یکی از دغدغه‌های خانواده‌ها و زوج‌های جوان خرید لوازم منزل است. این لوازم شامل یخچال، ماشین لباس‌شویی، ماشین ظرف‌شویی فرش، مبل، صندلی و میز هستند. با توجه به شرایط اقتصادی و افزایش قیمت‌ها، خرید همه این لوازم به صورت نقدی هزینه زیادی را به شما تحمیل می‌کند. در این شرایط، یکی از راهکارهای منطقی استفاده از وام خرید لوازم منزل است. در این مقاله، بانک‌های ارائه‌دهنده وام خرید لوازم منزل را معرفی می‌کنیم و شرایط و نحوه درخواست وام خرید لوازم را توضیح می‌دهیم.

انواع تسهیلات خرید لوازم منزل

بسیاری از بانک‌ها با هدف تامین بودجه لازم برای خرید لوازم خانگی به مشتری‌ها و سپرده‌گذاران خودشان وام می دهند. وام خرید لوازم منزل صرف خرید وسایل آشپزخانه، تلویزیون، مبل، فرش، لباس‌شویی، یخچال و غیره می‌شود. 

در حال حاضر، بانک‌های ارائه‌دهنده وام خرید لوازم منزل، بانک سپه، بانک ملت، بانک آینده، بانک سینا، بانک اقتصاد نوین، بانک رفاه کارگران، بانک دی و بانک ملی هستند. در این قسمت انواع وام بانکی خرید لوازم منزل را توضیح می‌دهیم.

تسهیلات خرید لوازم خانگی بانک آینده

این تسهیلات را به نام وام کارگشا می‌شناسند و سقف آن ۲۰۰ میلیون تومان است. بانک آینده ۸۰ درصد از ارزش کالای خریداری‌شده را پرداخت می‌کند. برای دریافت این تسهیلات به ضامن رسمی احتیاج دارید. 

به‌علاوه، ۱۰ درصد از مبلغ حساب هم بلوکه می‌شود. مدت‌ زمان مسدودی سپرده ۳۶ ماه است و ۳۶ ماه هم فرصت دارید که بازپرداخت را انجام دهید. نامه کسر از حقوق، جواز کسب‌وکار و سفته از جمله مدارک وام لوازم خانگی بانک آینده هستند.

حامی کارت بانک ملت

بانک ملت وام خرید لوازم منزل ۲۰۰ میلیونی می‌دهد. این وام در قالب کارت اعتباری است و شما می‌توانید از برندهای طرف قرارداد با بانک ملت خرید کنید. از جمله این برندها، اسنوا، گلدیران، دوو، پاکشوما و ایکس ویژن هستند. سود حامی کارت ۷ تا ۱۸ درصد است و به سپرده‌گذاری احتیاجی ندارد. 

برای بازپرداخت وام خرید لوازم منزل بانک ملت ۱۲ تا ۶۰ ماه فرصت دارید. نکته مهم اینکه برای دریافت حامی کارت بانک ملت به ۳ ضامن رسمی احتیاج دارید و نباید قبلا از وام خرید کالا استفاده کرده باشید. اگر با بانک ملت قرارداد مرابحه ببندید، می‌توانید مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان وام بگیرید.

وام خرید کالا بانک ملت

مبلغ وام خرید کالا بانک ملت ۱۰۰ میلیون تومان است و با آن می‌توانید از فروشگاه‌های اسنوا خرید کنید. سود وام ۲۳ درصد است و برای دریافت آن به ضامن رسمی احتیاج دارید. 

وام خرید کالا بانک ملت نیازی به پیش‌پرداخت و سپرده‌گذاری ندارد، به همین دلیل بسیاری از متقاضیان سراغ این وام می‌روند. بعد از گرفتن تسهیلات خرید لوازم منزل بانک ملت، ۶۰ ماه فرصت دارید مبلغ وام را پرداخت کنید.

