود در بازار پشتیبانی می‌کنند.

هارد اقساطی
رک هارد

رک هارد

رک هارد داخل کیس قرار می‌گیرد و می‌تواند هارد دیسک‌ها و حافظه‌های اس‌اس‌دی اینترنال را داخل خودش قرار دهد. با استفاده از رک هارد می‌توانید به راحتی هاردها را عوض کنید و هاردهای اینترنال دلخواه خودتان را در آن قرار دهید.

رک هارد
داک استیشن

داک استیشن

وقتی تنوع پورت‌ها در محصولات دیجیتال زیاد می‌شود، به محصولی به نام داک استیشن احتیاج دارید. داک استیشن به انواع پورت‌های صوتی، تصویری و دیتا مجهز است و با استفاده آن می‌توانید پورت‌های مختلفی مثل USB-A, SD, DP, Rj45, VGA و HDMI را به کامپیوتر وصل کنید. اگر گیمر یا برنامه‌نویس هستید، به داک استیشن نیاز دارید.

لوازم جانبی خنک‌کننده

دستگاه‌های دیجیتال انرژی الکتریکی زیادی مصرف می‌کنند. گرمای زیاد به قطعه‌های کامپیوتر مثل CPU، کارت گرافیک و باتری آسیب می‌زند؛ بنابراین بعد از خرید کامپیوتر، به خنک‌کننده هارد، گرافیک و رم، خمیر سیلیکون حرارتی و فن کیس کامپیوتر احتیاج دارید. با استفاده از خنک‌کننده‌ گرافیک و رم می‌توانید دمای قطعه‌های کامپیوتر را کنترل کرده و عمر آن‌ها را بیشتر کنید.

خمیر سیلیکون حرارتی از جمله وسایل تخصصی خنک‌سازی کامپیوتر است و تعمیرکارها و کسانی‌که کارشان به اسمبل کیس مربوط می‌شود، به این وسیله احتیاج دارند. این خمیر بین پردازنده و فن پردازنده استفاده می‌شود. فن کیس هم برای خنک‌کردن هوای داخل کیس استفاده می‌شود و به گردش هوای داخل کیس کمک می‌کند.

کارت صدای اینترنال و اکسترنال

اگر در زمینه‌ی موسیقی و تولید محتوای صوتی فعالیت می‌کنید به کارت صدای اینترنال و اکسترنال احتیاج دارید. این دو کارت به شما کمک می‌کنند که صدای باکیفیت ضبط کنید و خروجی خوبی تحویل بگیرید. برای تولید محتوای صوتی و ضبط موسیقی، علاوه‌بر کارت صدا باید میکروفون حرفه‌ای هم بخرید.

خرید قسطی لوازم جانبی کامپیوتر در ازکی‌وام

اگر به تازگی کامپیوتر خریدید، حتما خرید لوازم جانبی آن هم در برنامه‌هایتان هست. ما در ازکی‌وام به شما کمک می‌کنیم که در سریع‌ترین زمان، بهترین لوازم جانبی کامپیوتر را تهیه کنید و هزینه‌ی‌ آن‌ها را قسطی پرداخت کنید. برای خرید قسطی لوازم جانبی کامپیوتر، کافی است در دسته‌بندی صفحه‌ی اول ازکی‌وام، گزینه‌ی لوازم جانبی لپ‌تاپ و کامپیوتر را انتخاب کنید. در این صفحه می‌توانید انواع لوازم جانبی را در قیمت‌ها و برندهای مختلف ببینید. از گوشه‌ی صفحه می‌توانید بازه‌ی قیمت، فروشگاه‌ها و طرح‌های خرید را انتخاب کنید. در حال حاضر، فروشگاه‌هایی مانند مقداد آی‌تی، تکنولایف، کالاوما و غیره با ازکی‌وام همکاری می‌کنند. برای پرداخت اقساط می‌توانید طرح متناسب با شرایط خود را انتخاب و اعتبار بگیرید. پرداخت هزینه هم در بازه‌های طولانی‌مدت ۱۲،۱۸ و ۲۴ ماهه انجام می‌شود.

همین امروز کامپیوترتان را تجهیز کنید

خرید قسطی لوازم جانبی کامپیوتر با ازکی‌وام به ضامن و مراحل پیچیده احتیاجی ندارد. اگر در سایت ازکی‌وام عضو نیستید و اعتبار ندارید، امروز در سایت ازکی وام ثبت‌نام کرده و بعد از بارگذاری مدارک هویتی و چک صیادی منتظر تماس کارشناس‌های ما بمانید. بعد از تایید مدرک‌ها، اعتبار به حساب شما اضافه می‌شود و می‌توانید از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام لوازم جانبی موردنیازتان را بخرید.