اگر در بانک مسکن حساب دارید و می‌خواهید از وام‌های بانک مسکن استفاده کنید، باید صورت حساب یا گردش حساب داشته باشید. همچنین، برای دریافت دسته چک و ویزا هم به صورت حساب بانک مسکن احتیاج دارید. در این مقاله، نحوه دریافت گردش حساب بانک مسکن را توضیح می‌دهیم و کاربردهای گزارش حساب را بیان می‌کنیم.

گردش حساب بانک مسکن چیست؟

گردش حساب مجموعه‌ای از تراکنش‌های شما در بازه زمانی مشخص است. تا چند سال قبل، برای دریافت صورت حساب باید به بانک مراجعه می‌کردید و امکان دریافت صورت حساب بانک مسکن از سایت و اپلیکیشن وجود نداشت. در سال‌های اخیر، بانک‌ها روش‌های غیرحضوری را راه‌اندازی کرده‌اند. بنابراین، شما می‌توانید با استفاده از تلفن بانک، اینترنت بانک و سایت بانک مسکن، اطلاعات تراکنش‌ها را بگیرید.

کاربرد گردش حساب بانک مسکن

به‌طور کلی صورت حساب بانک‌ها یکی از مدارک مهم مالی است و کاربردهای مختلفی دارد. دریافت دسته چک، ویزا و وام از جمله این کاربردها هستند. در این بخش، انواع کاربردهای گزارش حساب بانک مسکن را توضیح می‌دهیم.

ارائه گردش حساب برای دریافت وام

مهم‌ترین کاربرد گردش حساب بانک مسکن، استفاده از آن برای دریافت انواع وام‌ های بانک مسکن است. اگر می‌خواهید از این بانک، وام بگیرید، باید لیست تراکنش‌ها را به بانک ارائه کنید. به‌علاوه، هنگام ثبت‌نام در ازکی‌وام هم به گزارش حساب احتیاج دارید. 

با اعتبار ازکی‌وام می‌توانید انواع لوازم خانه، لوازم ورزشی، خودرو و لوازم ضروری را به طور اقساطی خریداری کنید. برای ثبت‌نام در سایت و شروع خرید اقساطی به شناسنامه، چک صیادی و گزارش حساب احتیاج دارید. اگر در بانک مسکن حساب دارید، صورت حساب بانک مسکن را به عنوان گزارش حساب بارگذاری کنید. 

دریافت دسته چک با گردش حساب

در صورتی‌که می‌خواهید دسته چک شخصی داشته باشید، متصدی بانک از شما صورت حساب ۳ تا ۵ ماه آخر را درخواست می‌کند و بعد از دریافت تاییدیه، صاحب دسته چک می‌شوید. اگر گردش حساب قابل قبولی داشته باشید، لازم نیست در صف‌های شلوغ باجه‌های بانک معطل شوید و خیلی زود دسته چک را تحویل می‌گیرید.

ارائه گردش حساب برای ثبت شرکت

یکی از مدارک ضروری برای ثبت شرکت، پرینت صورت حساب بانکی است. برای اینکه فرایند ثبت شرکت به درستی و طبق قانون انجام شود، باید گردش حساب مالی چند سال اخیر را به بانک بدهید. بنابراین، اگر حساب اصلی شما در بانک مسکن است، حتما صورت حساب بانک را به صورت حضوری از بانک بگیرید. در بخش بعدی، روش‌های مختلف دریافت گردش حساب بانک مسکن را توضیح می‌دهیم.

گردش حساب بانک مسکن

نحوه دریافت گردش حساب بانک مسکن به صورت حضوری

اگر می‌خواهید به صورت حضوری به شعبه‌های بانک مسکن بروید و صورت حساب را بگیرید، کافیست به نزدیک‌ترین شعبه بانک مسکن مراجعه کنید و پرینت صورت حساب بانک مسکن را دریافت کنید. در این روش، تعداد تراکنش‌ها نامحدود است و می‌توانید گردش حساب چند ماهه و چند ساله را دریافت کنید. همچنین، در این حالت، برگه صورت حساب شما مهر و امضای شعبه بانک را دارد.

