بزرگ‎ترین چالش بسیاری از افراد در مواجهه با وام‎های بانکی، موضوع ضامن است. قوانین هر بانک در مورد ضامن متفاوت است و حتی گاهی دو شعبه یک بانک، یک ضامن واحد را قبول نمی‌کنند. از طرفی همه شهروندان به یک کارمند رسمی یا بازنشسته دولت (چیزی که بیشتر بانک‌ها از ضامن می‎خواهند) دسترسی ندارند، و همین باعث می‌شود با وجود داشتن دیگر شرایط لازم، در نهایت نتوانند وام خودشان را بگیرند.

حتی وام‌هایی مثل ازدواج که به همه شهروندان داده می‎شود و قاعدتا برای تسهیل فرایندهای مختلف است، با وجود شرایط سخت ضامن به بن‌بست خورده و بسیاری از زوج‎ها مجبور می‌شوند وامشان را به قیمت کمتری بفروشند. در این مطلب انواع تسهیلات بدون ضامن را بررسی می‎کنیم که شرایط آسان‌تری دارند و در مدت زمان کمتری می‌توانند سرمایه مورد نیاز شما را تامین کنند. اگر شما هم همه شرایط وام گرفتن را دارید اما پیدا کردن ضامن برایتان دشوار است، حتما تا انتها درباره نحوه دریافت وام بدون ضامن بخوانید.

چرا تسهیلات بدون ضامن راه حل مناسبی برای تامین سرمایه است؟

گاهی برای خرید تجهیزات یا وسایل خاص، نو کردن وسایل خانه یا یک عمل جراحی فوری نیاز به یک مبلغ خاص پیدا می‎‌کنیم. این مبلغ حتی ممکن است به صورت سرمایه غیرنقدی در اختیار باشد اما برای نقد کردنش به زمان بیشتری نیاز داشته باشیم. در چنین مواقعی وام فوری یک گزینه مناسب است، اما یک مانع بزرگ  سر راه آن قرار دارد: ضامن معتبر.

این روزها تقریبا هیچ بانکی بدون ضامن به شما وام نمی‌دهد، و شرایط این ضامن هم بانک به بانک متفاوت است. بعضی از بانک‎ها فیش حقوقی کارمندان قراردادی را به عنوان ضمانت قبول می‎کنند، و بعضی‎هایشان هم تاکید دارند که ضامن حتما کارمند رسمی نهادهای کشوری و لشکری باشد. حتی همین قوانین هم در عرض یک ماه یا حتی یک هفته ممکن است تغییر کنند و شما با همه مدارکی که آماده کرده‎‌اید برای دریافت وام فوری معطل بمانید. پس بیایید با هم راه های دریافت وام بدون ضامن را بررسی کنیم.

انواع تسهیلات بدون ضامن

وام فوری و بدون ضامن انواع زیادی دارد که بعضی از آن‌ها برای کارمندان ارگان‌های خاص طراحی شده‌اند، و بعضی‎هایشان را هم همه می‎توانند بگیرند. نوع خاصی از وام بدون ضامن هم وجود دارد که در چند سال اخیر به صورت اعتبار و کاملا آنلاین به مشتریان بانک‌ها پرداخت می‌شوند. این‎ها انواع وام‎هایی هستند که می‌توانید بدون ضامن آن‌ها را بگیرید.

        وام بدون ضامن برای حقوق‌بگیران دستگاه‌های دولتی

 بعضی از بانک‌ها به اعتبار فیش حقوقی کارکنان این دستگاه‌ها، بدون ضامن به آن‎ها وام فوری می‎دهند. در واقع ضمانت این وام خود فیش حقوق است. این وام‎ها مبالغ مختلفی (تا ۵۰ میلیون تومان) دارند و برای شاغلین، بازنشستگان و مستمری‎بگیران دستگاه‏های اجرایی دولتی طراحی شده‎اند. بانک‏‎های ارائه‌دهنده این وام‎‌ها سپه، ملی، ملت، مسکن و کشاورزی هستند.

        تسهیلات بدون ضامن بانک رسالت

رسالت یکی از بانک‎هایی است که شرایط به نسبت راحت‌تری برای دریافت وام دارد. تمام فرایند باز کردن حساب و درخواست تسهیلات در بانک رسالت آنلاین است و سریع پیش‌ می‎‌رود. این بانک با گردش حساب به مشتریان خود وام می‎دهد و اگر این گردش را نداشته باشید می‎توانید امتیاز را از دیگران (که این گردش را دارند) بخرید و وام بگیرید. وام‌های بانک رسالت برای افرادی که بدهی بانکی نداشته باشند و به اصطلاح شرایط ممتاز داشته باشند، بدون ضامن است.

