بانک خاورمیانه یکی از بانک‌های خصوصی کشور است و تسهیلات متعددی ارائه می‌دهد. از جمله این تسهیلات، وام ازدواج و وام‌های اعتباری بدون ضامن هستند. اگر در بانک خاورمیانه حساب دارید و می‌خواهید با شرایط وام‌های بانک خاورمیانه اشنا شوید، در این مقاله انواع وام‌های این بانک را توضیح می‌دهیم و مدارک لازم برای دریافت تسهیلات بانک خاورمیانه را معرفی می‌کنیم.

انواع وام‌های بانک خاورمیانه

وام‌های بانک خاورمیانه در ۳ دسته تسهیلات عمومی، تسهیلات مالی کوتاه‌مدت و تسهیلات سندیکایی دسته‌بندی می‌شوند. در ابتدا تسهیلات مالی کوتاه‌مدت را توضیح می‌دهیم.

تسهیلات تامین مالی کوتاه‌مدت بانک خاورمیانه

این دسته‌ از وام‌های بانک خاورمیانه به تولیدی‌ها و صنعت‌گرها اختصاص دارد. اگر واحد تولیدی خودتان را دارید، می‌توانید برای خرید مواد اولیه، خرید ماشین‌آلات و تجهیز واحدهای تولید و صنعتی از بانک خاورمیانه وام بگیرید. وام‌های کوتاه‌مدت بانک خاورمیانه انواع مختلفی دارند که در بخش زیر انواع آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

تسهیلات تامین مالی خرید تجهیزات

در صورتی‌که مدیریت واحدهای تولیدی، خدماتی، صنعتی، کشاورزی و معدنی را به عهده دارید، می‌توانید برای خرید مواد اولیه از این وام استفاده کنید. نرخ سود تسهیلات در بخش‌های آب و کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست و گردشگری ۱۴ درصد است.  این عدد برای فعالان بخش صنعت و معدن ۱۶ درصد و برای صادرکننده‌های کالاهای صنعتی و کشاورزی ۱۱ درصد است. 

تسهیلات تامین مالی فروش و حساب‌های دریافتی

بررسی وام های بانک خاورمیانه

گروهی از تسهیلات در قبال ارائه فاکتور خرید به شما داده می‌شوند. به این نوع از وام‌ها، تسهیلات تامین مالی فروش و حساب‌های دریافتی می‌گویند. این وام برای فروشنده‌های مواد اولیه کالا و خدمات است. اگر فروشنده مواد اولیه هستید یا خدمات ارائه می‌دهید، می‌توانید با ارائه فاکتورهای فروش به بانک، اعتبار بگیرید.

تسهیلات سرمایه در گردش کوتاه‌مدت

 دسته دیگر وام‌های بانک خاورمیانه، تسهیلات سرمایه در گردش کوتاه‌مدت هستند. واحدهای اقتصادی از جمله واحدهای خدماتی، بازرگانی و تولیدی می‌توانند برای دریافت تسهیلات بانک خاورمیانه اقدام کنند.

تسهیلات تامین مالی ریال برای واردات

این وام برای واحدهای بازرگانی و تولیدی است. شرکت‌هایی که کالاهای موردنیازشان را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند، می‌توانند برای تامین منابع مالی شرکت از وام‌های بانک خاورمیانه استفاده کنند.

تسهیلات سندیکایی بانک خاورمیانه

تسهیلات سندیکایی با هدف رفع مشکل نقدینگی واحدهای صنعتی و تولیدی شکل گرفته است. اگر کارخانه‌ها با مشکل نقدینگی مواجه شوند، می‌توانند برای تامین مالی شرکت از وام‌های بانک خاورمیانه استفاده کنند. 

شرایط این وام، عقد قرارداد سندیکایی به صورت فروش اقساطی، مشارکت مدنی، دریافت اعتبارهای اسنادی و ضمانت‌نامه است. بانک خاورمیانه برای ارائه این وام با سایر بانک‌ها همکاری می‌کند و با این کار ریسک پروژه را کاهش می‌دهد. 

برای دریافت تسهیلات خاورمیانه از نوع سندیکایی باید به بانک مراجعه کنید و درخواستتان را ثبت کنید. بعد از مذاکره درباره شرایط بازپرداخت و نرخ سود، بانک خاورمیانه درخواست شما را برای موسسه‌های اعتباری دیگر می‌فرستد. 

در فرم درخواست، اطلاعاتی مثل شرایط تسهیلات، موارد مصرف تسهیلات و امکان‌سنجی طرح پیشنهادی وجود دارد. در نهایت، اگر بانک‌ها و موسسه‌های اعتباری موافقت کنند، جلسه‌ای برگزار می‌شود و بانک با شما قرارداد می‌بندد.

وام ازدواج بانک خاورمیانه

یکی از قدیمی‌ترین وام‌های بانک خاورمیانه، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج است. اگر متقاضی دریافت تسهیلات بانک خاورمیانه هستید، بهتر است بدانید که مبلغ دریافتی، مدت زمان بازپرداخت و شرایط دریافت وام ازدواج هر سال طبق دستورالعمل بانک مرکزی تغییر می‌کند. برای دریافت وام ازدواج بانک خاورمیانه، باید به سامانه تسهیلات وام قرض‌الحسنه ازدواج بانک مرکزی مراجعه کرده و ثبت‌نام کنید. در این مرحله یک کد رهگیری ۱۰ رقمی به شما داده می‌شود. بعد از دریافت کد، باید منتظر اطلاعیه بانک بمانید.