وام خرید کالا بانک تجارت

بانک تجارت به سپرده‌گذاران حساب قرض‌الحسنه اعتبار خرید لوازم خانگی می‌دهد. سود این وام ۲۳ درصد است و برای دریافت آن به ۳ ضامن رسمی احتیاج دارید. همچنین، ۱۵ درصد از مبلغ وام هم در بانک مسدود می‌شود. نکته آخر اینکه نداشتن چک برگشتی و بدهی از شرایط دریافت وام خرید کالا بانک تجارت است.

وام خرید لوازم خانگی بانک سامان

بانک سامان به سپرده‌گذاران وام خرید لوازم منزل ۲۰۰ میلیونی می‌دهد. سود وام ۲۳ درصد است و ۱۵ درصد از مبلغ وام بلوکه می‌شود. به‌علاوه، بانک ۳ درصد کارمزد می‌گیرد. شما می‌توانید کارمزد را قبل از دریافت وام پرداخت کنید یا به صورت قسطی بدهید. میانگین حساب ۴ تا ۶ ماه و ضامن رسمی از جمله شرایط دریافت وام خرید لوازم منزل بانک سامان هستند. در نهایت، ۶۰ ماه فرصت دارید که مبلغ وام را به بانک برگردانید.

نحوه دریافت وام خرید لوازم منزل

وام خرید کالا پست بانک

با تسهیلات ۲۰۰ میلیونی پست بانک می‌توانید از فروشگاه‌های طرف قرارداد با این بانک انواع لوازم خانگی را تهیه کنید. سود وام ۲۳ درصد است و ۱۰ درصد از مبلغ وام در بانک مسدود می‌شود. اگر می‌خواهید مبلغ کمتری وام بگیرید، می‌توانید از تسهیلات ۵۰ و ۱۰۰ میلیونی پست بانک استفاده کنید. 

برای دریافت وام خرید کالا پست بانک به ضامن رسمی و حساب قرض‌الحسنه احتیاج دارید. مدت زمان بازپرداخت تسهیلات با توجه به سقف وام مشخص می‌شود و حداکثر زمان بازپرداخت ۶۰ ماه است.

وام خرید کالا بانک ملی

مبلغ وام خرید کالا بانک ملی ۲۰۰ میلیون تومان است و برای گرفتن آن به ۳ ضامن رسمی احتیاج دارید. بعد از درخواست اعتبار خرید لوازم خانگی از بانک ملی، یک کارت اعتباری به شما می‌دهند. شما می‌توانید با این کارت از فروشگاه‌های مختلف خرید کنید. شرط دریافت وام خرید لوازم منزل بانک ملی داشتن حساب قرض‌الحسنه است. بعد از دریافت وام هم ۶۰ ماه فرصت دارید مبلغ آن را پرداخت کنید.

وام خرید کالا بانک صادرات

بانک صادرات به سپرده‌گذاران ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید لوازم منزل می‌دهد. برای دریافت این تسهیلات به ۳ ضامن رسمی احتیاج دارید. سود وام خرید کالا بانک صادرات ۲۳ درصد است و ۱۰ درصد از مبلغ وام هم در بانک مسدود می‌شود. برای اینکه بتوانید این وام را بگیرید، نباید به بانک بدهکار باشید یا چک برگشتی داشته باشید. 

همچنین، کسانی می‌توانند وام خرید کالا بانک صادرات را بگیرند که قبلا از این تسهیلات استفاده نکرده باشند. نحوه درخواست وام خرید لوازم خانگی بانک صادرات به این صورت است که شما پیش‌فاکتور خرید لوازم خانگی را از فروشگاه می‌گیرید و به بانک می‌دهید. 

وام خرید کالا بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین با هدف خرید لوازم خانگی به مشتریانش کارت اعتباری می‌دهد. سقف این کارت‌ها ۵۰ میلیون تومان است و شما می‌توانید با این کارت از فروشگاه‌های برند «انتخاب» خرید کنید. در مرحله اول به یکی از فروشگاه‌های برند انتخاب مثل اسنوا، دوو و بُست مراجعه کنید و سپس پیش‌فاکتور خرید را به بانک اقتصاد نوین بدهید. 