        بانکینو، وام بدون ضامن نئوبانک خاورمیانه

مشتریان بانک خاورمیانه می‎توانند با امتیاز اعتباری خود (بر اساس میانگین موجودی حساب) تا سقف ده میلیون تومان وام بگیرند. این اعتبار البته از مبالغ کمتر شروع خواهد شد و هرچه امتیاز اعتباری‎تان بالاتر برود، افزایش پیدا می‎کند. اعتبار بانکینو نیازی به چک، ضامن یا سفته ندارد و در صورت تسویه به موقع، می‏توانید آن را بارها تمدید و استفاده کنید.

معرفی وام بدون ضامن

       اعتبار بدون ضامن ویپاد پاسارگاد

اگر در بانک پاسارگاد حساب دارید، شرایط دریافت وام بدون ضامن از طریق اعتبار ویپاد برای شما فراهم است. این وام در واقع یک اعتبار یک تا پانزده میلیونی است که با افتتاح حساب دیجیتال در ویپاد به مشتریان تعلق می‌گیرد. در ابتدا فقط می‎توانید یک میلیون تومان اعتبار بگیرید. اما با تسویه به موقع و مقداری گردش حساب، اعتبارهای بالاتر هم برایتان باز می‎‏شوند.

        اعتبار بلو بانک

 با داشتن سپرده و گردش حساب، می‎توانید در کمتر از ده دقیقه، از بلوبانک وام بدون وثیقه و ضامن بگیرید. بلو یکی از بانک‌هایی است که به سرعت و مدرن بودن فرایندها معروف است، و در زمینه تسهیلات بدون ضامن هم خوب عمل کرده‌است. سقف این وام تا ده میلیون تومان است.

        وام بدون ضامن بانک ملی برای کارمندان

همه مستمری و حقوق‌بگیرانی که حقوق و مزایای خود را از بانک ملی دریافت می‌کنند می‎توانند بدون ضامن و با اعتبارسنجی بانک مرکزی، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات کارت اعتباری بگیرند. ضمانت این وام نامه کسر از حقوق است.

بررسی وام بدون ضامن

مدارک دریافت وام بدون ضامن

از آن جایی که در تسهیلات بدون ضامن هیچ فردی به عنوان ضمانت‌‍کننده وجود ندارد، شما باید مدارک دیگری را به بانک ارائه بدهید که ثابت کنند توانایی بازپرداخت این وام را دارید. مدارک وام بدون ضامن بسته به مبلغ وام و مدت بازپرداخت متفاوت خواهند بود.

        اعتبارسنجی بانکی (برای نداشتن چک برگشتی و اقساط معوقه)

        گردش حساب (بسته به مبلغ وام)

        فیش حقوقی

        گواهی اشتغال به کار

        ضمانت مورد نیاز بانک

 سوالات متداول

        آیا بانک من با گردش حساب وام بدون ضامن می‌دهد؟

همه بانک‎‌ها این شرایط را ندارند. در بعضی از بانک‌های ایران حتی اگر گردش حساب خیلی خوبی داشته باشید و به اصطلاح مشتری وفادار باشید، باز هم برای وام باید یک یا دو ضامن به بانک معرفی کنید.

        آیا می‎توانم وام ازدواج خودم را بدون ضامن بگیرم؟

خیر. وام ازدواج توسط بانک‌های دولتی و غیردولتی در کشور پرداخت می‌شود و همه بانک‎ها برای دادن آن از زوجین ضامن می‏خواهند. با این حال شرایط ضمانت بسته به بانک ممکن است سخت‌تر یا آسان‌تر باشد.

 

        چطور می‎توانم از بانکم وام بدون ضامن بگیرم؟

ابتدا مطمئن شوید که بانک شما برنامه پرداخت چنین اعتباری را دارد. بعد با افتتاح حساب دیجیتال و کار با آن به مدت چند هفته یا چند ماه، واجد شرایط اعتبار بدون ضامن خواهید شد و می‌توانید از بانک‌هایی مثل پاسارگاد و بلو، این مبلغ را بگیرید.