خیلی از کسانی‌که قصد خرید توستر و مایکروفر را دارند، قطعا تفاوت‌های مهم این دو دستگاه برایشان حائز اهمیت است. در این مقاله درباره‌ی ۵ تفاوت مهم توستر و مایکروفر صحبت می‌کنیم و ویژگی‌های هرکدام از این دو دستگاه را توضیح می‌دهیم. در نهایت، اگر تصمیم گرفتید هم توستر و هم مایکروفر بخرید، می‌توانید از امکان خرید قسطی لوازم خانگی در ازکی‌وام استفاده کنید. با استفاده از اعتبار ازکی‌وام، امکان خرید قسطی توستر و مایکروفر فراهم شده است و لازم نیست نگران هزینه‌ها باشید.

درباره‌ی مایکروفرها

برای اینکه با تفاوت‌های توستر و مایکروفر بیشتر آشنا شوید، بهتر است در ابتدا هرکدام از این دستگاه‌ها را بشناسید. بیشتر مردم مایکروفر را می‌شناسند و با کارایی آن آشنا هستند. عامل اصلی ایجاد گرما در مایکروفر المنت‌ها هستند. المنت‌ها مواد غذایی را در سریع‌ترین زمان ممکن گرم می‌کنند. البته بعضی از مایکروفرها هم با به حرکت‌درآوردن مولکول‌های آب موجود در غذا، آن را گرم می‌کنند. شما می‌توانید مایکروفر موردنیازتان را از بین مایکروفرهای «توکار»، «رومیزی» و «کشویی» انتخاب کنید. بعضی از مایکروفرهای پیشرفته و جدید برای گریل‌کردن، پخت ترکیبی، پخت با کانوکشن، پخت تاخیری و یخ‌زدایی هم استفاده می‌شوند.

مایکروفر قسطی

توستر چیست؟

توسترها انواع مختلفی دارند. توسترهای معمولی برای تست‌ کردن نان استفاده می‌شوند و توسترهای معمولی هم دکمه‌ی روشن و خاموش و تایمر دارند. محبوب‌ترین توسترها، آون توسترها هستند که به عنوان فر برقی رومیزی هم استفاده می‌شوند. بعضی از آون توسترها جوجه‌گردان، تنظیمات درجه‌ی دمایی و تنظیمات دمایی دارند و برای پخت‌ مواد غذایی استفاده می‌شوند. اگر در خانه‌تان فر ندارید، می‌توانید آون توستر بخرید. همچنین، المنت‌های گرم‌کننده در توسترها هم وجود دارند و می‌توانند غذای شما را گرم کنند.

معرفی ۵ تفاوت مهم توستر و مایکروفر

اول از همه توستر و مایکروفر را از نظر کاربرد، مصرف انرژی، گنجایش، استاندارد و ایمنی و میزان رطوبت غذا بررسی می‌کنیم. جدول زیر به خوبی تفاوت‌های مهم توستر و مایکروفر را نشان می‌دهد.

تفاوت‌ها ویژگی‌های توستر و مایکروفر
کاربرد از هر دو دستگاه برای گرم‌کردن، یخ‌زدایی و پخت‌وپز استفاده می‌شود.
مصرف انرژی مایکروفر انرژی کمتری مصرف می‌کند.
قیمت قیمت آون توستر نسبت به مایکروفر کمتر است.
پخت کیک و شیرینی با آون تستر می‌توانید کیک، پیتزا و شیرینی بپزید.
گنجایش و ظرفیت توسترها گنجایش کمتری دارند.
استاندارد و ایمنی هر دو دستگاه از استاندارد و ایمنی بالایی برخوردار هستند.
میزان رطوبت غذا توستر مواد غذایی را خشک‌تر و برشته‌تر می‌کند
مایکروفر قسطی

اگر بخواهیم دقیق‌تر درباره‌ی تفاوت توستر و مایکروفر صحبت کنیم، باید بگوییم که کاربرد این دو دستگاه اصلا مشابه نیست و ویژگی‌های متفاوتی دارند. آون توستر و مایکروفر از نظر کاربردی با هم متفاوت هستند. گرچه هر دو دستگاه برای گرم‌کردن مواد غذایی، یخ‌زدایی و پخت استفاده می‌شوند، ولی غذاها با آون توستر برشته و ترد می‌شوند، ولی غذاهایی که با مایکروفر پخته می‌شوند، نرم‌تر هستند. بهتر است بدانید که مایکروفر برق بیشتری مصرف می‌کند، با این حال آون توستر قیمت کمتری دارد. به‌علاوه، اگر می‌خواهید کیک و شیرینی بپزید، به هر دو دستگاه احتیاج دارید. شیرینی و کیک در آون توستر ترد و برشته می‌شوند، ولی با مایکروفر می‌توانید کیک و شیرینی نرم‌تری بپزید. هنگام خرید توستر و مایکروفر برای پخت کیک و شیرینی هم به قابلیت کانوکشن دقت کنید.

توستر بخریم یا ماکروفر؟

جواب این سوال به نیازهای شما بستگی دارد. اگر برای گرم‌کردن و یخ‌زدایی مواد غذایی به دستگاه خاصی احتیاج دارید، مایکروفر برای شما مناسب است. در صورتی‌که می‌خواهید غذاهای فست‌فودی درست کنید، توستر گزینه‌ی مناسب‌تری است. غذاهای گریل‌شده در آون توستر بهتر می‌پزند و مایکروفر برای غذاهای آبدار و با درصد چربی بالا استفاده می‌شوند. مایکروفرها برای گرم‌کردن غذا در سریع‌ترین زمان ممکن مناسب هستند. اگر تنها زندگی می‌کنید و مصرف غذاهای فریزری شما زیاد است، مایکروفر بخرید.

توستر قسطی

خرید قسطی توستر و مایکروفر

همان‌طور که متوجه شدید، دستگاه توستر و مایکروفر از نظر کارایی تفاوت دارند. اگر دوست دارید دوتا دستگاه را داشته باشید، می‌توانید از امکان خرید قسطی ازکی‌وام استفاده کنید. با استفاده از خرید اعتباری ،توستر و مایکروفر بخرید و قسط‌ها را در بازه‌ی زمانی بلندمدت پرداخت کنید. همه‌ی مراحل بررسی دستگاه‌ها و خرید به‌صورت آنلاین انجام می‌شود و لازم نیست به بانک یا فروشگاه‌ مراجعه کنید؛ در مرحله‌ی اول وارد سایت ازکی‌وام شوید و ثبت‌نام کنید. ثبت‌نام در چند مرحله‌ی ساده انجام می‌شود و باید اطلاعات خودتان را وارد کنید. در این قسمت، سابقه‌ی بانکی شما بررسی می‌شود و باید یک برگه چک صیادی ارائه کنید. در نهایت، بعد از تایید مدارک، اعتبار به حساب شما اضافه می‌شود و می‌توانید خرید را شروع کنید.