حتما این روزها عبارت «الان بخر، بعدا پرداخت کن» را شنیده‌اید. این جمله ترجمه مدل پرداخت Buy now, pay later یا همان BNPL است که در دنیا محبوبیت زیادی دارد. افراد می‌توانند ازطریق این مدل پرداخت تا مبلغ مشخصی خرید کرده و هزینه آن را بعدا (ماه بعد یا به‌مرور) پرداخت کنند. اگر می‌خواهید درباره این مدل و اهمیت آن در شرایط امروز بیشتر بدانید، توصیه می‌کنیم این مطلب را ببینید.

ازکی‌وام نیز اخیرا با سرویس جدید خود در حوزه BNPL به نام «ازکی‌پی» تا ۱۰ میلیون تومان اعتبار خرید ارائه می‌دهد و ازطریق آن شما می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف به‌صورت اعتباری خرید کنید.

در این مطلب برای آشنایی بیشتر شما به نحوه فرایند دریافت اعتبار و خرید از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام اشاره کرده‌ایم. 

شرایط دریافت اعتبار ازکی‌پی

اعتباری که بتوان به سادگی در زمان کمی دریافت کرد و خریدی که فقط با چند کلیک انجام شود، از ویژگی‌هایی است که تجربه آن برای هر کسی خوشایند است. ازکی‌پی نیز سعی کرده که ساده‌ترین فرایند دریافت اعتبار و خرید اعتباری را برای کاربران خود فراهم کند. 

درحال‌حاضر کاربران سازمانی تا سقف ۱۰ میلیون و کاربران عادی تا سقف ۵ میلیون تومان می‌توانند برای دریافت اعتبار ازکی‌پی اقدام کنند.

با اعتبار ازکی‌پی می‌توانید کالاها و خدمات متنوعی را از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام خرید کنید. به‌عنوان مثال شما می‌توانید فروشگاه‌هایی در حوزه مد و پوشاک، سفر و گردشگری، لوازم آرایشی، پزشکی و سلامت و حتی بیمه را برای خرید اعتباری انتخاب کنید. 

ازکی‌پی
مراحل خرید اعتباری در ازکی‌پی

از دریافت اعتبار تا خرید؛ تنها چند قدم

«شما برای استفاده از سرویس ازکی‌پی انتخاب شدید.» این جمله‌ای است که در پیامکی برای دریافت اعتبار به شما ارسال می‌شود. اگر کاربر سازمانی باشید و درخواست اعتبار شما در ازکی‌وام ثبت شده باشد یا جزو کاربران خوش‌حساب ازکی‌وام باشید، این پیامک برای شما ارسال خواهد شد. 

۱- در این پیامک لینکی نیز مبنی بر تکمیل درخواستتان وجود دارد. درحال‌حاضر طرحی که در ازکی‌پی فعال است، ازکی‌تالی است. بنابرای روی گزینه «درخواست ازکی‌تالی» کلیک می‌کنید.  

۲- پس از ورود به فرم درخواست اعتبار، مشخصات خود مانند کد ملی، شماره تماس به نام خودتان و تاریخ تولد را ثبت می‌کنید. 

۳- پس از تایید احراز هویت و اعتبارسنجی نیاز است تا اعتبار برای شما فعال شود. 

۴- بعد از فعال‌سازی به‌راحتی می‌توانید از فروشگاه‌های همکار ازکی‌وام که لیست آنها را در این قسمت می‌بینید، خرید اعتباری انجام دهید. 

با انتخاب کالاها یا خدمات موردنظرتان به مرحله پرداخت می‌رسید. درگاه پرداخت اینترنتی ازکی‌وام در کنار دیگر درگاه‌های معمول پرداخت قابل مشاهده است. با کلیک روی این درگاه وارد پنل کاربری خود در ازکی‌وام خواهید شد 

۵- مرحله آخر انتخاب طرح ازکی‌تالی است تا به‌راحتی خرید با اعتبار شما انجام شود. 

روش پرداخت هزینه؛ ماهانه و اقساطی

برای نحوه بازپرداخت هم ازکی‌پی شرایط مختلفی را در نظر گرفته تا شما راحت‌تر بتوانید اعتبار مصرف‌شده را تسویه کنید. در حالت اول شما می‌توانید اعتبار مصرف‌شده را تا آخر ماه بدون سود و کارمزد پرداخت کنید. اعتبار این دسته به‌سادگی دوباره شارژ می‌شود. در حالت دوم نیز با پرداخت حداقل ۲۰ درصد از اعتبار مصرف‌شده، مابقی اعتبار تسویه‌نشده را در طول حداکثر پنج ماه با کارمزد ۲ درصد پرداخت می‌کنید. برای پرداخت اقساط نیز باید به پنل خود در سایت ازکی‌وام مراجعه کنید.