بانک قوامین یکی از صندوق‌های قرض‌الحسنه کشور است و فعالیت‌های مالی و اعتباری خودش را از سال ۱۳۷۹ آغاز کرده است. این بانک تسهیلات بدون ضامن و با نرخ سود کم ارائه می‌کند. اگر قصد دریافت وام‌های بانک قوامین را دارید، در این مقاله شرایط وام‌های بانک قوامین و نحوه دریافت آن را توضیح می‌دهیم.

دسته‌بندی وام‌های بانک قوامین

بانک قوامین صندوق قرض‌الحسنه نیروی انتظامی است و با هدف حمایت مالی از کارکنان نیروی انتظامی تاسیس شده است. در حال حاضر، افراد مختلف با افتتاح حساب در این بانک می‌توانند از انواع وام‌ های بانک قوامین استفاده کنند. در این بخش، اطلاعات وام‌های بانک قوامین را در اختیار شما می‌گذاریم.

تسهیلات فاخر بانک قوامین

یکی از قدیمی‌ترین وام‌های بانک قوامین، تسهیلات فاخر است. برای دریافت این تسهیلات به حساب کوتاه‌مدت احتیاج دارید. با افتتاح حساب کوتاه‌مدت در بانک قوامین می‌توانید سود ماهانه سپرده خودتان را بگیرید و تا ۸۰ درصد میزان سپرده، وام بدون ضامن دریافت کنید. 

حداقل مبلغ سپرده‌گذاری در این طرح ۱۰ میلیون تومان و نرخ سود سپرده یک ساله ۱۵ درصد است. نکته مهم اینکه بعد از افتتاح حساب، حداقل باید ۲ روز صبر کنید. حداکثر مهلت درخواست دریافت تسهیلات فاخر هم ۶ ماه است. 

با ثبت‌نام در تسهیلات فاخر می‌توانید حداقل ۵ میلیون تومان دریافت کنید. طبق اعلام بانک قوامین، تسهیلات فاخر هیچ سقفی ندارد. بین ۱۲ تا ۶۰ ماه هم برای بازپرداخت اقساط فرصت دارید. مدارک لازم جهت دریافت تسهیلات فاخر، عکس پرسنلی و مدارک شناسایی است.

وام تعمیرات مسکن بانک قوامین

اگر برای تعمیر مسکن به پول احتیاج دارید، می‌توانید از یکی از وام‌های بانک قوامین برای تعمیرات مسکن استفاده کنید. سقف این وام ۱۰ میلیون تومان و سود آن ۱۸ درصد است. شرط دریافت تسهیلات بانک قوامین برای تعمیر خانه داشتن ضامن رسمی است. در صورتی‌که بتوانید ۲ ضامن رسمی به بانک ارائه کنید، می‌توانید ۲۰ میلیون تومان وام بگیرید. 

همچنین، با ارائه سند ملکی و ضامن امکان دریافت مبلغ‌های بیشتر هم وجود دارد. برای دریافت این وام باید حساب سپرده قرض‌الحسنه باز کنید و ۳۶ ماه هم برای بازپرداخت قسط‌ها فرصت دارید. طبق آخرین اطلاعات بانک قوامین، وام تعمیرات مسکن دیگر ارائه نمی‌شود، ولی بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر با بانک تماس بگیرید.

انواع وام بانک قوامین

طرح اعتباری آرامین

طرح اعتباری آرامین از جمله وام‌های بانک قوامین است که عموم مردم می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند. سقف این تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومان و سود سالیانه آن ۱۸ درصد است. برای بازپرداخت اقساط هم ۲۱ تا ۸۴ ماه فرصت دارید. 

بعد از دریافت تسهیلات بانک قوامین در قالب طرح آرامین می‌توانید از مبلغ آن برای خرید لوازم منزل، مسکن، خودرو، شروع کسب‌وکار، خرید دفتر کار، خرید تجهیزات و تعمیرات استفاده کنید. 

شرط دریافت این وام، افتتاح حساب سپرده با حداقل مبلغ ۱ میلیون تومان است. بعد از طی شدن دوره سپرده‌گذاری و دریافت امتیاز می‌توانید برای دریافت تسهیلات بانک قوامین اقدام کنید. این دوره بین ۳ تا ۱۲ ماه طول می‌کشد. در این زمان، امکان واریز و برداشت وجه وجود دارد. از آن‌جایی‌که بانک قوامین از سال ۱۳۹۹ به بعد با بانک سپه ادغام شده است، طرح آرامین دیگر ارائه نمی‌شود.