تسهیلات فرزندآوری بانک خاورمیانه

اگر فرزند شما بعد از تاریخ اول فروردین ۱۴۰۰ به دنیا آمده است، می‌توانید برای دریافت تسهیلات بانک خاورمیانه اقدام کنید. مهلت ثبت درخواست وام تا ۲ سال بعد از تولد فرزند است. برای دریافت این وام باید در سامانه تسهیلات وام قرض‌الحسنه فرزندآوری بانک مرکزی ثبت‌نام کنید و کد رهگیری بگیرید. 

بعد از دریافت اطلاعیه بانک خاورمیانه، مدارک لازم را آماده کنید و به بانک بروید. فرم درخواست وام فرزندآوری، کد رهگیری ۱۰ رقمی، اصل و کپی شناسنامه وام‌گیرنده، اصل و کپی اجاره‌نامه یا سند مالکیت، حکم کارگزینی، گواهی کسر از حقوق، سفته و فیش حقوقی از جمله مدارک لازم هستند. 

علاوه‌بر این‌ها، باید مدارک ضامن را آماده کنید. ضامن معتبر باید کارمند رسمی، پیمانی یا بازنشسته سازمان‌های دولتی باشد. همچنین، به اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی ضامن، اصل و کپی اجاره‌نامه یا سند مالکیت محل سکونت ضامن، حکم کارگزینی و صورت‌حساب ۳ ماهه احتیاج دارید.

تسهیلات ارزی بانک خاورمیانه

شرکت‌های خصوصی، تعاونی‌ها و موسسه‌های عمومی غیردولتی می‌توانند از تسهیلات ارزی بانک خاورمیانه استفاده کنند. این تسهیلات از صندوق توسعه ملی به افراد خاصی داده می‌شود. نرخ سود تسهیلات ارزی در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی ۶ درصد در سال و در سایر بخش‌ها ۳.۵ درصد در سال است. 

اگر شرایط وام‌های بانک خاورمیانه را دارید، بهتر است بدانید که برای اعطای تسهیلات ارزی، دوره اجرا تا بهره‌برداری آزمایشی حداکثر ۳ سال است. دوره تنفس ۶ ماه و دوره بازپرداخت تسهیلات هم حداکثر ۵ سال است. 

وامینو، وام بدون ضامن

یکی از جدیدترین وام‌های بانک خاورمیانه، وامینو است. این وام به ضامن، چک و سفته احتیاج ندارد و تا سقف ۱۰ میلیون تومان است. اگر در بانک خاورمیانه حساب دارید و از خدمات نئو بانک خاورمیانه استفاده می‌کنید، می‌توانید این وام را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنید. برای دریافت وامینو، باید امتیاز اعتباری خودتان را بررسی کنید. این امتیاز براساس میانگین موجودی حساب شما و به صورت روزشمار محاسبه می‌شود. 

هرچقدر با حساب بانکینو خودتان بیشتر کار کنید، امتیاز اعتباری بیشتری دریافت می‌کنید. در صورتی‌که میانگین موجودی حساب در آخر ماه کمتر از ۱ میلیون تومان باشد، امتیاز اعتباری به شما تعلق نمی‌گیرد. اگر بتوانید آخر ماه ۱۰۰ امتیاز بگیرید، می‌توانید ۱۰ میلیون تومان وام بگیرید.

تسهیلات بانک خاورمیانه

شرایط وام‌های بانک خاورمیانه

شرایط وام‌های بانک خاورمیانه تا حدودی مثل شرایط دریافت وام از دیگر بانک‌ها است. برای دریافت تسهیلات بانک خاورمیانه نباید به سیستم بانکی کشور بدهکار باشید یا چک برگشتی داشته باشید. بنابراین قبل از ثبت‌نام انواع وام‌های بانک خاورمیانه، قسط‌های قبلی را پرداخت کنید. 

علاوه‌بر این‌ نکته، هر کدام از وام‌های بانک خاورمیانه شرایط خاصی دارند. مثلا برای دریافت تسهیلات سندیکایی باید جزو تیم مدیریت واحدهای صنعتی یا تولیدی باشید. همچنین، تسهیلات کوتاه‌مدت بانک خاورمیانه هم برای افراد عادی نیست و فقط به مدیرها و فعالان اقتصادی داده می‌شود.  

جمع‌بندی

بانک خاورمیانه به عنوان یکی از بانک‌های خصوصی کشور به فعالان اقتصادی و سپرده‌گذاران وام می‌دهد. بیشتر وام‌های بانک خاورمیانه برای فعالان اقتصادی در حوزه‌های متنوع هستند. در این مقاله، انواع وام‌های بانکی ارائه شده در بانک خاورمیانه را توضیح دادیم و شرایط دریافت آن‌ها را بیان کردیم. اگر در این بانک حساب دارید، می‌توانید با مراجعه به شعبه‌های حضوری، درباره شرایط وام‌های بانک خاورمیانه سوال بپرسید. در صورتی‌که خیلی زود به پول احتیاج دارید، می‌توانید از خدمات وام فوری و بدون ضامن استفاده کنید. 

سوالات متداول

آیا بانک خاورمیانه، وام فوری و بدون ضامن می‌دهد؟

بله، وامینو، تسهیلات بدون ضامن و فوری بانک خاورمیانه است.

سقف وام فوری بانک خاورمیانه چقدر است؟

سقف وام فوری بانک خاورمیانه ۱۰ میلیون تومان است.

برای دریافت تسهیلات بانک خاورمیانه به چه مدارکی نیاز دارید؟

هر کدام از انواع وام‌های بانک خاورمیانه به مدارک خاصی احتیاج دارند. کپی و اصل مدارک شناسایی، گواهی کسر از حقوق ضامن از جمله مدارک عمومی هستند.