برای خرید گیتار باید انواع گیتارها را بشناسید. در این مقاله انواع گیتار را معرفی می‌کنیم و درباره‌ی امکان خرید قسطی گیتار توضیح می‌دهیم. شما می‌توانید بعد از آشنایی با گیتارهای مختلف موجود در بازار گیتار مورد علاقه‌ی خودتان را در فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام به صورت قسطی تهیه کنید و هزینه‌اش را بعدا پرداخت کنید.

انواع گیتار

به‌طور کلی، گیتارها در دو دسته‌ی آکوستیک و الکتریک قرار می‌گیرند و هر کدام با ویژگی‌های مختلفی شناخته می‌شوند. در ادامه، ویژگی‌های هر دسته را توضیح می‌دهیم.

انواع گیتار آکوستیک

انواع گیتار

در گیتارهای آکوستیک، صدای سیم‌ها با بدنه تقویت می‌شود. بدنه‌ی گیتار چوبی است و در بدنه‌ی توخالی آن می‌پیچد. گیتارهای آکوستیک با شش سیم فلزی ساخته می‌شوند. ضخامت سیم‌های این گیتارها از ۱۳ تا ۵۶ هزارم اینچ است. اگر می‌‌خواهید در سبک‌های بلوز، کانتری، فولک و راک ساز بزنید، گیتار آکوستیک بخرید. گیتارهای آکوستیک انواع مختلفی دارند.

گیتار کلاسیک و گیتار فلامنکو از انواع گیتار آکوستیک هستند. گیتارهای کلاسیک از سه سیم نایلونی تشکیل شده‌اند. این گیتارها تاریخچه‌ی کهنی دارند و در کشورهای مختلف استفاده می‌شدند. گیتارهای فلامنکو دو یا سه سیم فلزی دارند. اگر در نواختن پیانو تازه‌کار هستید، احتمالا هنگام خرید گیتار کلاسیک و فلامنکو متوجه‌ی تفاوت آنها نمی‌شوید. بهتر است بدانید که گیتارهای آکوستیک سیم‌های فلزی دارند و شما با لمس سیم‌ها می‌توانید از جنس سیم‌ها آگاه شوید. گیتارهای کلاسیک با سیم‌های نایلونی ساخته می‌شوند. جنس این سیم‌ها شبیه پلاستیک است و سطح صافی دارد. برای تشخیص گیتار آکوستیک و کلاسیک، کافی است بریج یا خرک را بررسی کنید. سیم‌های موجود در گیتار کلاسیک با یک گره به خرک وصل می‌شوند، ولی سیم‌های گیتار کلاسیک در داخل بدنه کار گذاشته شده‌اند و با استفاده از یک میخ کوچک محکم می‌شوند.

گیتار کلاسیک

انواع گیتار کلاسیک

گیتارهای کلاسیک به گیتارهای اسپانیایی هم معروف هستند. با استفاده از این گیتار می‌توانید موسیقی‌های کلاسیک یا اسپانیایی را بزنید. این گیتارها صداهای کاملی تولید می‌کنند و برای کودکان مناسب هستند. قیمت گیتارهای کلاسیک نسبت به بقیه گیتارها قیمت کمتری دارند.

انواع گیتار الکتریک

این گیتارها از خودشان صدایی ندارند و دارای بدنه‌ای توپر هستند. برای تولید صدا از گیتارهای الکتریک باید آن‌ها را به دستگاه‌های افکت و آمپلی‌فایر وصل کنید. این گیتارها از چوب ساخته شده‌اند و ۶ سیم فلزی دارند. بعضی از انواع گیتارهای الکتریک ۷ سیمه هستند و نمونه‌های ۲ یا ۳ سیمی هم وجود دارد. اگر از علاقه‌مندان به سبک‌های موسیقی راک و متال هستید، می‌توانید گیتار الکتریک بخرید. قبل از خرید گیتار الکتریک، بهتر است بدانید که این گیتار سال مستقلی است و با گیتارهای دیگر متفاوت است؛ بنابراین برای یادگیری گیتار الکتریک به پیش‌نیازی احتیاج ندارید.