نحوه دریافت گردش حساب بانک مسکن با مراجعه به دستگاه خودپرداز

در این روش، به شعبه بانک صادرکننده بانک مراجعه می‌کنید و با استفاده از خودپرداز، صورت حساب بانک مسکن را می‌گیرید. در ابتدا کارت بانک را وارد دستگاه خودپرداز کنید و رمز آن را وارد کنید. در این مرحله، می‌توانید جدول خدمات بانکی را مشاهده کنید. یکی از این خدمات، دریافت گردش حساب است. بعد از انتخاب این گزینه، می‌توانید ۱۰ تراکنش آخر حساب را دریافت کنید.

نحوه دریافت گردش حساب بانک مسکن با استفاده از سایت

صورت حساب بانک مسکن را می‌توانید از سایت این بانک هم بگیرید. اگر به اینترنت دسترسی دارید، با استفاده از گوشی یا لپ‌تاپ می‌توانید به سامانه مجازی بانک مسکن وصل شوید و گردش حساب را دریافت کنید. با این کار دیگر لازم نیست به بانک مراجعه کنید. 

برای دریافت صورت حساب بانک مسکن، وارد سایت اصلی بانک مسکن شوید و روی گزینه بانکداری اینترنتی کلیک کنید. در مرحله بعدی، باید نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید. بعد از ورود در قسمت دریافت گزارش حساب، تاریخ‌ دلخواه را مشخص کنید و گزارش حساب را تحویل بگیرید. 

نحوه دریافت گردش حساب بانک مسکن با همراه بانک مسکن

بانک مسکن اپلیکیشن مخصوصی برای دریافت صورت حساب دارد. با استفاده از همراه بانک مسکن می‌توانید صورت حساب بانک مسکن را دریافت کنید. در ابتدا، اپلیکیشن را دانلود کنید و با وارد کردن رمز عبور و نام کاربری وارد نرم‌افزار شوید. 

بهتر است بدانید که همراه بانک مسکن در ۳ نسخه اندروید، iOS و وب اپلیکیشن وجود دارد و شما می‌توانید با توجه به نیاز خودتان از یکی از این ابزارها استفاده کنید. در مرحله بعد، کارت بانکی خودتان را انتخاب کنید و روی گزینه صورت حساب کلیک کنید. در این قسمت، می‌توانید گردش حساب بانک مسکن را دریافت کنید. همچنین، امکان دریافت صورت حساب در ایمیل هم وجود دارد.

نحوه دریافت گردش حساب بانک مسکن

دریافت صورت حساب با تلفن بانک مسکن

با شماره‌گیری ۶۴۰۹۶ می‌توانید صورت حساب و اطلاعات تراکنش‌ها را دریافت کنید. در ابتدا، شماره ذکرشده را شماره‌گیری کنید و با وارد کردن شماره کارت بانک مسکن، وارد سیستم تلفن بانک شوید. اگر کلید ۱ را فشار دهید، ۳ گردش آخر حساب برای شما خوانده می‌شود. همچنین، امکان ارسال ۳۰ گردش آخر حساب با فکس هم وجود دارد. بانک مسکن امکان ارسال گردش حساب در بازه زمانی دلخواه را هم فراهم کرده است.

جمع‌بندی

صورت حساب بانک مسکن یکی از مدارکی است که برای دریافت وام‌های بانک مسکن به آن احتیاج دارید. ما در این مقاله از وبلاگ ازکی‌وام سعی کردیم نحوه دریافت گردش حساب بانک مسکن از سایت، بانک و اپلیکیشن بانکی توضیح دهیم. علاوه‌بر این، اطلاعات مربوط به انواع وام‌های بانک مسکن را می‌توانید در  بخش وام‌ها پیدا کنید. در نهایت، فراموش نکنید که اگر می‌خواهید صورت حساب بانک با مهر رسمی و امضای بانک باشد، باید به بانک مراجعه کنید.

سوالات متداول

آیا برای دریافت وام‌های بانک مسکن به گردش حساب احتیاج دارید؟

بله، گردش حساب بانک مسکن یکی از مدارک ضروری برای دریافت وام از این بانک است.

چه روش‌هایی برای دریافت صورت حساب بانک مسکن وجود دارد؟

با استفاده از همراه بانک مسکن یا مراجعه حضوری به یکی از شعبه‌های بانک می‌توانید گزارش حساب را دریافت کنید.

نحوه دریافت گردش حساب بانک مسکن چگونه است؟

روش‌های مختلفی برای دریافت گزارش صورت‌ حساب بانکی وجود دارد. موبایل بانک، تلفن بانک و مراجعه حضوری از جمله این روش‌ها هستند.