وام خرید کالا بانک قوامین

اگر در بانک قوامین حساب دارید، می‌توانید از وام‌های بانک قوامین برای خرید کالا استفاده کنید. مبلغ این وام ۸ میلیون تومان و سود آن ۱۸ درصد است. برای دریافت تسهیلات بانک قوامین در خصوص خرید کالا به ضامن رسمی احتیاج دارید. 

این وام به افراد بالای ۱۸ سال داده می‌شود و برای دریافت آن به پیش‌فاکتور فروشگاه احتیاج دارید. همچنین، با وام خرید کالا فقط می‌توانید از فروشگاه طرف قرارداد با بانک قوامین خرید کنید.

تسهیلات خرید و ساخت مسکن

اگر قصد خرید و ساخت مسکن را دارید، می‌توانید از وام‌های بانک قوامین استفاده کنید. مبلغ تسهیلات خرید و ساخت مسکن برای ساکنین شهر تهران ۶۰ میلیون تومان است. ساکنین شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر می‌توانند ۵۰ میلیون تومان وام بگیرند. مبلغ این وام برای سایر مناطق شهری هم ۴۰ میلیون تومان است. زمان بازپرداخت این وام به قرارداد وام‌گیرنده و بانک بستگی دارد.

تسهیلات مرابحه

واحدهای تولیدی، خدماتی و بازرگانی می‌توانند با دریافت تسهیلات بانک قوامین، مواد اولیه، لوازم یدکی، ابزار کار و ماشین‌آلات بخرند. برای دریافت تسهیلات مرابحه باید با بانک قوامین قرارداد ببندید. سپس با مبلغ آن می‌توانید دفتر محل کار، تجهیزات کارگاهی و تولیدی بخرید.

تسهیلات جعاله

یکی از وام‌های بانک قوامین، تسهیلات جعاله است که به واحدهای صنعتی، کشاورزی، بازرگانی و افراد فعال در حوزه مسکن و ساختمان داده می‌شود. برای دریافت این تسهیلات باید با بانک قوامین قرارداد ببندید. به موجب این قرارداد، بانک مبلغی را برای حمایت از کسب‌وکار شما پرداخت می‌کند. مبلغ این تسهیلات به طرح کسب‌وکار شما بستگی دارد.

تسهیلات بانک قوامین

شرایط وام‌های بانک قوامین

شرایط وام‌های بانک قوامین مانند سایر موسسه‌های مالی و اعتباری کشور است. برای دریافت تسهیلات بانک قوامین نباید چک برگشتی یا قسط عقب‌مانده داشته باشید. همچنین، فقط افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند از انواع وام‌های بانک قوامین استفاده کنند. 

نکته مهم این است که بانک قوامین از سال ۱۳۹۷ به بعد با بانک سپه ادغام شده است. بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط وام‌های بانک قوامین باید به شعبه‌های بانک سپه مراجعه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله اطلاعات کامل انواع وام‌های بانک قوامین و شرایط دریافت تسهیلات بانک قوامین را توضیح دادیم. در صورتی‌که شرایط دریافت این تسهیلات را ندارید، می‌توانید در وبلاگ ازکی‌وام درباره انواع وام‌های بانکی مطالعه کنید. همچنین، ما در ازکی‌وام امکان دریافت وام بدون ضامن را برای شما فراهم کردیم. با این وام می‌توانید لوازم مورد نیاز خودتان را خریداری کنید.

سوال‌های متداول

آیا با وام‌های بانک قوامین می‌توان محصولات و کالاهای خارجی خرید؟

خیر، با دریافت تسهیلات بانک قوامین فقط امکان خرید محصولات و تولیدات داخلی را دارید.

شرایط وام‌های بانک قوامین چیست؟

افتتاح حساب، نداشتن چک برگشتی و قسط عقب‌مانده و ارائه ضامن رسمی از جمله شرایط وام‌های بانک قوامین هستند.

آیا برای دریافت وام‌های بانک قوامین به گردش حساب نیاز دارید؟

بله، گردش حساب بانک قوامین نشان می‌دهد که شما توانایی پرداخت اقساط را دارید.

آیا بانک قوامین وام بدون ضامن می‌دهد؟

بله، یکی از وام‌های بانک قوامین، تسهیلات فاخر است. برای دریافت این وام به ضامن احتیاج ندارید.