سود وام خرید لوازم منزل بانک اقتصاد نوین ۱۵ درصد است و برای پرداخت آن ۳۰ ماه فرصت دارید. نکته مهم اینکه بانک برای اعطای این وام، سابقه بانکی شما را بررسی و اعتبارسنجی می‌کند. 

کالا کارت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

مبلغ کالا کارت بانک مهر ۱۵۰ میلیون تومان است و ۴ درصد کارمزد از آن کسر می‌شود. برای دریافت این کالا کارت به ضامن رسمی احتیاج دارید و باید حساب قرض‌الحسنه داشته باشید. 

بعد از گرفتن کارت اعتباری خرید لوازم خانگی می‌توانید از فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک مهر خرید کنید و قسط‌ها را به طور ماهیانه پرداخت کنید. مدت زمان بازپرداخت وام به دلخواه شما است و از ۶ تا ۲۴ ماه متغیر است. 

شرایط دریافت وام خرید لوازم منزل

شرایط و مدارک دریافت وام خرید لوازم منزل

برای دریافت تسهیلات خرید لوازم منزل، باید این نکته را در نظر بگیرید که این وام فقط برای خرید کالای داخلی و نو است. بیشتر بانک‌ها وام خرید کالا را در ازای ارائه پیش‌فاکتور می‌دهند و با فروشندگان معتبر همکاری می‌کنند. یعنی شما می‌توانید به فروشگاه‌های طرف قرارداد با بانک مراجعه کنید و از آن‌ها خرید کنید. 

بعضی از بانک‌ها مثل بانک ملی و آینده، وام خرید لوازم منزل را به صورت کارت اعتباری به مشتریان می‌دهند. بنابراین، امکان برداشت پول نقد از این کارت‌ها وجود ندارد. سود وام خرید لوازم خانگی در بیشتر بانک‌ها ۱۸ درصد است و برای دریافت وام باید گواهی کسر از حقوق و ضامن ارائه کنید. برای دریافت اعتبار خرید لوازم خانگی به مدارک زیر احتیاج دارید:

  • اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی وام و ضامن‌ها
  • اصل و کپی فیش حقوقی و گواهی کسر از حقوق ضامن یا ضامن‌ها
  • مدارک شغلی درخواست‌کننده وام 

جمع‌بندی

وام خرید لوازم منزل یکی از انواع وام بانکی است که با آن می‌توانید لوازم برقی و الکترونیکی مورد نیاز خانه را تهیه کنید. در این مقاله از بلاگ ازکی‌وام انواع تسهیلات خرید لوازم خانگی و شرایط آن را توضیح دادیم. شما می‌توانید با توجه به شرایط خودتان یکی از این وام‌ها را انتخاب کنید. اگر شرایط دریافت این وام‌ها را ندارید، می‌توانید از تسهیلات اعتباری ازکی‌وام استفاده کنید.این تسهیلات به ضامن رسمی احتیاجی ندارد و با یک برگه چک انجام می‌شود. 

سوالات متداول

آیا برای دریافت وام خرید لوازم منزل به ضامن احتیاج دارید؟

بله، بیشتر بانک‌ها برای ارائه وام خرید لوازم خانگی از شما ضامن‌ می‌خواهند. تعداد ضامن‌ها به مبلغ وام بستگی دارد.

آیا با وام خرید لوازم خانگی می‌توان وسایل برقی خارجی خرید؟

خیر، با وام خرید لوازم خانگی فقط می‌توانید کالاهای ایرانی بخرید.

آیا دریافت وام تسهیلات خرید لوازم منزل به سپرده‌گذاری احتیاج دارد؟

بله، بیشتر بانک‌‌ها از شما سپرده می‌خواند. مثلاً، اگر می‌خواهید از بانک‌های سامان، دی و سینا وام خرید کالا بگیرید، باید از در این بانک‌ها حساب باز کنید.

مبلغ وام خرید لوازم منزل چقدر است؟

مبلغ وام خرید لوازم خانگی در هر بانک متفاوت است. معمولا بانک‌ها بین ۸ تا ۲۰۰ میلیون تومان برای خرید لوازم خانگی وام می‌دهند.