وام‌های بانک سامان در دسته‌های مختلفی مثل وام‌های شخصی، وام‌های قرض‌الحسنه و تسهیلات اعتباری تعریف می‌شوند. اگر در این بانک حساب دارید، می‌توانید با استفاده از اطلاعات موجود در این مقاله برای دریافت تسهیلات بانک سامان اقدام کنید. در این مقاله سعی کردیم اطلاعات کلی راجع به انواع وام‌های بانکی که بانک سامان ارائه میدهد به شما بدهیم.

انواع وام‌های بانک سامان

وام‌های شخصی، قرض‌الحسنه و تسهیلات اعتباری از انواع بانک‌های سامان هستند. در این بخش، هرکدام را به تفکیک توضیح می‌دهیم.

وام‌های شخصی

این وام‌ها در حوزه‌های مسکن، خودرو، کالا و احتیاج‌های ضروری ارائه می‌شوند. بیشتر متقضایان وام سراغ تسهیلات خرید یا تعمیر مسکن می‌روند. وام خرید خانه‌ی بانک سامان برای خرید یا عوض‌کردن خانه استفاده می‌شود. در این حالت، بانک معادل ۵۰ درصد از ارزش مسکن را تامین می‌کند. 

بانک سامان برای خرید خودرو هم وام می‌دهد، اگر با کمبود نقدینگی برای خرید خودرو مواجه هستید، می‌توانید روی وام خرید خودروی بانک سامان حساب کنید. این بانک ۸۰ درصد از بهای خودرو را به شما می‌دهد. سومین نوع وام‌ شخصی، وام خرید کالاهای مصرفی بادوام است. در این حالت، معادل ارزش کالا تا سقف اعلامی پرداخت می‌شود. در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره‌ی وام‌های شخصی بانک سامان در اختیار شما می‌گذاریم. 

دریافت وام های بانک سامان

وام تسهیلات تعمیر مسکن

در این وام ، بانک معادل ارزش لوازم و مصالح موردنیاز، حداکثر تا سقف ۳۰ درصد از ارزش ملک را پرداخت می‌کند. با استفاده از وام تعمیر مسکن می‌توانید تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان وام بگیرید. بازپرداخت بدهی به صورت قسطی و ماهیانه است و امکان بازپرداخت وام حداکثر تا ۵ سال وجود دارد. همچنین، می‌توانید وام تعمیر مسکن را در کنار وام خرید مسکن بگیرید. برای دریافت وام تعمیر مسکن بانک سامان نباید چک برگشتی داشته باشید و باید نتیجه‌ی ارزیابی اعتباری را ارائه کنید.

وام خرید مسکن

با گرفتن این وام می‌توانید حداکثر تا مبلغ ۱ میلیارد و پانصد میلیون تومان از بانک وام بگیرید. همچنین، امکان بازپرداخت بدهی به صورت ماهیانه و قسطی وجود دارد و حداکثر ۵ سال وقت دارید تا بازپرداخت را انجام دهید. برای دریافت وام خرید خانه از بانک سامان باید بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشید و چک برگشتی نداشته باشید. 

به‌علاوه، اعتبار شما توسط بانک سنجیده می‌شود و نتیجه‌ی آن در دریافت وام تاثیر دارد. سند ملک و حساب سپرده‌ی قرض‌الحسنه از دیگر شرایط دریافت وام خرید مسکن هستند. در نهایت، بهتر است بدانید که با پرداخت تسهیلات بانک، ملک در رهن بانک قرار می‌گیرد و مبلغ تسهیلات هم با توجه به توان بازپرداخت شما تعیین می‌شود.

وام ودیعه‌ی مسکن بانک سامان

این وام مخصوص کارکنان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. اگر این افراد در پرداخت اجاره‌ی منزل مسکونی خودشان با کمبود نقدینگی مواجه شوند، می‌توانند از بانک سامان با سقف ۱۰۰ میلیون تومان وام بگیرند. سود این وام ۲۳ درصد است و به ضامن رسمی و یک فقره چک احتیاج دارد. 

برای دریافت وام ودیعه مسکن باید گردش حساب داشته باشید و در این بانک حساب قرض‌الحسنه باز کنید. مدت‌زمان خواب سپرده در وام ودیعه ۳ ماه است و ۱۰ درصد از مبلغ وام را هم باید از قبل پرداخت کنید. در نهایت، حداکثر ۶۰ ماه فرصت دارید تا اقساط وام را پرداخت کنید.