گیتار الکتریک استاندارد، گیتار نیمه آکوستیک و گیتار بیس از انواع گیتار الکتریک هستند. گیتار نیمه آکوستیک حفره‌ی صدا و پیکاپ‌های گیتار الکتریک را دارند. گیتار بیس از ۴ سیم تشکیل شده است و صداهای بم و عمیقی تولید می‌کند. گیتارهای بیس هم سنگین و بلند هستند و برای استفاده از آن‌ها به آمپلی‌فایر احتیاج دارید. با استفاده از گیتارهای بیس می‌توانید نت‌های یکتا را بنوازید. البته در بیشتر مواقع، گیتار بیس در کنار گیتار اصلی نواخته می شود.

گیتارهای ۱۲ سیمی

این گیتارها انواع الکتریک و آکوستیک دارند و صدای آن‌ها شبیه به گیتارهای شش سیمه است. با استفاده از گیتارهای ۱۲ سیمی می‌توانید صداهای خاصی تولید کنید، چون به ازای هر سیم، دو سیم وجود دارد. نوازندگی گیتارهای ۱۲ سیمی به تکنیک خاصی احتیاج ندارد و می‌توانید مثل بقیه گیتارها از آن‌ها استفاده کنید.

قیمت انواع گیتار

مهم‌ترین مسئله در انتخاب انواع گیتار قیمت آن است. معمولا گیتارهای کلاسیک ارزان‌تر هستند و گیتارهای آکوستیک و الکتریک با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند. اگر قصد دارید گیتارتان را به‌صورت قسطی تهیه کنید، لازم نیست نگران قیمت آن باشید، شما می‌توانید با اعتبار ازکی‌وام گیتار محبوبتان را بخرید و هزینه‌اش را در قسط‌های بلندمدت پرداخت کنید.

چگونه گیتار مناسب خودتان را انتخاب کنید؟

برای انتخاب گیتار باید نوع موسیقی را درنظر بگیرید. بسیاری از افراد به مبتدی‌ها پیشنهاد می‌کنند که گیتار نایلونی آکوستیک بگیرند. این پیشنهاد اشتباه است، چون نوع گیتار تا حد زیادی به نوع موسیقی بستگی دارد. نواختن آهنگ‌هایی که تحریف شده‌اند، با گیتار برقی مناسب‌تر است. درصورتی‌که می‌خواهید آواز بخوانید و آکورد هم بنوازید، گیتار آکوستیک بگیرید. توصیه ما این است که برای خرید گیتار با معلم گیتار خودتان مشورت کنید و بهترین گیتار را تهیه کنید.

خرید قسطی انواع گیتار

گیتارها با قیمت‌های مختلف در بازار به فروش می‌رسند. شما می‌توانید در سایت ازکی‌وام عضو شوید و با استفاده از اعتبارتان گیتار موردنظرتان را قسطی بخرید. خرید قسطی در سایت ازکی‌وام به ضامن و مراحل طولانی احتیاجی ندارد و همه‌ی فرایند به‌صورت آنلاین انجام می‌شود. برای ثبت‌نام در سایت ازکی‌وام، کافی است شماره تلفن و اطلاعات بانکی را وارد کنید. موسسه‌ی مشاور رتبه‌بندی ایران با مبلغ ۱۰ هزارتومان سابقه‌ی بانکی شما را بررسی می‌کند. بعد از تایید حساب، می‌توانید مدارک هویتی و برگه‌ی چک صیادی را بارگذاری کنید. در نهایت، کارشناس‌های ازکی‌وام مدارک شما را بررسی می‌کنند و بعد از تایید و تحویل اصل مدارک می‌توانید گیتار موردعلاقه‌ی خودتان را قسطی بخرید.