وام خرید خودرو

 یکی از وام‌های بانک سامان، تسهیلات خرید خودرو است. در این وام، امکان دریافت تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان را فراهم شده است. با استفاده از این وام می‌توانید معادل ۸۰ درصد بهای خودرو را دریافت کنید و بعدا بدهی خودتان را به صورت قسطی و ماهیانه برگردانید. برای بازپرداخت وام خودرو تا ۳ سال وقت دارید. همچنین، می‌توانید از اوراق مشارکت دولتی و اوراق مشارکت بانک مرکزی برای دریافت این وام استفاده کنید.

وام خرید کالای مصرفی بادوام

این وام برای خرید لوازم خانگی است و با استفاده از آن می‌توانید وسایلی مثل یخچال، تلویزیون و لباس‌شویی را خریداری کنید. حداکثر مبلغ تسهیلات خرید کالا ۸ میلیون تومان است و بازپرداخت آن به صورت ماهیانه انجام می‌شود. در نهایت، ۳ سال فرصت دارید که مبلغ وام را پرداخت کنید. اگر گواهی سپرده، اوراق مشارکت دولتی و اوراق مشارکت بانک مرکزی را دارید، می‌توانید با استفاده از آن‌ها وام خرید کالا را بگیرید.

نحوه دریافت وام های بانک سامان

وام‌های قرض‌الحسنه‌ی بانک سامان

وام ازدواج، وام کمیته امداد و وام سازمان بهزیستی در دسته‌ی وام‌های قرض‌الحسنه‌ی بانک سامان قرار می‌گیرند. در وام ازدواج مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال به زوجین داده می‌شود. وام سازمان بهزیستی برای مددجویان و کارفرماهایی است که از طرف سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند. این افراد می‌توانند با چک و سفته ۵۰۰ میلیون تا بیست میلیارد ریال بگیرند. وام قرض‌الحسنه‌ی کمیته امداد هم به مددجویان و کارفرماهای معرفی‌شده از طرف کمیته امداد داده می‌شود.

نحوه‌ی دریافت تسهیلات بانک سامان

برای دریافت تسهیلات بانک سامان باید به صورت حضوری به شعبه‌های این بانک مراجعه کنید. این بانک سامانه‌‌ای هم مخصوص تسهیلات اعتباری و وام راه‌‌اندازی کرده است. در این سامانه می‌توانید اطلاعات لازم درباره‌ی انواع تسهیلات بانک سامان مثل وام خرید کالا، خرید خودرو، خرید مسکن و تعمیر مسکن را ببینید. 

همچنین، بانک سامانه تسهیلات ویژه‌ای برای دانشگاه‌های علوم پزشکی، هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌ها دارد. با مراجعه به سامانه‌ی تسهیلات بانک سامان می‌توانید اطلاعات کامل این خدمات را مشاهده کنید. 

اعتبارسنجی متقاضیان وام هم در این سامانه انجام می‌شود. بعد از ثبت‌نام و ثبت درخواست وام، گزینه‌ی اعتبارسنجی فعال می‌شود. در این بخش باید نوع قرارداد کاری، سابقه‌ی اشتغال، محل سکونت و نوع درآمد را مشخص کنید. در نهایت، بانک رتبه‌ی اعتباری شما را مشخص می‌کند.

شرایط وام های بانک سامان

به‌طور کلی، هر کدام از وام‌های بانک سامان شرایط مخصوص به خودشان را دارند، ولی مهم‌ترین شرط نداشتن بدهی و چک برگشتی است. همچنین، وام‌های خرید و تعمیر مسکن و وام خرید خودرو هم به افراد بالای هجده سال داده می‌شود.

سوال‌های متداول

شرایط دریافت وام بانک سامان چگونه است؟

هر کدام از وام‌ها و تسهیلات شرایط متفاوتی دارند. برای اطلاع از شرایط دقیق تسهیلات این بانک به سایت بانک سامان مراجعه کنید و در قسمت سامانه‌ی تسهیلات، مراحل اعتبارسنجی را انجام دهید.

وام خرید خودروی بانک سامان شامل چه خودروهایی است؟

این تسهیلات برای خرید خودروهای داخلی داده می‌شود.

مدارک لازم برای دریافت وام خودروی بانک سامان چیست؟

برای گرفتن وام خودرو باید مبایعه‌نامه یا قرارداد خرید را به بانک ارائه دهید.